Lapsen kanssa Länsi-Afrikkaan matkustaneet/matkustavat!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt tarvitsen kaiken informaation mitä tulee tietää jos tuonne päin olisi matkaamassa 3v. lapsen kanssa.

Mulla pyörii mielessä vaan kaiken maailman malariat, ötökät, käärmeet, hepatiitit sun muut...kamalaa. Mun pitäis jotenkin tietää että matka sinne olis ihan positiivinen juttu, eikä mitenkään vaaraksi meille/lapselle. Siellähän on iso osa suvusta. Miksi mä en pala halusta matkata sinne? Mua pelottaa varmaan se erilaisuus. Mä en siedä olla maaseudulla edes täällä Suomessa vaan pysyttelen visusti kaupungissa.

Kertokaa kokemuksianne??

Onhan siellä varmasti monia mukavia lomia vietetty, mun vaan täytyis saada kuulla niistä, kun en ole koskaan mitään kokemuksia kuullut.

Kommentit (4)

Vierailija

Puolisosi tulee varmaan mukaan? Silloin hän ainakin liikkuu tutussa ympäristössä. Eli tietää missä ja milloin on turvallista jne.

Kotiruokaa, ulkona ei kannata lapsia syöttää (omia eväitä tietenkin voi). Vesi pullotettuna kaupasta. Rokotukset kuntoon. Perusasiat kun on kunnossa niin ei kun nautimaan matkasta. Itse emme pienten kassa ole hirveästi kierelleet, ihan kotielämää ja kaupunkielämää pääasiassa etteivät olisi rasittuneet liikaa. Normmaalin afrikkalaisen arjen seuraamisessa ja sukulaisten tapaamisessa riittti kyllä ohjelmaa...

Jos ihan pöpelikköön matkustatte, haastetta voi olla enemmän, jo pelkkä matkustaminen afrikassa on aika raskasta.

Vierailija

Ensi talvena suuntaan lasten kanssa Länsi-Afrikkaan. Kolme lastani tulevat olemaan silloin 1-7v. Kahden vanhimman lapseni kanssa olen tosiaan asunut yhdessä köyhimmistä Afrikan maista, jopa synnytin siellä, emmekä todellaakaan olleet siellä " varakkaita" ja hengissä selvittiin..;)

No joo, eli parhaiten tietoa tulevasta matkasta saat kenties mieheltäsi/lapsesi isältä?! Oletko lukenut kyseisestä maasta netistä tai keskustelupalstoilta? Oletko itse matkustellut aiemmin, oletko tottunut pärjämään erilaisissa ympäristöissä?

Täällä varmasti muita, jotka osaavat tarkemmin kertoa reissuistaan sukulaisiin läntiseen Afrikkaan! Itse olen jo " ikävästä kipeä" ja todellakin odotan,että pääsemme taas sinne päin maailmaa edes vähäksi aikaa ja lapsetkin muistavat,että elämää on muuallakin kuin Suomessa!

Vierailija

Oltiin viime kesänä kuusi viikkoa silloin reilun vuoden ikäisen lapsen kanssa länsi-afrikassa ja kaikki sujui hyvin. Malariat hepatiitit yms voi ehkäistä rokotteila ja lääkkeillä ja hyttysverkoilla. älä lähde sillä ennakkoasenteella, että olet menossa jonnekin hurjaan ja vaaralliseen paikkaan, vaan kyseessä on miehesi kotimaa, johon sinun ja lapsesi on hyvä tutustua. Me olimme osan reissusta aika köyhissä ja alkeellisissa oloissa(ei juokseaa vettä, vaan haettiin kaukaa lähteeltä yms ),mutta lapsi oli pientä ripulia lukuunottamatta aivan terve.

Suosittelen maitohappobakteerien syömistä ennen reissua ja sen aikana. Itse syön niiitä länsimaissa matkustaessani, sillä todella herkkävatsaisena saan vatsanväänteitä aina suomeenkin tullessani. Ja ripuli yms lääkkeitä kannattaa varata mukaan, niin voit ollaa rauhallisin mielin.

Hyvää ja avartavaa matkaa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat