Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä asioissa koet omien vanhempiesi mokanneen lastensa suhteen?

Vierailija

Kommentit (15)

Vierailija

...olisin sanonut, ettâ vaikka missä... Nyt olen sitâ mieltâ, ettâ hurjan hienosti hoitivat homman, enkâ ollenkaan ole varma pystynkö itse yhtâ hyvâân " suoritukseen" !!!

Vierailija

Päättivät taata nuorempien sinkkusisarusteni asuntolainat (silloin kun takuu summat olivat vielä ihan muhkeita), mutta minun ja perheeni vaikeassa taloustilanteessa ovat olleet aina kovin jämptejä ja tiukkoja: Niin sitä mekin vain nuorempina ilman vanhempien apua perhettä perustettiin. Ehkä teidän lapsille vielä jotain joskus jää, kun meistä aika jättää.

Mitä ihmettä he haluavat minulle vielä opettaa?

Vierailija

Ajattelin että en koskaan menetä malttiani lapsille kuten äitini teki - ja nyt siis puhutaan ihan tällaisesta peruskamasta " Nyt kertakaikkiaan äiti on niin väsynyt teidän tappelemiseen että OMIIN HUONEISIIN JA ÄKKIÄ" vaan olisin aina kärsivällinen ja koettaisin keskustella asiasta, en huutaisi jne. :):):)

Nyt kolmen lapsen äitinä ymmärrän tuon aika utopiaksi. Olen monissa asioissa huonompi äiti kuin omani (olen ensinnäkin lipsuvampi säännöistä, en tee joka päivä alusta loppuun itse tehtyä ruokaa, kun lapseni ovat yläasteiässä en usko tekeväni heille aamuisin maksamakkaravoileipiä kakkukuvun alle odottamaan kun tulevat koulusta jne.). Toisaalta olen ehkä hiukan ahkerampi puuhaamaan ja askartelemaan lastemme kanssa, viemään heitä uimaan, hiihtämään, luistelemaan jne. myös silloin kun mies on matkoilla.

Vierailija

eivätkä välittäneet. Viiden vanhana peittelivät sänkyyn ja jättivät

kotiin nukkuman jonka jälkeen paikalliseen kuppilaan ryyppäämään.

Ja tämä on vain jäävuoren huippu. :( Nyt äitini ihmettelee miksen

rakasta häntä ja kuinka olen hänet sulkenut elämästäni pois.

Vierailija

Mäkin kävin talleilla monta vuotta parhaan ystäväni kanssa. Sitten yhtäkkiä minun ja kaverin vanhemmat päättivät, että koulupäivinä ei talleille mennä, vaan vain viikonloppuisin. Noh, rupesimme sitten kaverini kanssa tallihommien sijasta istuskelemaan iltaisin kioskilla ja pyörimään kylillä. Joten se siitä...

Itse en ymmärtänyt koskaan, miksi vanhempani yrittivät väkisin riistää minulta hyvän harrastuksen. Vaan eipä onnistuneetkaan, sillä käyn edelleenkin kerran viikossa ratsatamassa!

Vierailija

Minulle oli tullut Villivarsa-lehti jo pari vuotta, ja kun tilaus taas päättyi ja sieltä soitettiin, että jatketaanko tilausta, niin en saanutkaan enää tilata lehteä. Ja kyse ei ollut rahasta, vaan tilalle sain jonkin Eläinmailma-lehden, josta en tykännyt yhtään. Mikä hemmetin kuningasidea se mahtoi olla vanhemmiltani? Muistan, kuinka kamalan pettynyt olin...

Vierailija

Eivät kohdelleeet lapsiaan tasapuolisesti (minua kohdeltiin veljeä paremmin)

Ei mitään rutiineja, säännöllisiä ruoka-aikoja, lapset sai huolehtia itsestään tosi pienestä pitäen.

Mutta ihan ok vanhemmat kuitenkin, ei tämä homma mitenkään helppo ole.

Vierailija

-laiminlöivät perusasioita: ei ruoka-aikoja, ei kotiintuloaikoja, ei huolehdittu hampaiden pesusta

-isä joi

-isän juomista ei käsitelty meidän lasten kanssa

-siskoni sai mennä jo pienestä pitäen ties missä yksin, valvoa myöhään illalla, oli siis rajaton tapaus ja aina joutunut hankaluuksiin jo lapsena ja nyt aikuisena

Uusimmat

Suosituimmat