Babyhalerin pesuohjeet???

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Neidillämme infektioastma ja lääkkeet annetaan babyhalerilla. Pesen sen säännöllisesti kuumalla vedellä, mutta nyt tuntuu, ettei ollut puhdistunut kunnolla pelkällä vedellä. Niinpä kysynkin teiltä apua, kun käyttöohjeet ovat kadoksissa:

Saako babyhaleria pestä astianpesuaineella (käsitiskiaine) ja/tai tiskiharjalla? Jotenkin muistelisin, ettei harjaa saa käyttää, mutta voin kyllä muistaa täysin väärinkin...

Kiitos, jos ehditte vastaamaan!

-aurora ja neiti 2v2kk

Kommentit (6)

Vierailija

Babyhalerin pesussa ei saa käyttää astianpesuainetta, eikä laittaa osia astianpesukoneeseen !!!

Babyhaler huuhdellaan lämpimällä vedellä hyvin (ei käytetä harjaa) ja laitetaan sen jälkeen kuivamaan.

Pesuaine jättää ilmeisesti (?) jonkinlaisen kalvon halerin pinnalle ???

Vierailija

Mä olen lorauttanut pienen tilkan pesuainetta varsinkin siihen osaan mikä suuhun laitetaan. Harjaa en ole käyttänyt,sormella vain putsannut sen ja lopuksi huolellinen huuhtelu.

Vierailija

Mulle nimen omaan sanottiin että KANNATTAA pestä toisinaan=harvoin HAJUSTEETTOMALLA käsitiskiaineella. Haler tummuu ajan myötä jos sitä pesee aina pelkällä vedellä. Astianpesukoneeseen tuskin kukaan laittaa.

Vierailija

Kysyin eilen ja sain päivystyksestä tarkat ohjeet. Ei mitään pesuainetta, sähköistää kuulema pinnan ja lääke jää siihen. Samoin jos kuivaa niin paperista jää nukkaa johon lääke jää kiinni.

Vierailija

Taidanpa siis jättää pesuaineen käytön pois suunnitelmista ja toimia, kuten tähänkin asti. Meille annettiin sairaalan astmainfopäivänä syksyllä ohjeeksi, että pesun jälkeen kannattaa suihkauttaa yksi suihkaus babyhaleriin ennen lääkkeen antoa, sillä putsauksen jälkeen lääkkeellä on taipumus tarttua putken sisäpintaan, eikä mene lapsen suuhun kokonaisuudessaan.

Kiitos, kun vastasitte, niin en toimi vastoin annettuja ohjeita!

-aurora

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat