Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pph:lla lapset katsovat videoita/telkkaria joka päivä.

Vierailija

Olenko mä niuho, kun en pidä siitä, että kunnallinen pph viihdyttää päivittäin lapsia videoitten ääressä tai antaa katsoa jotain maksullisia lasten kanavia. Olen itse ollut tarkka esim. piirrettyjen ikärajoista, mutta osa hoidossa nähdyistä elokuvista on ollut K-7. Asia on tullut ilmi, kun vanhempi lapsi on kertonut päivän kulusta.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Jos kunnat tahtovat pph:ksi työhönsä sitoutuneita, innokkaita ihmisiä, niin palkkoja PITÄÄ nostaa. Nykyisellä pph:n palkalla voi velvoittaa pph:n olemaan paikalla. Kaikki muu on pelkkää ekstraa ja pph:n sanomatonta laupeutta.

Oikeasti: kaikki lastenhoitohommat (ja vanhusten-) teetetään halvalla. Halvalla ei saa hyvää.

Jos halutaan laadukasta päivähoitoa ja opetusta, niin nämä naisvaltaiset matalapalkkahommat pitää hinnoitella täysin uusiksi.

Vierailija

Ne rajat on laitettu niihin ihan selkeistä syistä. Elokuvat ovat todennäköisesti liian pelottavia alle kouluikäisille. Minä puhuisin perhepäivähoitajalle asiasta. En vie lapsiani esim. kuntosalin lapsiparkkiin juuri tästä syystä. Siellä pyörii koko ajan joku liian hurja piirretty.

Jos perhepäivähoitaja ei ole tyytyväinen työpaikkaansa, voisiko hän harkita alan vaihtoa? En usko, että se pöydän ääressä piirtäminen tai vaikka äänikirjan kuunteleminen tuottaa pph:lle sen enempää vaivaa kuin videoiden pyörittäminen.

Meidän lasten päiväkodissa ei kyllä katsota videoita - tai no, yhden kerran ovat katsoneet jotakin viime vuoden aikana. Heillä onkin siellä mediakasvatusprojekti meneillään ja ymmärtävät medioiden vaikutuksia pieniin lapsiin.

Taas sain vahvistusta valinnalleni.. pph vs pk siis.

Ja ne palkka-asiat kuuluu hoitaa muulla tavoin kuin lapset huonolle hoidolle jättäen. Olen itsekin sitä mieltä, että on TÖRKEÄÄ maksaa raskaasta työstä noin vähän. Eli liittoutukaa, vaatikaa, pitäkää mölinää itsestänne!

Vierailija

Mäkään en kyllä yhtään arvosta sitä, ku pph nasauttaa videot päälle. Joku Myyrä vielä menee mut kaikki kolmosen paskaräiskinnät ärsyttävät.

Toisaalta pph saa aivan mieLETtömän surkeaa palkkaa, joten ay-henkisenä ihmisenä ajattelen, ettei sillä palkalla tartte työtä yhtään tuon kummemmin hoitaa.

Vierailija

Itsekin ajattelin hoitaessani omia lapsia kotona pitkään, että ottaisinko pari hoitolasta, mutta asioista selvää otettuani tulin toisiin ajatuksiin. Muutaman lisäsatasen takia jatkuvasti ylipitkiä työpäiviä ja se hirvittävä vastuu. Täytyy ihailla perhepäivähoitajia, todella raskasta, arvokasta työtä surkealla palkalla!

Vierailija

katsoneet telkkaria. miettikää ny itsekin... 4- 5 uhmista koko päivän sisällä pienesä talossa... vauhti aika hurjaa! saa pikkasen menoa hillittyä ku avaa telkkarin.

Vierailija

Meillä lapset eivät kotonakaan katso videoita muuten kuin poikkeustapauksessa (sairaus, äidillä joku tärkeä puhelu). Näin tapahtuu vain kerran parin kuukauden välein.

Telkkaria katsovat viikonloppuisin aamuohjelmista osan.

En takuula tykkäisi. Jos maksan lasten hoidosta, haluan että lasten kanssa ollaan ihan oikeasti (luetaan, askarrellaan, ulkoillaa, leikitään).

Muistan kerran yhden hoitajan, joka palkkasin kotiin kun olin itse sairaana. Kuulin, kun kysyi heti lapselta missä meidän videot ovat. Löysivät pari lastenelokuvaa (ei hoitaja taitanut uskoa, ettei meillä ole enempää)- Pettyi varmasti, kun lapsi halusi mieluummin leikkiä

Vierailija

Tuntuu että joka paikassa pistetään lapset tuijottamaan videoita. No, meillä kotona ei juuri katsota, joten en kanna huolta, koska lapsilla lyhyet hoitopäivät.

Vierailija

Siksi en siis kannakaan huolta, jos lapseni hoitopäivän aikana istuvat sen tunnin. Päävastuuhan on minulla, miellän päiväkodin pakolliseksi säilytyspaikaksi, ainakin nykyisellä henkilökuntamäärällä. Onneksi meillä on mahdollisuus lyhyisiin päiviin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat