Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka hyvin teidän 2-vuotiaat osaavat käyttää tietokonetta?

Vierailija

Kyselen, koska oma 2,5v käyttää hiirtä todella taidokkaasti. Osaa klikkailla oikeaa nappulaa, osaa käyttää hiiren rullaa, osaa ohjata " nuolen" oikeaan paikkaan. Poika alkoi pari kuukautta sitten " pelailla" papunet. netin pelisivuja. Nyt osaa jo pelata todella hyvin mm. dominoa ja muistipeliä. Käyttää myös piirustusohjelmaa hyvin. Osaa mennä Kirjanmerkin kautta papunetin sivuille. Lisäksi hän osaa käynnistää ja samuttaa tietokoneen.

Onkohan tämä normaalia?

Kyselee: Nörtti-äiti

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Meillä 3vee ei varmasti osaisi käyttää hiirtä tai näppistä, koska ei ole koskaan ollut koneella. Mutta kyllähän lapset oppivat nopeasti.

Vierailija

olla yksinään! Siihenhän tämä maailma on menossa, valitettavasti. Tietokoneet, televisiot ja pelikoneet hallitsevat lasten maailmaa.

Vierailija

itse olen ammattini puolesta huolissani tälle tietokonemaailmalle hukkuvista nuorista. ei ihme että lapset lihoavat koko ajan entistä enemmän, koska koko vapaa-aika menee tietokoneen ääressä. minusta kaksivuotiaan taitoihin kuuluu paljon muitakin tärkeämpiä taitoja kuin esim. hiirenkäyttö mutta tämä on vain minun mielipiteeni. en tajua miten esim väkivaltaiset bum bum pelit tai ylipäätänsä räiskintäpelit kehittävät ketään.

uskon, että myös tulevaisuudessa suurin osa meistä pärjää ihan tavistaidoilla täällä nettimaailmassa, esim. omaa työtäni psykiatrisella puolella ei tulla koskaan tekemään tietokoneiden avulla.

Vierailija

Oli 2-vuotias kun alkoi pelailla mm. papunettiä, pikkukakkosen sivuja yms. Nyt on hieman yli 3-vuotias ja hänellä on oma kone, jonka osaa laittaa päälle (ja pois ihan oikea oppisesti). Osaa myös valita ikoneista haluamansa pelin tai laittaa netin päälle + valita suosikeista haluamansa sivut (jotka on siis vanhempien valitsemia sivuja). Osaa käyttää myös wordpadia ja mielellään kirjoittelee sillä. Käyttää sujuvasti myös kotiteatterivehkeitä niin halutessaan.

Siitä huolimatta, että osaa ikäisekseen hyvin käyttää tietokonetta, poika osaa myös hyppiä yhdellä jalalla, tehdä yli 100-palaisia palapelejä (terveisiä vaan kympille!), rakastaa jalkapalloa ja ulkoilua, käy hiihtamässä, luistelemassa ja pyöräili jo viime kesänä. Eli ei istu koko ajan koneella eikä ole tarkoituskaan.

Nimim. nörttiperhe

Vierailija

Olin ihan ällikällä lyöty kun jätin lapsen konelle ja menin myöhemmin katsomaan, niin siellä niin taidokkaasti teki palapelejä ja liikutteli hiirtä hienosti paikasta toiseen. Kyllä ne lapset helposti oppii konetta käyttämään.

Vierailija

Lapset 5v. ja 2v. eikä olla juurikaan koneelle päästetty, yhdessä tulostetaan joskus värityskuvia, ei muuta. Haluan että lapseni tekevät vielä muuta kuin värkkäävät tietokoneella, siihen kyllä ehtii oppia kouluiässäkin. Olen järkyttyneenä kuunnellut muutamien tuttujen " etevistä" 2-3 -vuotiaista jotka pelaavat jopa tunteja yksikseen tietokoneella...

Vierailija

vaan sen ikäisen kuuluu leikkiä ja jos pelejä tarvitaan niin pelatkaa niiden kanssa muistipeliä itse aikuiset!! Ja leikkikää.. Kohta ne ei enää muuta osaakaan kuin koneella istua.. =( huolissani olen pikkuisistanne. Meidän 3-v. ei tietokonetta käytä. Eskari-iässä voi sitten alkaa tutustua noihin eskari peleihin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat