Kultainen 60-luku

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Terve uudet 60-luvun pinolaiset! Olen tanaan ollut jannittyneessa tunnelmassa, kun aamupaivalla vessapaperiin tuli ihan vahan ruskehtavaa vuotoa. Sydan jymahti, kun sen nain, niin vahvasti tulivat mieleen viime vuoden keskenmenojen alkamiset - ruskealla vuodolla ensin ja sitten... Tajusin, miten pelottavaa on kun alkaa jo uskoa ja toivoa, ja jos sitten kuitenkin menetan tamankin lapsenalun. :=( Nyt olen ollut koko iltapaivan ihan hermona, seurannut kaikkia vatsannipistelyja ja kaynyt vessassa - ei kuitenkaan enempaa vuotoa. Laskin, etta minulla olisi kohta normaalin kuukautisrytmin mukaan kuukautiset, aiheuttaisiko se tallaista haamuvuotoa viela...

Ja sitten yritan kuitenkin valaa itseeni uskoa, toivoa ja optimismia, ei tassa hiuksiaankaan kannata rupea paasta repimaan. Mielessani naen viela ne viimeviikkoiset sydamentykytykset, siella se pieni sydan varmaan viela jumputtaa ja tarvitsee luottamustani.

Mites muilla on viikko alkanut? Minulla muuten rv 7 + 3.

Kommentit (12)

Vierailija

Mitäpä kaikille kuuluu, oletteko selvinneet pakkasista:)

Täällä alkaa raskaus näkyä ja tuntua (rv26+3); tällä viikolla olen ollut tosi väsynyt, nukun aamuyöt huonosti tai valvon (vauvan potkut ja kääntymiset jo aika voimakkaita) ja mahakin parkkeerannut tuohon ihan eteen joten kyllähän se painaa!!! Pakkassää ollut ihan kivaa vaihtelua ja hiihtolomaviikkokin, ollaan otettu pojankin kanssa vähän rauhallisemmin - tai no 2-vuotiaalla tietty energiaa riittää!

Sairastin muuten taas vatsataudin, edellisestä 3 viikkoa... no, ei pääse kiloja kertymään ainakaan liikaa vaikka herkut maistuukin.

Laitelkaa kuulumisianne!

Vointeja!

Vierailija

Taalla ollaan katselemassa!

26 viikkoahan on jo tosi pitkalla, mutta ajattele etta viela 14 jaljella... Maha ehtii kasvaa viela aika paljon!

Minulla on tanaan taynna vasta rv 9, eli olemuksessa ei viela mitaan nakyvissa. Tanaan ja eilen on jopa tuntunut hiukan paremmalta, yokottanyt ja vasyttanyt vahan vahemman, se helpottaa silla olo oli kylla aika karmea useamman viikon. Kummaa on vain se, etta heraan joka yo jo aamuyosta enka meinaa saada uudestaan unta, tama on aika erikoista minulle ja varmaan liittyy raskauteen, kun tietaisi vain miten.

Kavin eilen ultrassa, ja siellahan se pieni otus nakyi, jalanalut ja iso sydan keskella hyppimassa. Ei ainakin talla hetkella viela kaikki ihan hyvin... !!!

Hehheh, huuhaa- ja hihhulipuolelta sellaista etta kavin tassa muissa asioissa ennustajalla, ja tama totesi paitsi etta odottamani lapsi on poika myos, etta tulen saamaan yhteensa kolme lasta! Eli ei tata vanhusta viela laiteta...:=)

Hyvat viikonloput teille kaikille!

Vierailija

tama meidan keskustelu on pudonnut tyystin minne sattuu. mita

teille kuuluu?

taalla tama huono olo jatkuu ja mieli myllertaa jos sun mita.

saan kuitenkin tanaan olla kotona vapaalla, tosin kahta kersaa paimentamassa mutta silti!

toivottavasti kaikille kuuluupi hyvaa!

Vierailija

Käyn välistä lukemassa näitä Kultaisia 60-lukulaisia vauvakuumeen puolella, mutta tännekin on näköjään saatu porukka kasaan! Kiva!

Jellonamami: älä vielä säiky keskenmenoa. Mulla oli tässä raskaudessa vkolla 9-12 pientä vuotoa silloin tällöin ja olin o varma kmsta. Mulla ei ole koskaan sellaista ollut eikä vuotojakaan missään raskaudessa (tämä on neljäs) ja siksi olin aivan varma, että nyt se osui kohdalle. Kaikki jatkui kuitenkin ihan hyvin. Nyt olen vkolla 33.

Olen jäänyt jo sairaslomalle. Ei mitään ihmeempiä syitä, mutta kyllä tuo istumatyökin on raskasta, puuduttavaa lähinnä.

Mulla on kaksi elävää poikaa ennestään ja yksi enkelipoika, joka täyttäisi nyt helmikuussa 3 vuotta.

Nämä eläväiset ovat hoidossa vielä tämän helmikuun, joten saan aika rauhassa olla arkipäivät.

Yllättävän paljon meitä ' vanhempia' odottajia löytyy, kun vähän huhuilee!

Vierailija

Ja terveisiä sokerirasituksesta. Hyvin meni, arvot 3.6, 7.4 ja 4.7. Hieno homma! Olen niin onnellinen, tästä on hyvä mennä torstain neuvolaan. Huomenna kasassa tasan 26rv. Tokaa odotellaan, eka täyttää torstaina vuoden. :) Ikää itellä nyt 40 vee.

Jellonamami, rusehtavaa vuotoa tuli mullakin ekassa raskaudessa ja hyvin meni. Koeta olla hermoilematta. Asiallehan ei mitään voi!!

Kiva että porukkaa tulee. Ei se haittaa vaikka ollaan eri raskausviikoilla. Toiset voivat avata tietä ja olla rohkaisuna muille!

Vierailija

Jellonamami, pidä vain mieli korkella, vuotoja saattaa olla! Minulla oli vielä viikolla 17, silloin menin ylimääräiseen ultraan kun en enää kestänyt ihmetellä ja selvisi että istukan reuna oli lähellä kohdunsuun reunaa. Sitten kohtu kasvoikin niin että vuodot loppuivat. Tsemppiä!

Muutoinhan vuotoja voi tosiaan olla esim kuukautisten aikana varsinkin alkuraskaudessa.

Minä olen 42v, esikoinen on 2v1kk ja niin ihana pikkupoika jolla omaa tahtoa jo löytyy! Ensimmäinen ja kolmas raskaus päättyivät keskenmenoon ja aika raskaasti ne otin, en ikinä olisi uskonut vielä saavani toisen lapsen. Nyt olen rv 25+2. Raskaudet kyllä sujuneet ihan hyvin iästä huolimatta. Vähän jänskättää miten kahden kanssa jaksaa sitten taas kun yöt joutuu heräilemään.

Kivaa kun täällä on muitakin " vanhoja" !

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija

Jellonamami, piti tulla takas vielä onnittelemaan! Ihana kun ultrassa kaikki oli hyvin!!! Ja pahoinvointikin on vaan hyvä merkki vaikka itse olin kyllä tosi kypsä siihen n 3kk krapulaan, en tiedä miksi puhutaan aamupahoinvoinnista - minulla ainakin oli 24h paha olo!

Minä olen kans käynyt joskus 15v sitten ennustajalla; tyttö ja poika piti tulla, mutta esikoinen ja masussa-asusteleva ovat poikia... ;) No, muutama vuosi sitten en olisi uskonut että on yhtäkään lasta joten ihan hyvin tuo ennuste toteutui:)

Saa nähdä kuinka iso masu on loppumetreillä, nyt ainakin tuntuu että on isompi kuin esikoista odotellessa... Onneksi kohti kesää ollaan menossa joten pukeutuminenkin helpompaa!

Hyvää viikonloppua!

Vierailija

Kiitos rohkaisuistanne! Eipa olekaan nyt enaa tiputellut, yritan vain pitaa mielta korkealla! Kumma vaan, etta sellaista alakuloa on kokoajan paalla, tekisi mieli vain vetaytya jonnekin omaan koloon eika yhtaan tehda toita. Kotonakin on iltaisin vastassa (ihanaa) tama superhyperenergiapakkaus-tytto 2 v 8 kk, ettei vaan paase lepaamaan... Mutta eikohan tama tasta.

Yhta monta tarinaa kuin pinoutujaakin... rohkeutta vaan kaikille!!!

Vierailija

Kiva kun löytyy muitakin 60-lukulaisia odottajia :) Itse olen vuosimallia -68 ja odotan kolmatta lasta vk 5+1. Mulla kaksi tyttöä 9/01 ja 12/04.

Jellonamami, mulla tuli kans ekassa raskaudessa ruskehtavaa vuotoa vk 9 alkaen ja sitä kesti useamman viikon. Syy ei selvinnyt, mutta kaikki meni hyvin loppuun saakka. Totta kai se säikytti ja ahdisti,mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.

Terveisin Nevalaine

Vierailija

hei jellonamami

rauhallisesti vaan. toivottavasti kaikki hyvin.

minulla on valilla huono olo ja sitten taas kamala nalka, nama

kaksi paallimmaisena. ja samalla paan sisalla riehuu kaikenmaailman

huolet ja ajatukset, en oikein osaa rauhoittua ja olla oma itseni.

normaalia tyota ja kotihommaa pitaisi yrittaa tehda, tuntuu ihan tervan juonnilta kaikki talla hetkella!

mutta taytyy yrittaa kaivella sita optimistia jostain esille ja rauhoittua.

muistan kylla ekan odotuksen alussa olleeni aika pitkaan sellaisessa

mustassa tunnelissa, mikaan ei oikein tuntunut mukavalta. sitten vasta

sen maagisen 12 vk jalkeen nostettiin huppu silmilta.

no, tama nyt kuullostaa tosi morkilta, mutta uskon, etta meille on valoa

tunnelin paassa...!?

Vierailija

Kivaa että joku aktiivinen ihminen on tännekin availlut kultaisille oman pinon! Itsekin olen vielä palstaillut vain tuolla kuumeilijoiden puolella vanhassa tutussa porukassa. Ja kesäkuisia luen taustalla, täällä siis mennään rv 23+1 ja la on 11.6.

Meillä odotetaan esikoista, ja raskaus on pitkäaikaisen " projektin" tulos, eli taustalla erinäisiä hoitoja, yksi keskenmeno ja nyt tämä kolmas ivf (koeputkihedelmöitys) viimein tuotti tulosta ja ollaan näinkin pitkällä. Minulla on lisäksi tukostaipumusgeeni joka on mahdollisesti ollut syynä tuohon ensimmäisen ivf-hoidon tuoman plussan keskenmenoon (rv13). Nyt hoidetaan hepariinipistoksilla ja seurataan veriarvoja ja luultavasti tulossa ylimääräisiä ultria kun sikiön kasvua ja istukan toimintaa seurataan rv 28 eteenpäin tarkemmin.

Sukupuolta emme (vielä) tiedä, ei selvinnyt rakenneultrassa. Maha on kasvanut vasta viime viikkoina, ei voi enää peitellä ja töissä kerroin pari viikkoa sitten ennen talvilomaa. Pitkään odottelin liikkeitä, rakenneultrassakaan en niitä tuntenut vaikka monitorista näki selvästi kuinka vauva siellä liikkui ja potki, tosin minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja potkut suuntautuivat takaseinää kohti. Nyt käy jo kova möyrintä päivittäin mahassa.

Hankintoja emme ole vielä tehneet muuta kuin turvaistuimen, äitiyspakkaus aiotaan ottaa.

Jellonamamille toivotaan että on vain niitä normaaleja vuotoja joita kuulema tosiaan saattaa tulla siihen aikaan kun menkat normaalisti olisi.

Ja Tale68 on jo noin pitkällä, niin se aika menee!

Huomenna meillä on neuvola, silloin saan kai ne kelan paperit sitten.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat