Sairasloma todistus hautajaisten vuoksi? Mahtaako onnistua?

Vierailija

Miten mahtaa olla, saisinkohan lääkärintodistuksen, jolla voisin olla pois töistä isoäitini hautajaisten vuoksi.

Tilanne on nimittäin se, että hautajaiset ovat viikolla ja olisin silloin tietysti töissä normaalisti, mutta nyt pitäisi hautajaisten sijainnin ja ajankohdan vuoksi olla kolme päivää pois töistä. Lähimmälle esimiehelleni tuo nyt vaikuttaa olevan isokin ongelma ja vapaata ei välttämättä järjesty eli jääkö sairasloma ainoaksi vaihtoehdoksi (siis jos se onnistuu).

Työnantajana toimii kaupunki.

Kiitos avusta!

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

joustamatonta olla päästämättä hautajaisiin. Mielestäni kyllä lääkäri voi kirjoittaa sairaslomaa vedoten vaikka henkisiin kipuihin. Itellä kuoli koira onnettomuudessa ja menin lääkäriin, että olisin saanut seuraavan päivä sairauslomaan niin kirjoitti heti koko viikon.

Vierailija

Hae palkatonta lomaa. Sitä ei edes esimies voi kieltää. Monta kertaa hoitoalalla on vaikeaa vuorojen vaihto esim puolelta. Työkaverit kyllä usein joustaa varsinkin jos itsekin pelastaa toisen pulasta

Vierailija

mutta mieheni sai palkallisen vapaapäivän muuttopäiväksi, kun joutui työn vuoksi vaihtamaan paikkakuntaa. Oli IT-insinööri TietoEnatorilla.

Vierailija

Mä olen tullut siihen tulokseen, että mun pompottelu on loppu. Mä olen tehnyt kymmenen vuotta mukisematta kaikki hommat mitä on nakitettu ilman mitään ylimääräistä liksaa ja toiset työpaikalla tekevät vain pakolliset. Alkuvuodesta olin niin kipeenä, etten pystyny millään töihin ja tähän rehtori eli esimieheni totesi, ettei alkanut kovin hyvin tämä vuosi osaltani. Jos kiitoksena on tuollainen vittuilu ja ikävä sairauden vähättely, en aio enää tehdä mitään ylimääräistä ja kuvailemasi kaltaisessa tilanteessa hakisin aivan varmasti saikkua koko viikoksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat