Onko kokemusta myöhään syömään oppimisesta?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä tehdä, kun 8 kk ei osaa syödä kiinteitä? Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Meidän 8 kk vanha poika on edelleen pelkällä rintaruoalla ja vellillä, sillä ei osaa syödä kiinteitä ruokia. Aloitin maistattamisen 5 kk iässä ja siitä lähtien olen tarjonnut kaikkea säännöllisen epäsäännöllisesti; banaania, perunaa, maissia, sormiruokia... Mikään ei uppoa, ei edes jäätelö! Ottaa kyllä suuhun ja makustaa, mutta sylkee kaiken pois. Alkaa jo vähän stressata, sillä syö yöllä monta kertaa ja nyt kun liikkuu jo kovasti tarvitsisi enemmän energiaa. On kyllä kasvanut silmämääräisesti ainkin ihan hyvin. Vinkkejä, kohtalotoverita? Auttakaa!

Kommentit (2)

Vierailija

Mulla oli samanlainen ongelma silloin kun tyttäreni oli alle vuoden.Täysimetin tytärtäni sen melkein 6kk ja sen jälkeen alettiin hiljalleen maistelemaan kiinteitä, mutta tyttö ei tykännyt oikeastaan mistään. Tissi oli pop ja sitä piti saada koko ajan ja montaa kertaa yössäkin.

Olin huolestunut, vaikka tyttö olikin kasvanut koko ajan yläkäyrillä, kun ajattelin, että siinä iässä on jo " pakko syödä" . Mutta ei ole pakko ja maitokin on oikein hyvää ravintoa. En tiedä mikä siihen ongelmaan sitten lopulta auttoi, ehkä vaan se, että yritin tarjota ruokaa kuitenkin aina vähän joka väliin söi sitten tai ei ja yhtenä kauniina päivänä sitä ruokaa sitten meni enemmän. Tyttäreni eli siis melkein 9kk lähes pelkällä äidinmaidolla ja nyt on terve 2-vuotias, joka kasvaa edelleen yläkäyrillä ja syö hyvin kaikkea, paitsi pakastevihanneksia ;) Imetys lopetettiin puolentoistavuoden iässä, kun tyttö itse päätti niin, vaikka itse vähän pelkäsin, että siitä tyttö ei hevillä luopuisi..

Eli unohda turha stressi =) Toiset lapset tarvitsee vaan vähän enemmän aikaa siihen ruokaan tottumiseen.

Vierailija

Meillä voin sanoa, että tyttö syö vasta nyt jotenkin säännöllisesti ja kohtuullisia annoksia ja ikää on kohta kaksi vuotta. Eli käytännössä pelkällä rintamaidolla yli yksivuotiaaksi. Olen tarjonnut 5 kk:n iästä kiinteitä säännöllisesti, mutta ei uponnut. Viime kesänä ja syksynä oli kausia, jolloin söi hiukan paremmin, mutta oikeastaan vasta jouluna on aloittanut " kunnolla" syömään. Flunssat ja muut, hampaiden tulot ym. ovat jatkuvasti häirinneet syömistä. Nyt toivon, ettei tule hetkeen kipeäksi että saadaan vakiinnutettua nykytilanne. Niin, ja jossain vaiheessa syksyä imetys rytmitettiin vain aterioiden jälkeen. Se ehkä auttoi vähän.

Tsemppiä, tiedän tilanteen. Ja teillä vasta 8 kk, eli vielä ei syytä paniikkiin!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat