Mua aina ärsyttää kun asuntolainaa maksavat valittavat, että heille ei jää sen enempää käteen kuin vuokralaisillekaan.

Vierailija

Viitaten tohon alla olevaan " tonnin ketjuun" Maksan itsekin asuntolainaa, ja vakuutuksia (lapset, aikuiset, henki, koti, auto ja prätkä) ja kun vähennetään lainanhoitokulut, auton pitämisestä aiheutuvat menot, tarhamaksut (380 kk) yms. jää meillekin noin tonni. Mutta, meillä on kuitenkin varaa vakuutuksiin, kaikilla ei ole. Ovat ne vapaaehtoiset vakuutukset ihan kalliita (vaikka köyhällä pitäis aina olla vakuutukset) sitäpaitsi asuntolainalla maksetaan omaa pääomaa itselle. Olen asunut ahtaasi vuokralla ja muistan kun kahden ihmisen piti ostaa reilulla 13 eurolla silloista rahaa viikon ruuat eikä ollut tosiaan edes varaa autoon. VÄHÄN KUNNIOITUSTA niillekin, joille esin 120 e bensakulut kuukaudessa ei olisi mikään normimeno. Auton pitäminen vasta kallista on. Pääasia, että ollaan onnellisia ja osataan olla iloisia omista aarteistamme, pienistä lapsista.

Kommentit (12)

Vierailija

Minulle jää yhtiövastikkeen ja asuntolainan jälkeen käteen kuussa se tonni, josta maksan vielä sähkön, laajakaistan, tv-luvan, vakuutukset, lehdet ym. normaalit laskut. Lopuilla elätän kolme henkeä.

En kyllä ihan ymmärrä, miksi se sinua ärsyttää. Vai sekö se on, kun asun 120 neliön asunnossa keskustassa, kolmen korttelin päässä työpaikasta? Vai se, että olen mielestäni rikas.

Vierailija

Ympäristö vaan ärsyyntyy helpommin etuoikeutetun valittamisesta. Jos luuseri valittaa niin sillä on mahdollisesti syytäkin valittaa ja sen ymmärtää ehkä helpommin.

Mua kyllä ärsyttää kaikki valittajat, asumismuodosta välittämättä. ;-)

Ja siihen toiseen aiheeseen, mä kyllä tajusin ap:n ajatuksen ;-DD

Vierailija

Oma sisko on sellainen, että en jaksa pitää enää kuin pakolliset suhteet yllä just sen takia.

Kun on niin kauheen tiukkaa kun maksaa asuntolainaa melkein kolmanneksen tuloista, Visaa(kun on ihan pakko päästä välillä reissuun), viikkosiivoojan, ja tosiaan ne vakuutukset, kameran objektiivin kun se on NIIN paljon parempi kuin entinen (sanoi mies) ja stockan korttikin pitää AINA maksaa ja voivoi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat