Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allergiavasta-aineet...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Nyt kun sain kuntoon toisen allergisen tyttäreni ihon, toinen vasta reilut puolivuotta vanha neiti alkoi oireilla :( Oireina punainen läiskämäinen ihottuma kauttaaltaan vartalolla, lehahtaa etenkin iltaisin punaiseksi. Iho kauttaaltaan kuiva ja hilseilevä. Ihoa olen hoitanut perusvoiteella, kortisonia ajoittain. Imetän lastani edelleen. Aloittelen maidotonta, munatonta dieettiä. Otetaan mielihyvin vinkkejä vastaan. ;D

Itse pelkään pahinta, epäilen että aiheuttajana voisi olla myös kaura. Iltaisin iho huonommassa kunnossa, iltapuuron jälkeen. Syömme tällä hetkellä persikka-banaania, kaurapuuroa(vaihdoin kaupan maidollisen valmisteen itsetehtyyn)mustikkaa, vadelmaa, ananas-aprikoosia, maissia,peruna-porkkanaa, broilerinlihaa, naudanlihaa. Mitkä näistä voisivat olla allergioiden aiheuttajia?

Jatkotutkimuksiin saamme toivon mukaan pian ajan lastenpolille, jossa lastamme hoitaa allergologi ja lastenlääkäri. Hän puhui, että otetaan allergiavasta-aineet. Unohdin kysyä, onko tämä verikoe vai mikä ja mitäpä luulette, että seuraavaksi tapahtuu?

Kyseessä voi kuitenkin olla myös pelkästään atooppisen ihon väliaikainen paheminen lääkärimme mukaan.

Kiitos vastauksistanne!

t.Saraida ja atoopikkotytöt 2,5v. ja 6kk

Kommentit (3)

Vierailija

Hyvin usein vauvojen vaikeat ihottumat johtuvat ruoka-aineallergiasta:(

Listastasi melkein kaikki ovat melko allergisoivia, etenkin naudanliha, jos epäillään maitoallergiaa, broileri, jos epäillään kananmunaa, sekä muuten voimakkaita ovat banaani, peruna ja porkkana (esim. jos omena ei käy, ei välttämättä porkkanakaan). Omalle laaja-alaisesti allergiselle listastasi käy vain ja ainoastaan kaura ja ananas ja nekin vain 2-3 kertaa viikossa...

Iso kysymys tietenkin on, että mitä syöt itse jos vielä imetät? Ainakin maito, kananmuna heti ja harkinnan mukaan myös kotimaiset viljat kannattaa jättää pois!

Vierailija

Sain nyt sitten kotiini lähetteen polklinikalle ja lääkäri suositteli jättämään ensimmäiseksi pois munan ja maidon. Maitoa ilman olen itse ollut ja tietenkin poistanut sen myös tytön ruokavaliosta ja iho näyttää ehkä hieman paremmalta. On sitä kyllä rasvattukin!

Ajattelin nyt jättää tytön ruokavaliosta ensin pois näiden lisäksi myös maissin ja sitten jos näistä ei apua, niin kauran myös. Seuraavaksi kyseeseen tuleekin se, mitä pystyn itse syömään kun poissa ovat maito, muna, kaura ja vehnä ovat pois pelistä. Toivotaan kuitenkin, että paranevat näin. Itse syön terveellistä perusruokaa, nyt siis ilman maitoa ja munaa. Maidon olen korvannut soijamaidolla.

Lähetteessä oli määrätty otettavaksi allergiavasta-aineet maito, munanvalk, kaura, vehnä. Lisäksi polilla tehdään maitoaltistus. Kuinka tämä altistus oikein toteutetaan käytännössä? Millaisia kokemuksia siitä jäi?

t.Saraida

Vierailija

Niin kuin tiedät, niin mille vaan voi olla allerginen. Meillä kun on kaikki viljat pannassa niin listaltasi osuivat silmiini maissi ja kaura. Varsinkin jos juuri puuron jälkeen lehahtelee. Meille ei ole sopineet myöskään ananas, persikka, ja kovimmalle muna-allergiselle tuo broileri. Kokeile vaihtaa puuro joko riisipuuroon tai perunahelmipuuroon. Tämä on vain tehtävä salapoliisin työnä. Vasta-aineet otetaan verikokeena, mutta meillä tulokset ovat olleet aina normaalit, myös pric-testeissä, vaikka lapset oksentaa, ripuloi ja ovat näppylässä all. ruoka-aineita syötyään. Suurimmalla osalla se maito ja muna on suurimmat syylliset, mutta kotimaiset viljat ovat kolmas mikä oireita tämän ikäisillä aiheuttaa.

Harrastat varmaan " lumiukko" -rasvauksia? Meillä lipolan on ollut hyvä voide, tosin kun saimme ruokavalion kuntoon niin ei ole tarvinut rasvailla.

Uusimmat

Suosituimmat