Vauvan liikkeiden väheneminen 34 vkolla? Onko normaalia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tuntuu, ettei vauva ole 3 päivään liikkunut juurikaan. Tai no jos oikeen tönii ni kyllä se 10 liikettä tulee tunnissa. Viime viikolla vielä mylläs koko ajan. Nyt liikkeet on tosi satunnaisia ja hentoja töytäsyjä. Olo on muuteskin huono, pää särkee ja heikottaa, taitaa olla verenpaineet laskenu.

Kommentit (2)

Vierailija

...esim. synnärille. Siellä osaavat sanoa, kannattaako tulla esim. käyrällä käymään tms. Itse olen pariinkin kertaan illalla (ja kerran yöllä) lähtenyt sinne näytille samaisesta syystä, enkä suotta. Käyrä ollut aluksi huonoa, ja nyt sain kontrolliaikojakin siitä syystä. Ja papereissa lukee, että käyn vaikka joka päivä käyrillä, jos itsestä vähääkään sille tuntuu, eli jos vauva ei tunnu kunnolla liikkuvan (nyt onneksi liikkeet tuntuneet jo muutamia päiviä paremmin).

Kannattaa tällainen aina asiantuntijoilta varmistaa, että mitä olisi paras tehdä. Voihan se olla kohdallasi toki ihan normaaliakin, mutta parempi katsoa kuin katua, eikös? :)

Pi-Ki 39+1

Vierailija

äläkä täällä netissä oloasi voivottele. Kyllä minä olisin huolissani jos vauva ei ole kunnolla liikkunut moneen päivän ja itselläkin on huono olo.

Minulla tosin esikoisen kohdalla liikkeet hiljenivät raskausviikolla 36, soitin synnärille ja kävinkin siellä tarkistuksessa. Kaikki oli kunnossa mutta lapsi syntyi seuraavana päivänä. Minun kohdallani siis liikkeiden vähyys enteili sitä.

Soita nyt ihmeessä jonnekin, ammattilaiset osaavat sanoa mitä sinun pitää tehdä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat