Minkäikäinen esikoinen, että ei enää tuplarattaita/vaunuja?

Vierailija

Vauva tulossa ja esikonen silloin vajaa 3-vuotias... Aika paljon kävellen liikutaan.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

riippuu ihan lapsen tempperamentista kuinka malttaa seisomalaudalla pysyä. Meille seisomalauta ostettiin kun esikoinen oli reilu 2,5 v. melkein kolme, poika kun on niin villi että helpompi se oli esim. kaupassakin köyttää tuplarattaisiin. sitten se oppi avaamaan valjaat :)

Vierailija

Meillä ainoa " pakollinen" kävely on postilaatikolle, jonne on 400m suuntaansa. Sen matkan jaksoi hyvin kävellä.

Kauppaan ym. tarvitaan kuitenkin auto. Meillä oli matkarattaat reissuja varten.

Tämä on niin tarpeesta kiinni. Jos olis asuttu kaupungissa tai tykkäisin lenkkeillä rattaiden kanssa, niin tuplat olis ollut ehdottomat. Nyt olen tyytyväinen, että jäi hankkimatta. Lapset ovat oppineet reippaiksi kävelijöiksi.

Vierailija

Esikko oli 1.8kk kun laitoin sen seisomalaudalle, kun ei viihtynyt enää yhtään tuplissa eikä muutenkaan istumaan rattaissa. sama oli kun nuorin syntyikeskimmäinen halusi vainkävellä.

Vierailija

eihän tuplien kanssa aina mahdu edes bussiin, jos on toisekin vaunut. Puistoon meillä on 1 km, sen mieluusti työnnän rattaita, ja jos ei ole kiire minnekän niin poika kävelee itsekin.

Vierailija

Riippuu tosiaan omista tarpeista.

Meillä esikoinen 2v 7kk, kun vauva syntyi. Ostin tuplat, koska itse autoton ja kävellen kuljetaan paljon. Kuljetaan myös paljon maastossa, jossa esim. seisomalauta hyödytön..

Kyllä tuplat on ehdottomat meille, vaikka poika tietenkin paljon itsekin kävelee, mutta kun pitää ehtiä vaikkapa neuvolaan tiettynä kellonaikana ja matkaa on muutama kilometri, niin tuosta lapsen vauhdista ja kävelyhaluista ei aina tiedä.. :)

Ehkä olisin jättänyt hankkimatta, jos olisin autoileva, ja voisin autolla hoitaa ns. pakolliset menot ja kävellen sitten muut ulkoilureissut.

Vierailija

ja omista tarpeistanne, kuinka paljon liikutte kolmisin jne. Kummipojan perheessä tuplia ei tarvittu 2v6kk ikäerolla, mutta eivät missään liikukaan muualla kuin lähipuistoon seisomalaudalla.

Itse liikun lasten kanssa paljon, joten ilman muuta olisin tarvinnut tuplat, jos olisin halunnut vaikka lenkille. Meillä vielä 4v10kk vanhakin on ollut satunnaisesti reissussa rattaissa.

Vierailija

Meidän lasten ikäero 1v8kk ja esikoinen on nyt 2v. Sisaristuimessa on istunut nyt 4kk, eli tuplia ei ostettukaan, mutta nyt on ruvennut kävelemään niin reippaasti että ei enää sisaristuimessakaan tarvi istua kun me ei koskaan mennä kiireellä vaan käydään kaupoissa ja koiran kanssa lenkillä ajan kanssa. Reippaasti = kilometri taittuu noin 20 minuutissa, ja kyllä uni muuten maistuu sen jälkeen :)

Sisaristuinta en kyllä vielä ota irti, mutta tuplat olis meille ollut ihan turhat, onneksi ei niitä hankittu.

Vierailija

Tuplarattaat olivat aivan turha hankinta, käytetty pari kertaa. Esikoinen on aktiivinen liikkuja, haluaa kävellä itse eikä viihdy rattaissa yhtään. Seisomalauta onneksi kelpaa välillä. Yhden lapsen kanssa oli kiva tehdä pitkiä kärryttelylenkkejä, nyt ne ovat historiaa. Toisaalta en viitsi passivoida nyt 3-vuotiasta istumaan, kun hän kerran mieluummin liikkuu itse.

Vierailija

Minulla ei ole ajokorttia ja kuljetaan apljon kävellen pitkiäkin matkoja.

Tuolloin reilut 3-vuotiaana esikoinen sai pyörän. Oli siis kevät. Viime kesä menikin sitten ilman tuplarattaita. Nyt talvella on ollut muutaman kerran käytössä vaikka esikoinen lähentelee 4v. Asutaan vähän syrjempänä kaupungista ja tänne tulee lumiaurat aika myöhään päivällä, joten silloin lunta ei aurattu esikko ei liiku pyörällä vaan otan tuplarattaat pitemmille matkoille.

Vierailija

Me tehtiin pitkiä vaunu lenkkejä päivttäin kaikkien kanssa monta kertaa päivässä, mutta se on niin lapsesta kiinni ja sen jaksamisesta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat