Mahakipu lapsella. Millä " turhat ilmat" pois? Kotikonsteja?

Vierailija

Lapsella (4v) vääntelee mahaa ja aina kun saa pieraistua, olo helpottuu. Välillä aivan tuskaisen näköistä. Millä vois helpottaa oloa? Taitaa olla jokin tauti eli ei kyseessä allergia tms.

Kommentit (8)

Vierailija

joten kaipa se käy 4-vuotiaallekin:) tosin ei tehoa heti vaan jonkun ajan päästä vasta, kun käyttö on siis jatkunut hetken aikaa, varmaan muutaman päivän... itelle auttaa se kun joku kutittaa, sillon tulee pieru ihan väkisin;D

Vierailija

Kun makaa selällään lattialla ja nostaa jalat koukkuun rinnan päälle, niin ilmat lähtee kulkemaan. Kannattaa pysytellä jonkin aikaa sillain. Sitten voi " polkea pyörää" silleen kuin pienenä jumpassa tehtiin. Kyykkyyn- ylös-kyykkyyn-ylös muutamia kertoja auttaa myös. Sitten ihan kyykyssä istuminen panee myös ilmat kulkemaan. Kannattaa kokeilla.

Vierailija

Vatsaa voi painella herkästi sieltä täältä mutta mieluiten ylhäältä alas niin että ilmat poistuvat. Jos eivät painele pari minuuttia ja käske lapsen mennä selälleen ja tehdä ilmaan kyykkyjä jaloilla niin pieruja pitäisi tulla:)

Mahakipu :((

Oon siis 11v ja mulla on nyt kauhea mahakipu. Minulla on aina usein ollut mahakipeä, mutta yleensä lievempi. Olen nyt sängyssäni ( ja lattialla jossain kohti ) ollut jalat koukussa ja painellut mahaa, mutta ei vaan millään helpoitu. Jos jollain on jotain "konsteja" jolla saisi mahakivun lieventymään ilman että tarvisi syödä lääkkeitä

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat