minipillerit cerazette,apua

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

olen nyt reilun viikon syönyt noita pillereitä ja jo nyt alkoi jonkinlainen vuoto.. paketissahan on jumalaton lista kaikenmaailman "sivu"oireista,joita pillerit voi aiheuttaa aina hiustenlähdöstä mielialanvaihteluun.. minua hirvittää käyttää koko tabletteja.. mutta tuosta vuodosta siis olisi kysymys.. miten teillä muilla,jotka tabletteja syötte/söitte,tuliko vuotoja?esikoista imettäessä kuukautiset alkoi vasta n.vuosi synnytyksestä ja oletin niin käyvän nytkin. tosin silloin en käyttänyt mitään ehkäisyä,imetys hoiti sen homman,nyt halusin pelata varman päälle ja näin kävi..:/

siis alkoiko minulla ihan kuukautiset vai onko tämä niitä välivuotoja ja kuinka usein näitä sitten tulee??



kiitos vastauksista jo etukäteen. itse olen hemmetin vihainen koko tablettien käytöstä,jos tämä tätä on jatkossakin.. taitaa lentää minipillerit taivaan tuuliin..



-annu-

Kommentit (7)

Vierailija

päinvastoin menkat jäi pois. Järkky vaikutus mielialaan kyllä, koko ajan sellainen PMS potenssiin miljoona -fiilis. 1,5 levyä jaksoin, sitten riitti.



Donna

Vierailija

Ja loppui kun lopetin kyseiset minipillerit..

Myös hiustenlähtö (jonka ajattelin johtuvan synnytyksen/ imetyksen jälkeisistä hormooneista) loppui samaan tapaan.



Ikinä en enää suostu niitä nappuloita ottamaan. Hyvät varmasti, jos sopivat!

Vierailija

Minulle määrättiin melkein pakolla cerazette-pillerit lopputarkastuksessa vaikka yritin selittää että osaamme kyllä käyttä kondomia. Kolme kuukautta sitten kestin tiputteluvuotoa tyyliin 2vk tiputtelua, stten viikon tauko. Kun tuli aika mennä hakemaan omalta terkkarilta vuoden resepti niin hemppari oli tippunut jo alle sadan. Pelkät keltarauhashormonia sisältävät pillerit eivät siis sopineet minulle. Loppu imetysajan käytimme kumia ja eipä sitä vahinkoraskautta jolla niin peloteltiin tullutkaan... Terkkari oli aika pahoillaan kun omia toiveitani ei ollut kuunneltu lääkärin taholta.



Rietu

Vierailija

Minulla taas kyseiset pillerit toimineet hyvin. Taisi olla mullakin ihan aluksi vähän tiputtelua, mutta asettui jo parin viikon käytön jälkeen. Minipillerit voi tosiaan aiheuttaa jatkuviakin vuotoja, jos ei sovi 3kk käytön jälkeen, ehkä syytä vaihtaa. Lääkärit jättää tosi usein kertomatta sivuvaikutuksista. Mutta vuotelu ei ole vaarallista, vain kiusallista ja kuuluu asiaan. Toisilla taas vuotoja ei tule ollenkaan. Tosi yksilöllistä siis. Mutta malta vielä hetki katsoa kuinka käy!

Vierailija

Minulle tuli pari päivää kestänyt tiputteluvuoto noin viikko pillerien aloittamisesta, en tiedä miksi, mutta sen jälkeen ei ole ollut vuotoja (imetän kiinteiden lisäksi). Aloitin pillerit vajaa 3 kk synnytyksestä ja nyt siis syönyt niitä reilu 3 kk. Ystävälläni taas oli jatkuvaa tiputtelua useamman kuukauden. Taitaa olla tosi yksilöllistä, kenelle sopii ja kenelle ei.

Vierailija

Esikoisen jälkeen otin kans noi napit ja tiputtelin enemmän ja vähemmän yli 5kk, kunnes luovutin ja vaihdoin tavallisiin pillereihin heti kun olin lopettanu imetyksenki.

Ei ollu siis minkään näköstä selkeetä kiertoa koko aikana,ja oli tosi ärsyttävää kun ei ikinä voinu tietää koska tiputtaa vaan ja koska taas vuotaaki enemmän.!

Voihan tietty olla että sulla käy parempi onni ja tiputtelua kestää vaan kunnes kroppa on tottunu. ..Ikinä tiedä! :) Hope so,koska toi on tosi inhottavaa..



Arvata voi etten tän toisen aikana meinaa niitä ottaa!



Vipu

Vierailija

Olen nyt käyttänyt ko minipillereitä reilut kolme kuukautta. Koko aikana ei ole ollut minkäänlaista vuotoa tai edes tiputtelua. Olen koko ajan myös täysimettänyt meidän vauvaa. Koko ajan on ollut aika runsasta kellertävää, tahmeaa ja hajutonta vuotoa, joka ällöttää. Lisäksi limakalvot on kauhean kuivat ja arat. Mitään kuukautisia ei ole ollut ja aionkin vaihtaa heti tavallisiin yhdistelmäpillereihin kun lopetan imetyksen, minuakaan nämä minipillerit ei miellytä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat