E-pillerit

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

heipsis!

Mulla on nyt semmonen ongelma, että en tiedä koska pitäs alkaa ottamaan pillereitä!

Siis..unohdin tästä levystä ottaa tosi monta pilleriä (kaikenlaista sählinkiä ja muuta mietittävää ollu niin paljon), jätin siis loput levystä ottamatta (yht.10 pilleriä, sis. unohdetut). Nyt siis menkat alkoi perjantaina, johtuen siitä, että tosiaan lopetin tavallaan pillerit liian aikaisin..normaalisti menkat alkasivat vasta ENSI lauantaina!.

Menkat on varmaan kohta puolin loppumassa ja nyt en sitten tiedä missä vaiheessa pitäs aloittaa uusi liuska pillereitä??!

Kertokaa joku!! Ohjeissa puhutaan vain yhden/kahden pillerin unohteluista tms. ei mitään tällaisesta tilanteesta, että ns. lopettaa hetkeksi pillerit kokonaan.

Olisiko minun pitänyt aloittaa uusi liuska jo kun menkat alkoivat!!?? Eli voinko aloittaa sitä ennen kuin seuraavat menkat alkavat??

Olen ihan hukassa, kun en yhtään tiedä miten toimia.

Me ei siis vielä vauvaa yritetä, joten pakko jotain ehkäisyä käyttää ja pillerit on meille oikeastaan ainoa varteenotettava vaihtoehto.

Kommentteja kaipailisin kipeästi ja mahdollisimman nopeasti!!!!

Kommentit (9)

Vierailija

Niin siis yhteensä pillerittömiä päiviä ollut nyt 11 tai 12. unohdettuja pillereitä oli 6, enkä siis enää viitsinyt sitten niitä syödä.

itsekin ajattelin, että olisi varmaan helpointa, jos aloittaisin seuraavan liuskan vasta sitten, kun menkat alkaa seuraavaksi. menipäs vaikeeksi:) En sitten tiedä milloin se mahtaa tapahtua?! Kuinkas sekaisin kierto voi yhden liuskan syömättä jättämisestä mennä??

En ole siis yli neljään vuoteen ollut ollenkaan syömättä pillereitä, paitsi tietty taukoviikoilla :/

Mutta minkäs teet..lahopää kun oon:D

Unohtelen aina kaiken, niin miksipäs en sitten noita pillereitä myös!

Nyt se vauvakuume vasta iskikin, kun on valmiiksi kuukauden tauko pillereistäkin...:D Kumia on kai ruvettava nyt käyttämään:(, mutta toivossa on hyvä elää...heh;)

-Aleida

Vierailija

Näin siis todellakin nyt teen, että aloitan seuraavat pileerit vasta sitten, kun menkat seuraavaksi alkaa..toivottavasti pysyisi kierto suht säännöllisenä. On kyllä tähän asti ollut aika lailla se tasan 28 päivää:)

Inhottavalta ja surulliselta tuntuu, kun ei vauvaa vielä saa(edes yrittää), vaikka niin hirveästi haluaisi:/

Eli ymmärrän kyllä miltä sinusta tuntuu...vaikka tilanteemme eivät ole tietysti lähelläkään samanlaiset, mutta kuitenkin:)

Onnea sinullekin jatkoon, ja kuule, puoli vuotta on kuitenkin lyhyt aika, kun tietää, että sen jälkeen on hyvä mahdollisuus siihen maailman ihanimpaan asiaan:o)

Paljon tsemppiä!!

Vierailija

Siispä kiitoksia kaikille vastanneille.

Minäkin siis syön juuri noita yasmin- merkkisiä pillereitä, eikä niissä tosiaan mainita mitään tällaisesta tilanteesta!

Muuten hyvä tuo viikon tauko, mutta kun minullahan on jo nyt menyt yli sen...siis 10 pilleriä ottamatta kaiken kaikiaan nyt. Joten eihän se sitten enää varmaankaan toimi vaikos?? Mitä mieltä olette?

Voinkohan vaikka tänään kumminkin aloittaa uuden liuskan vai pitäisikö pitää kokonaan tauko ja toimia sitten sen mukaan?

Kun paketissa lukee: Jos et ole edeltävän kuukauden aikana käyttänyt hormonaalista ehkäisyvalmistetta, aloita yasmin-tablettien käyttö kierron ensimmäisenä päivänä eli ensimmäisenä vuotopäivänä.

Että tota noin...pitäiskös sitten oottaa se kuukausi ja alottaa sitten tavallaan " alusta" ..vai?

Tietenkin olisi hyvä, jos voisin koko ajan syödä noita pillereitä kun ne on tosiaan ainoa varteenotettava ehkäisy meillä. Kondomista ei kumpikaan oikein tykätä:/

Ei minulla todellakaan mitään myöskään raskautumista vastaan olisi:D...niinkuin olen täällä joskus kertonutkin, mutta,mutta...mies ei vaan vielä halua:(

Että ehkäisyä on vaan jatkettava kumminkin...

Kommentoikaapas taas:)

Vierailija

Kymmenen vuotta söin pillereitä, vähän väliä merkkiä vaihten. Nyt toki olen lopettanut kun täällä kuume-puolella hillun. :)

Mut siis niin tekisin minäkin sun tilanteessa että pitäisin sen " normaalin" 7 päivä tauon ja jatkaisin sen jälkeen taas vanhaan tuttuun tapaan.

Vierailija

jos tosiaan on noin monta päivää jo siitä viimeisestä pilleristä niin sitten kait kannattaa odottaa ne seuraavat menkat, ja luulisin että jos sulla on ollut suht säännöllinen kierto ennen pillereitä niin seuraavat menkat tulee sitten n. 28 päivän päästä. Näin siis luulisin...

Mulla on toinen liuska vasta menossa ja edessä on noin puolivuotta vielä tätä pillereiden kanssa eloa, jospa endo sinä aikana rauhoittuisi. Vauvakuume on vaan niin kova, että mieli tekisi lopettaa pillerit heti huomenna. Vaikka järki sanoo, että tämä pilleriaika on vaan mun parhaakseni sydän sanoo silti toisin...

Toivotan sinulle onnea jatkossa kävi miten kävi :o)

Vierailija

tuota, menipä vaikeeksi eli väännäpä mulle rautalangasta :o) montako pilleriä sulla oli unohtunut ennenkuin huomasit, että on unohtunut ne pillerit ottaa? 10? ja montako päivää on nyt ollut taukoa ilman pillereitä eli oletko ollut kaikkiaan yli 10 päivää ilman pillereitä? Jos taukoa on ollut yli 10 päivää mä varmaan soittaisin gynelle ja pyytäisin neuvoa, odottaisin seuraavat menkat ja aloittaisin sitten uuden liuskan tai sitten jos pilleritöntä aikaa on ollut alle 7 päivää, niin sitten 8:ntena päivänä aloittaisin uuden liuskan....

Vierailija

minä syön endon hoitoon e-pillereitä, yasmin merkkisiä, olen ohjeita myös tavannut, kun tuppaa väliin unohtua pillerin nappaaminen - eikä auta vaikka se liuska nököttää hammasmukissa, yasminin ohjeissa puhutaan myös vain yhden pillerin unohtamisesta, mutta jos mulle kävis noin pitäisin sen enintään 7 päivän tauon ja aloittaisin uuden liuskan. Voimia sulle!! Ja parempaa muistia :o)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat