poistaako naisen sterilisaatio menkat?

Vierailija

en kestä enää tätä ollako raskaana vai ei? ajattelin sterilointia,mitä vaikutuksia sillä on naiseen,entä mieheen?????????????

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

mulle tehty 1,5 v sitten. Pms oireet myös minulla paheni aika paljon ja kuukatisvuoto runsastui. Muuten ei ole vaikuttanut ja on helpottanut elämää.

Vierailija

Halusin, kun lapsiluku ( minun kohdallani kaksi ) oli täynnä ja ikää jo 38 v. Menin siis yksityiselle gynekologille, esitin toiveen saada sterilisaatio. Perustelin asiaa iälläni, lapsillani ja sillä että en tosiaan halua enää lapsia. Mieheni ehkä arasteli toimenpidettä ja eihän sitä tiedä jos tulee 50-kympin villitys :). Sain lähetteen ja toimenpide tehtiin reilun puolen vuoden kuluttua. (Espoossa näin) Menin aamulla Jorviin, normaali tutkimus ja sain lääkityksen, tehtiin naistenpolilla. Mut nukutettiin ja kun heräsin oli pöpperö olo, taas tutkittiin ja seuratiin, neljän aikoihin mies tuli hakemaan. Navan alapuolella pari itsestään sulavaa tikkiä, haava oli hellä pari päivää, meni buranalla ohi.

Oireita, strelisitaation jälkeen hieman pahemmat PMS oireet, vai johtuistko iästä. Syon siihen ihostakin hyvää huolta pitävää jättihelokkia, ikään kuin auttais tai sitten se on lumetta. Eka vuosi toimenpiteestä voi naishormoni vähän heitellä, nyt on jo puoitoista vuotta kulunut, päivääkään en ole katunut ja ainut riesa on vähän epäsäännöllinen kk-kierto. Lääkäri sanoi, että tiedäthän että tämä on . 95 % toimenpide, sanoin, että jos meille tästä huolimatta vauva tulee, sitten se on tarkoitettukin ja saa tulla :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat