Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalainen kouluun rattaissa

Vierailija

Lupasin huomenna viedä pojan rattaissa kouluun kun oli siivonnut huoneensa. On niin huono kävelemään ja kouluunkin aika pitkä matka (yli 2 km) niin ajattelin että nyt huomenna vien rattaissa niin ei aina tarvitse kävellä.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

tosielämässä viime talvena kun mun piti lähtee tyttöö viemään siihen kouluunilmoitustilaisuuteen ja pähkäilin että millä mennään (matka n. 3 km) kun isä ja pikkusisko veivät auton niiiin mä ihan tosissani ääneenkin ajattelin " et hei, mehän voitais mennä rattailla pitkästä aikaa" kun tietty isosisko ei ollut rataskyytiä saanut toviin.

Sit ihan huvitti ajatus et mitähän " ne" ois aatellu ???????

Vierailija

Siis rattaat on meillä 2v pikkuveikkaa varten, mutta pitemmillä matkoilla ei 4v aina jaksa kävellä itse (siis yli 3km).

Mutta provo taisi olla ja naurettava sellainen.

Vierailija

Nimittäin TIEDÄN että eräs äiti on laittanut USEAMMANKIN kerran oman ekaluokkalaisen rattaisiin kun menevät linja-autoon. Meilläpäin kun pääsee äiti ilmaiseksi bussilla kun on vaunut/rattaat mukana (ja lapsi). Muuten pitää maksaa 5v ja sitä vanhemmasta.

Vierailija

Minusta on järkkyä kun lapsia kuskataan autolla mennen tullen kouluun ja joka paikkaan. Tämä muka lapsen parhaaksi tehty asia tuhoaa hänen terveytensä.

Veljeni on yläasteen liikunnanopettaja. Osa lapsista on sellaisia että paitsi että niillä on ihan järkyn huono kunto, eivät jaksa juosta rataa ympäri, 400 metriä NE EIVÄT OSAA JUOSTA. Siis tietenkin saavat ottaa juoksuaskeleita, mutta eivät juosta, niistä näkee että eivät ole tottuneet juoksemaan viittä askelta pidempää. Tämä ilmiö on lisääntyvä ja se on sillä tavalla uusi, että ennen saattoi olla satunnaisia, joilla oli näitä ongelmia. Nyt luokalla saattaa olla 75% oppilaista käytännössä liikkumaan kykenemättömiä.

Vierailija

Tyttö on terve, pihalla juoksentelee muiden lasten kanssa, mutta äiti (yh, yli 40-vuotiaana ainokaisensa saanut) sulloo joka ikinen aamu ylipainoisen hellantelttunsa jo parhaat päivänsä nähneisiin matkarattaisiin, ja lähtee roudaamaan tätä esikouluun. Meidän esikoinen 3 v on samassa rakennuksessa tarhassa, ja kävelee matkan noin viidessä minuutissa...

Sitä näkyä jaksaa koko naapurusto ihmetellä. Lapsi on kaiken lisäksi pitkä ikäisekseen, ja selvästi ylipainoinen. Ihmekös tuo, kun äiti (tää on totta!) syöttää Pätkis-patukoita kullannupulleen, että tämä suostuu istumaan rattaissa. Siellä se pulleroinen siis istuu, ihan liian isona rattaisiin, mutustaen suklaata, kun äiti vie eskariin.

Samainen tyttö on toki rattaissa myös silloin, kun menevät bussilla keskustaan (pääsee ilmaiseksi). Hänellä on aina matkaeväät 20 minuutin matkalle meiltä keskustaan ja takaisin: karkkia, suklaata, pillimehuja, pikkupusseja juustosnackseja...

Mielestäni tuo on jo jonkin asteen lapsen pahoinpitelyä. Tyttö itse ei edes halua rattaisiin, olen kuullut miten hän vastustelee, mutta suostuu menemään kun äiti lupaa suklaata jos hän istuu kiltisti rattaissa! Pihalla on kertonut, että eskarissa häntä sanotaan " rattaat-vauvaksi" :/

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat