onko tää ihan noloa (enkun kielen taidosta)

Vierailija

mielestäni enkun kielen taitoni on ala asteen luokkaa, korkeintaan seiska luokan tasoa. . . en kovin hyvin osaa puhua (ainakaan pitkiä lauseita, lyhyitä juttuja kyllä.

joskus oon jotain elokuvia kattonu ilman textiä ja aika paljon oon ymmärtäny, tietty en ihan kaikkia juttuja /sanoja.

muttyöpaikassani olisi hyvä osata jonkin verran enkkua mut yritän vältellä sellasia tilanteita etten joudu vaan tilanteeseen et käy niin etten osaa enkuksi selittää jotain tai en ymmärrä mitä joku yrittää selittää.

millainen teillä muilla on enkun kielen taito? puhutteko sujuvasti ja ymmärrätte " kaiken" oonko mä sit vaan tyhmä tai liian epävarma itsestäni. . . en tiiä

Kommentit (2)

Vierailija

Olet varmaan osittain epävarmakin. Muistan kuinka äitini sanoi aina, ettei osaa englantia (luki kansakoulussa pitkän saksan). Noh, meille tuli viikoksi asumaan ulkomaalainen opiskelija. Kun äiti oli kahden kesken opiskelijan kanssa (jolla enkku ei äidinkieli), sai äitini kuitenkin asiat selvitettyä omalla kielitaidollaan.

Kansalaisopistossa on monentasoisia kursseja tarjolla, myös pelkkiä keskustelukursseja. Luepa uutiset netistä englanniksi tai vaikka sarjakuvia. Pikku hiljaa sitä oppii.

Minä vihasin enkun tunteja koko ala-asteen, mutta vanhemmat laittoivat minut kielikurssille ennen yläastetta ja siellä hokasin homman idean ja olen peruskoulun jälkeisen koulutuksen hankkinut englanniksi.

Koskaan ei ole liian myöhäistä! Mummini luki kansalaisopistossa englantia useamman vuoden ja selviytyi hyvin esim. ruokatilauksista ulkomailla sen jälkeen. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat