Voisiko antaa kastelahjaksi rahalahjoituksen vaikkapa Unicefille?

Vierailija

Ärsyttää tämä kerskakulutus ja nyt jo yritetään pientä vauvaakin saada kulutustalkoisiin mukaan. Tykkäsin jo viime jouluna siitä vuohi-kampanjasta ja ajattelin, että lahjaksi kastettavalle lapselle antaisikin hänen nimissään rahalahjoituksen vähäosaisemmille lapsille. Mitä mieltä?

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Ota asioista selvää ennen kuin tällaisia törkeitä valheita levität.

Vierailija:

Lainaus:

Unicef ei tee mitään. Heidän keräämistä rahoista tuskin mikään menee kenenkään muiden kuin heidän itse hyväksi.

Itse ilahtuisin ap:n lahjasta kovasti. Inhoan kaikkia kummikehyksiä,

-lusikoita, hammasrasioita, kastesormuksia ym. totaalisen turhaa, joilla ei tee mitään, ei lapsena eikä myöhemmin aikuisena.

Vierailija

Olisi epäkohteliasta antaa raha hyväntekeväisyyteen. Eri asia, jos olisi ollut lahjansaajan vanhempien toivomus. Tuntuu siltä, että haluat säästää rahojasi. Sua huvittaa antaa hyväntekeväisyyteen ja nyt olisi hyvä sauma.

Vierailija

ainakin meidän lasten saamat " kastelahjat" ovat olleet täysin turhia. Jos haluaa antaa jotain lapselle niin avaa vaikka säästötilin, kaikenlaisten kehyksien ym. tuominen meidän perheeseen on täysin turhaa. Unohtuvat laatikoiden pohjalle ja lopulta käyttämättöminä roskiin. Esim. kirkon ulkomaanavulla on myynnissä viisitoista puuntaimea; eikö se olisi ihana? Puut kasvavat siellä jossakin samaa tahtia lapsen kanssa!

Vierailija

voida muuten antaa, kuin juuri toisen juhlapäivänä! Ihan oikeasti!

Miksi pitää ottaa toiselta jotain pois? Miksi sitä lahjotusta ei voi antaa ihan erikseen? On toikin vähän omahyväistä, että annetaan lahja lajoituksena ja ollaan sitten niin hyvää, niin hyvää persoonaa!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Toisten mielestä varmaan upea idea, toiset voi ottaa loukkauksena.

Ei silti, etteikö olisi varaa, mutta aika lailla turhaa roinaa näytti lahjalistassa olevan.

ap

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Annan lahjoituksen lapsen nimissä ja kun lapsi kasvaa, hän oppii arvostamaan lahjaani ja ehkäpä oppii jotain toisten ihmisten kunnioittamisesta ja hyvän jakamisesta.

ap

Mitä sinä lapselle opetat? Eihän kaste iässä oleva vauva mitään ymmärrä?

Eri asia on tehdä lapsen kanssa jotain hyväntekeväisyyteen liittyvää. Sillä tavalla opitaan toisten kunnioittamista ja hyvän jakamista.

Jonkinlainen tili ote 6 vuotta sitten tehdystä tädin hyväntekeväisyydestä?

Vierailija

Tuollaisissa lahjoissa kannattaa olla aika varma vanhempien mielipiteestä. Kuten täältäkin näkyy, moni ei ymmärrä ja hyväksy yhtään tuollaista ajatusta. Minä pitäisin.

Ero siihen hääälahjajuttuun on se, että ainakin siinä vastauksessa, jonka minä kirjoitin, ehdotin, että HÄÄPARI, siis lahjan saaja, ehdottaa lahjoitusta lahjan sijaan. Antajan ehdottamana tai toteutamana asia on aika erilainen.

Mutta tuollainen hyväntekeväisyyslahja on paras silloin, kun siitä jää jotain antajallekin, siis voi seurata lahjan käyttöä (kummilapset) tms. Kummilapsi on aika kallis (siis verrattuna normaalilahjan hintaan). Sehän ei ole mikään kertasumma, vaan kummilasta autetaan jatkossakin usealla kympillä kuukaudessa. Oliko tarkoitus, että kummi jatkaa näiden maksamista vai siirtyykö vastuu lapsen vanhemmille?

Vierailija

Kiitos hyvästä ideasta, tästä lähtien teen minäkin näin :)

Siinäpähän vaan selviää kenellä on oikeat arvot, jos lapsen vanhemmat suuttuu kun ei tullutkaan turhaa rihkamaa, niin eipä ole silloin paljoa yhteistä minulla ja heillä.

Kaunista kevättä sinulle!

Vierailija

kaapin perältä löytyy jos jonkinlaista härvellystä, jotka olen itse (ja mieheni) aikanaan saanut. Eipä tulisi mieleenkään laittaa olohuoneen vitriiniin tinaista ensikiehkurarasiaani..

Vierailija: 32, kummilahja annetaan lapselle, eikä vanhemmille

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat