Taas kirjoitetaan taaperoimetyksesta. Minusta 1-1,5v lasten imetys on melko " normaalia" mutta esim. 3v lapsen imetys on jo " outoa" . Sii...

Vierailija

ä lapsi käy itse vähän väliä äidin tissillä, myös muualla kuin kotona´. Siis useita kertoja päivässä, aina vähän kerrallaan. Minusta se on pelkkää peliä. Ja jos äiti vielä valittaa, että muu ruoka ei meinaa maittaa. Eikä ole todettu mitään vaivaa tai sairautta. Tämä on minun mielipiteeni. Itse olen lapseni imettänyt n. 1v asti. Loppuaikoina vain illalla.

Kommentit (8)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

kun poikani imee maitoa ja väittää toisesta tissistä tulevan parempaa?

Joo, on outoa imettää kolmevuotiasta, mutta jospa mun poika ei kasvaisikaan niin isoksi...

t: haikea kuopuksen äiti.

Vierailija

Normaali ihmislapsen vieroittautumisikä on keskimäärin 2,8kk eli aika lähellä tuota kolmea vuotta. Meillä täällä Suomessa pidetään lapsia vähän liiankin nopeasti isoina :( Kyllä etenkin alle 3-vuotiaat on vielä tosi pieniä, hyvä että osaavat edes kunnolla usein vielä puhuakaan! Jos lapsi itse haluaa rinnalla käydä, ei siinä minusta ole mitään pahaa. Ja tuskin kukaan isompaa lastaan rinnalle pakottaa.... Toki määrää voi rajoittaa, jos äidinmaito alkaa vallata liikaa tilaa muulta ruoalta lapsen ollessa yli 2-vuotias, mutta toisaalta: tuskin kukaan aliravitsemuksesta kärsii, vaikka äidinmaitoa naukkalisi isompanakin tiheästi.

Alkuun se kieltämättä hämmensi muakin. Nyt olen siihen jo tottunut (" taaperoimetyskavereita" on paljon). Itse en silti haluaisi jatkaa ainakaan paljon yli tuon 2 vuoden, mutta kukin tyylillään.

T: omiaan " vain" 9kk ja 14kk imettänyt

Vierailija

2-vuotiaan imetys on ihan ok. 2-vuotias on ihan pieni vielä. ihanaa, jos saa pitää omaa lastaan lähellään. Kohta tulee se aika, kun äiti ei ole enää mitään.

Terveisin, äiti, joka lopetti imetyksen vauvan ollessa kuusi viikkoa

Vierailija

kun poikani imee maitoa ja väittää toisesta tissistä tulevan parempaa?

Joo, on outoa imettää kolmevuotiasta, mutta jospa mun poika ei kasvaisikaan niin isoksi...

t: haikea kuopuksen äiti.

Vierailija

Eikö jokainen äiti osaa sen parhaiten määritellä, etenkin kun puhutaan yli 1-vuotiaiden imettämisestä? Sitä nuorempien vauvojen imettämisen lopettamiseen minusta ennemminkin kaivattaisiin perusteluja...

Ja kyllä, minustakin tuntuisi oudolta itse imettää 3-vuotiasta. Mutta mikäpä olen sanomaan, kun en ole testannuut ;)

Vierailija

Viikonloppuisin joskus innostutaan nukkumaan päiväunet ja silloin tulee ylimääräinen kerta. Yöimetyksen lopetin lapsen ollessa 2v ja imetän vain toisesta rinnasta. Lapsi lakkasi imemästä toista jo 6kk ikäisenä.

Esikoista imetin 4kk ja aina on harmittanut kun lopetin niin aikaisin. Nyt en ole edes yrittänyt lopettaa (paitsi yöimetyksen) ennen kuin lapsi haluaa.

Tuskin se enää koulussa tissiä haikailee.

Vierailija

Se on musta paljon oudompaa kun aidon tavaran imeminen. Unohtakaa omat estonne ja miettikää viattoman lapsen tunteita. Lapsesta tissin imeminen tuntuu aivan erilaiselta kun meistä aikuisista, jotka näemme koko jutun ihan eri tavalla. Meihin vaikuttavat myös muiden asenteet ja mielipiteet, se, että tissit merkitsevät aikuiselle myös jotain seksuaalista. Lapselle ne ovat aivan muuta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat