Tytön puhelin hävisi ja joku tyttö heidän koulustaan oli löytänyt sen.

Vierailija

vasta sunnuntaina saatiin tietää että lapseni puhelin on sillä tytöllä puhelin siis hävisi perjantaina. Latasin sillon perjantaina puhelimeen 10 euroa puhe-aikaa ja nyt se oli loppu. Eli tämä puhelimen löytänyt tyttö on siis kuluttanut sen puheajan, selailin lähetettyjä viestejä niin tämä tyttö on lähetellyt parikymmentä viestiä siitä.

Ajattelin lähettää tytölle (joka puhelimen löysi) 10 euroa löytöpalkkiota, lähetänkö nyt sitten mitään kun hän on törsännyt koko saldon?

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

koska hukatuille rahoille olisi ollut mahdotonta luotettavasti löytää omistajaa.

Myöhemmin näin on käynyt pankkiautomaatilla aamuyöllä. Silloinkin pidin rahat. Se kyllä aiheutti omantunnontuskia, sillä edellinen nostaja olisi kaiketi saatu selville. Olin kuitenkin köyhä opiskelija ja sillä onnenpotkulla maksettiin vähän paremmat ruuat loppukuuksi. Samoin olen vaihtelevasti, riippuen omasta rahatilanteesta ja kaupasta sanonut jos olen saanut väärin takaisin. Suurissa kaupoissa rahatilanne on vaikuttanut, jos on ollut tiukkaa olen pitänyt. Pienissä yksityisissä liikkeissä olen aina sanonut jos rahaa tullut väärin. Eihän tuo ole kunnon puolustus, mutta tilaisuus kun tulee niin on vaikea vastustaa kiusausta. Nykyisin ei ole enää rahapulaa niin että avaan suuni.

Jos löytäitin lompakon, palauttaisin kuitenkin rahoineen päivineen. Silloin omistaja on selvillä.

Vierailija

Olen ottanut kioskillakin 15 euroa ylimääräistä kun myyjä luuli että maksoin 20 ¿ setelillä 4,50 euron ostoksen. Minä siis maksoin 5 euron setelillä ja sain takaisin 15,50 ¿, kyllä kannatti käydä ostoksilla!

Itse ainakin ajattelen että myyjä ainakin oppii tuollaisesta tilanteesta (jos huomaa myöhemmin asian) ja saa hyvän opetuksen. Osaa olla myöhemmin tarkempi.

Samoin tuon rahapussin kanssa. Jos se katoaa ja menettää rahat niin siitä saa hyvän muistutuksen pitää paremmin huolta rahoistaan.

Vierailija

kiitokseksi että oli kuitenkin sen verran rehellinen että palautti edes puhelimen... mutta olisko palauttanut jos ei olisi puheaika loppunut?

Vierailija

No tavallaan tilaisuus tekee varkaan, mutta jos kadulta löytää satasen niin ei sille mitenkään voi löytää omistajaa. Jos sen vie poliisiasemalle niin valtio sen lunastaa, kun kenelläkään satasen kadottajalta ei varmaan tule mieleen hakea rahaansa poliisiasemalta ja tuo satanen, jonka löysin oli erittäin todennäköisesti jonkun humalaisen kadottama, koska aamulla aikaisin sen kadulta löysin.

Vierailija

minäkin teen niin paitsi jos näen että joltaikin putoaa rahapussi, sanoisin sen hänelle eikä tulisi mieleenikään ottaa sitä! mutta jos löydän esim baarista niin otan rahat sieltä mutta muuten palautan sen koska siellä on ajokortit ja muut kamat.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat