Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~* Enskattaret tiistaihin *~*~*

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

ei oo kyllä tehty mitään sormi persukseen -tutkimuksia mulle - eikä tehdä :) Hih. Mitään muutakana synnytystapa-arviota ei oo tehty. Yksityisellä gynellä kun kävin saikkuasiassa tossa loppuvuonna, niin se totesi että ei oo mitään esteitä alatiesynnytykselle vaan päin vastoin ihan " hyvät värkit" synnytystä ajatellen. En sit tiä mitä käytännössä tarkoitti (tuli vähän tuulitunneliolo...).

Masu-Mammalle ihanaa äippälomaa!

Haikaranpesästä: Me mietittiin tuota vaihtoehtoa kans ensin. Sit tultiin kuitenkin siihen tulokseen, et nautitaan sairaalan täysihoidosta siinä määrin kun sitä saa - kotona pitää ja saa sit olla omatoiminen. Me myös haluttiin käydä näissä oman neuvolan valmennuksissa ihan verkostoitumisen takia, eikä sit oltu kiinnostuneita käymään myös noita H-Pesän tarjoamia. Lisäks me mietittiin aluksi, et mies jäis isyyslomalle vasta kun ollaan kotiuduttu, ja siihen ei Haikaranpesässä oo mahkuja. Ei tosin oo perhehuoneessakaan (jota nyt siis toivotaan), eli mies on/jää lomille heti vauvan synnyttyä.

Kauhee makeanhimo taas ihan koko ajan. Eika mulla oo minkäänmoista itsekuria asian suhteen. Äh.

Makkara

Vierailija

auroran kuulumisia odottelen minäkin!

myös hrmionea tulin kurkkaamaan, onko hänestä kuulunut mitään? vai onko multa mennyt asia vaan ohi...? Mitenköhän pojun kanssa voidaan?

-iisa ja sunnuntaina kastettu Elli Maija 4 vkoa

Vierailija

täällä on piiiiiitkästä aikaa yökukkuminen menossa. Närästää ihan sikana, ei ookaan näin liekeissä ollu röörit koko odotusaikana. Vetäisin perunajauhodrinksun - toivottavasti tepsii!

Hui kun jännittää Auroran puolesta! Kunpa nyt lääkkeet olisivat tehneet tehtävänsä eikä mitään esteitä leikkaukselle olisi. Muistaako joku, minne sairaalaan Aurora suuntasi? Kiinnostaa vaan siksi, että a) JOS sattuisimme samaan sairaalaan samaan aikaan ja b) missä on niin täyttä ettei saa perhehuonetta...

PiKi - samaa olen miettinyt suppareista! Ja sitä, että mä en kyllä läheskään aina pysty niitä laskemaan... En siis osaa auttaa. Mut sekään ei kyllä ihan pidä paikkaansa, että aina sen sit tietäis kun kunnolla supistaa - tiedän lähipiiristä parikin tapausta jossa näin ei oo käynyt... Äh, tiedä noista!

Hohhoijaa, mitenkä sitä saisi ajan kulumaan? Pistetääs pieni gallup pystyyn aiheeseen liittyen: Mitä teette aikanne kuluksi näinä tällaisina kukkumisöinä?

Makkara 40+1

iidalinnea
Seuraa 
Liittynyt19.12.2004

Ihanaa tietää että tänään ainakin yksi enskavauva saa nähdä päivänvalon. Toivottavasti Auroralla kaikki menee suunnitellusti eikä se mokoma flunssa tule esteeksi...

Hennalle toivon suppareita ja voimia rankkaan päivään. Hautajaiset kun on minusta aina tosi voimille ottavia. Saati sitten nyt, kun tunteet herkemmin pinnalla.

Makkaran kampaajalla käynti kuulosti ihanalta. Mulla on varattuna kulmien ja ripsien värjäys perjantaille. Samalla tietysti kulmat myös siistitään. Tarkoitus on myös vähän lähempänä vauvan syntymään siistiä tuo hiuspehko.

Peipposka oli päässyt pikkuisen elämänmenoa kurkistelemaan. =) Hyvä että kaikki oli kunnossa!

Kesis, tsemppiä kirjoittamiseen! Kyllä sinä sen työn saat valmiiksi - ihan varmasti.

Meillä alkaa neuvolassa synnytysvalmennukset tänään. Ihan kivaa mennä ja kun on iltasella, niin mies pääsee mukaan myös. Muutoin tämän päivän tekemisinä olisi pyykkäystä ja lepoa.. Yritän nyt ihan tosissaan muistaa lepäilläkin päivisin. Oon tehnyt listan asioista, mitä täällä kotona pitää saada hoidettua ennen vauvan syntymää. Teen aina sen mitä kulloinkin jaksan..

Hyvää oloa teille kaikille! T. iida-linnea 29+5

Vierailija

Voivoi siellä on suloinen pikkupoitsu AURORALLA kainalossa! ONNEA SUURESTI! :))

Masu-mamma oli saanut vaunut himppeen :) Kiva että omat vanhemmat osallistuu kustannuksiin. Meilläkin molemmat osallistuivat vaikka ei edes pyydetty, vaan he nimenomaan HALUSIVAT kustantaa erinäisiä tarvikkeita. Kyllähän se meille sopi... Ja nyt rentoutusta ja hemmottelua sulle äippälomalle! :)

Coltsfoot oli ollut neuvolassa, sulla on suunnilleen samat viikot kun mulla (eikös?!) ja nyt sf 28,5... mulla se oli jo viimeksi 30. No, eipä se tosissaan aina kaikkea kerro, voi johtua lapsiveden määrästäkin. Me ollaan juniorin kanssa yläkäyrillä ja sinne varmaan pompsahdetaan taas ens viikolla neuvolassa sillä ei tää masu kyl ainakaan pienentynyt ole! =)

Jushalla oli iskias vaivannut :/ Kylkinukkuminen aiheuttaa mun mielestä kaikenlaisia " suonenvetoja" jalkoihin, siis muutenkin. Tai tää voi tietty olla näitä mun outoja juttuja! Itse en yleensä nuku kyljelläni vaan mieluusti selälläni tai mahallani ja molemmat on nyt mahdottomia. Melkein väitän että en nuku läheskään niin hyvin kyljelläni kuin mitä muussa asennossa.. no mene ja tiedä... Toivottavasti sulla tuo iskias ei ala kuitenkaan enempää kipuilemaan.

Kesis, päiväreffit loistoidea! :) Joskus maaliskuun alkupuolella vai mikä olisi hyvä ajankohta? Työmotivaatiota sulle vikoille viikoille!

Makkara - suppareiden jatkuvuutta sinne! Ehkä kuitenkin nyt tällä kertaa ne olis NIITÄ suppareita! :)

Yritän sinnikkäästi pitää romantiikkaa yllä ja muistaa omaa kultaa ystävänpäivänäkin (huomhuom mikä on muuten ihan väärä käännös valentine' s day:sta...). No se perinteinenhän olis " kääriä" itsensä pikkusexyyn korsettiin mutta tällä hetkellä se olis lähinnä naurettava näky, lähinnä muistuttais valasta sirkusasussa... Vai pitäiskö yllättää!!!! Mies saattais lentää kaaressa persiilleen kun näkis mut pikkuhepenissä pyörimässä möhkömahani kanssa! hih :D No, ehkä tyydyn kuitenkin siihen että teen ukolle kunnon gurmee safkat kun tulee huomenna duunista kotiin. Mies on muuten nyt -yllätysyllätys- HIFK:n matsissa. Jokohan se nyt kantaa sieltä sen paljon uhoamansa HIFK:n potkupuvun kotiin... :)

Yökukkujille toivottelen nukkumattia heittelemään unihiekkaa!

Leenis

Vierailija

Hellouta kaikille !

Meni viikonloppu ja tää alkuviikko ahkera ukkelin kera niin en ehtinyt taas mitään vastailemaan täällä palstoilla¿.

Jos nyt sitten jotain yrittäisin kirjuutella.

AURORALLA nyt käsittääkseni jo pikkuinen kainalossa¿ ihanaa, olisipa meilläkin jo kohta se hetki käsillä, ja onhan se ennen pitkään. Lykkyä koitokseen!!

PI-KILLÄ ollut vatsan puruja¿ Mulla on niitä ollut jo reilut kaksi viikkoa, ei nyt joka päivä, mut aina välillä.. ja siitä seurauksena alkaa koskea kylkiin. En tiedä onko supisteluja, kun ei ole kunnolla niistä kokemusta.

Mulla vaan välillä harvoin niitä kovettuvia vatsa oireita eli kait niitä suppareita ja nyt sitten ihan lähi päivinä(oisko viimeisen viikon, puolentoista aikana) on ollut sellaista äkillistä vihlovaa kipua oikeastaan emättimen, ei niinkään mahan alueella. aiemmin joskus vihloi häpyluun kohdalta poikittain, mut nyt tuolta alhaalta sisältä tuntuu ikään kuin nykäisevä kipu. Höh, mitä liekään. Pitää udella huomenna, kun on neuvolalääkäri.

MAKKARAN GALLUP: Kukkuöitä on täälläkin aika usein. Ennen kun vielä uinuttiin yksiössä, ne oli ihan tuskaa, kun ei voinut oikein katsoa telkkaria eikä laittaa valoja päälle et voisi lukea, kun sit olisi toisen uni häiriintynyt. Mut nyt kun on sentään kaksi huonetta ja niiden välillä ovi, niin voin hiukan paremmin puuhailla omiani jos uni ei tule. Yleensä mulla unettomuus liittyy joko näihin pi-kin kuvailemiin vatsanpuruihin tai käsikipuun tai sitten tyynyn ja niskan yhteistyöhaluttomuuteen. Niistä seuraa yleinen levottomuus ja sit masubaby alkaa rumban. Aika usein kuitenkin saan ihan ok nukahdettua vaik mies kuorsaa ja korvatulpat ei ääntä täysin eristäkään. Mut sit kun oon nukkunut 2-4 tuntia, oon ihan älyttömän herkkänä kaikille äänille, valoille ja liikkeille ja just silloin mies yleensä alkaa omat ongelmarumbansa¿ eli kärsii joko närästyksestä tai nälästä tai päänsärystä tai yskästä tai tai tai¿ silläkin miljoona vaivaa. No, se ei joko sulje makkarin ovea tai sulkee sen äänekkäästi tai kolisee keittiössä äärettömän kovin kolahduksin ja sit minä herään. Käydään pikainen jutustelu mikä hänellä on hätänä ja sit hän toteaa et kun kerran ollaan molemmat hereillä niin hän alkaa katsoa leffaa tai jotain muuta mistä tulee ääntä. Joten mun on silloin turha yrittääkään nukkua, ei se onnistuisi kuitenkaan. Todellisuudessa melkein aina käy niin että ukko sit kuitenkin väsähtää uudestaan sohvalle ja nukkuu äänistä valoista ja keskustelun tuomasta valpastumisesta huolimatta aivan onnellisena ja minä oon aivan virkkuna. Silloin joko tuijotan telkkaria tai oon koneella,nyt kun on tää nettikin taas paussin jälkeen käytössä tai odotan unta. Ja sit kun/jos edes saan unta niin aika pian mun nukahtamisen jälkeen mies taas herää ja silloin ihan oikeasti. Aina sama kaava eikä tunnu kivalta ollenkaan. Mun yöt on siis tosi katkonaisia ja yhteisunimäärä aika pieni. Ehkä apras nuijanukutus mitä on keksitty on pelata kännykällä pari erää tylsääkin tylsempää Backamon- peliä¿ kyllä alkaa unettaa. Joksus syön aj sit tulee uni,mulla kun ei se ruoka oikein maistu eikä kroppa tajua nälkä-tunnetta läheskään aina vaik se olisikin olemassa, niin sitä kannattaa aina kokeilla.

PERHEHUONEESTA: Me ei varmaan edes kysellä sitä perhehuonetta, kun meillä ei ole miehellä mahdollisuutta olla siellä kokoaikaa. Synnytykseen tulee mukaan ja tietty käy mua ja vauvaa katsomassa sairaalalla, mut on lomalla vasta sitten kotiutumisen yhteydessä 10 arkipäivää.

MAKKARAKO SE OLI KMAPAAJALLE PÄÄSSYT¿ Oon tosi kade. Mulla hiusjutut jäänyt tosi huonolle huomiolle, kun en ole ollut töissä sitten juhannuksen niin tuntuu ettei koskaan oikein olisi varaa käydä kampaajalla. Kerran on leikattu juhannuksen jälkeen, se taisi olla joulukuussa. Ja vain kerran myös värjätty tyvi, silloin kaverin kanssa kotona. Nyt se kaveri on Intiassa, ollut joulusta asti ja tulee vasta maaliskuun alussa eli taitaa jäädä mulla kaunistautuminen väliin. Olis kyllä ihana olla nättinä synnytyksen jälkeenkin. onneks hiukset ei ole mennyt huonoon kuntoon, ihokin vain vähän kuivuu aj näppylegioona poskilla on paranemaan päin.. ei siitä tullutkaan niin paha kuin vaikutti. kaikista paras fiilis silti tullut siitä et paino on laskenut, peilistä katsoo hämärästi tutun näköiset nuoremman minun kasvot¿.

Meillä ostettiin eilen lopultakin VAUNUT. Käytiin lauantaina mun vanhempien kanssa kiertämässä liikkeitä ja sit päädyttiin ostamaan Brion Novat viime vuoden jämäkappaleet. Kiva beige/ viininpunainen väritys ja kait aika kätevän oloiset. Kohtuu hintaan saatiin tingattua ne kaikkine tykötarpeineen. Vanhemmat onneks rahoitti aika pitkälle niiden ahnkintaa ja ostivat vielä itkuhälyttimetkin yhdestä liikkeestä meille.

Mun äiti oli kutonut itse ihanan asun vauvalle vauvavillalangasta: pöksyt ja nuttu ja töppöset ja sit kaksi eri kokoista myssyä. Täytyy varmaan ottaa ne kotiutumista varten sairaalaan sitten mukaan. sit se oli selkeästi hurahtanut mummouteen ja ostanut alesta ja kirppikseltä vaatteita ison laatikollisen, toi ne nyt pestynä& silitettynä meille. Ja tekeillä on kuulemma puuvillalangasta pitsikuvioitu kastemekko. Aivan mielettömän hyvä fiilis siksi, kun olin ajatellut itse tehdä vaik mitä ja nyt käden takia ei saa mitään tehtyä, niin upeaa et äiti tuuraa mua sillä saralla.

Semmoista täällä. Huomenna tosiaan neuvolalääkäri ja sit lisää infoa ehkä masustakin.

Masu-mamma 35+2

Vierailija

Pikku-Millillekään ei arviota tehty, eli se lienee melkoisen yleistä. Eikä mulla siis vauvan koon puolesta onneksi ole mitään ongelmaa, koko ajan arvioitu niin pieneksi, mutta aloin just miettimään sitä siskon kaverin tapaustakin. Eli jos siellä on joku häntäluu-juttu tai joku sellanen fysiologinen muu este? Mutta kai ne sen siellä sitten melko nopeesti havaitsee..??? Mutta tuntuu, että aika monelle tutulle on käynyt niin, että ensin sitä " ängetään" tuntikaupalla tuolta alapäästä, ja sitten tyyliin siellä salissa joku lääkäri huudahtaa " ei se sieltä tule" ja leikkaamaan... Se ei ois kauheen kiva --en haluais itseäni nukutettavan synnytyksen aikana, ja hätäsektiossahan niin vissiin tehdään. No, mutta eiköhän tuo Eemeli tuolta alakautta kuitenkin taida tulla :) Olen itse melko luottavaisin mielin, miestä taitaa jännittää munkin puolesta.

Ja Leenis; arvaa oonko mäkin kotona naureskellu sille sormi-perseeseen-jutulle... =) Etenkin kun huomasin, että eipäs mulle niin tehdäkään, niin vahingonilo oikein otti vallan ja räkättelin täällä itekseni...heh heh! En mä tajuu, miten sillä keinolla oikeesti mitään arviota pystyis muka tekemään... No, kai se kyseinen lääkäri on kuitenkin tienny mitä teki ;)

Iisan tyttö oli saanut nimen! Ja ihanan sellaisen!!! Onnea kovasti :)

Ja kappas, Serellä muutto nyt edessä, mahtavaa!!! Onnea teillekin uuteen kotiin!

Pi-Ki

Vierailija

Mä kyllä ajattelin, että me ollaan enemmän alkupääläisiä kuin loppupääläisiä.... Mutta mehän ollaankin tosiaan keskimatkalaisia. Äääks! Aika menee nopeaan!! Ollaanko me nyt jo " enemmän" loppupääläisiä kuin alkupääläisiä??! Nyt iski paniikki...

ps. laita Jushka kuvia massusta jakoon, olisi mukava hiukan vertailla tätä mahan kasvua :)

Vierailija

Makkaralle sen verran, että Naistenklinikallehan Aurora taitaa aamulla suunnata. Ainakin oma muistikuva olis sellanen...

Täällä taas supistellut koko illan mut jotenki turhauttaa ku ei oo yhtä kipeitä ku eilen ja niistä eilisistäkään ei ollu mitään hyötyä. Mut jos tästä nyt jossain vaiheessa pääsis lähtemään ni etkös sä ollu Makkara kättärille menossa? Tavalliselle osastolle vai Haikaranpesän puolelle? Meillä kun olis sinne Haikaranpesään ajatuksena suunnata.

Nyt pitäis varmaan mennä nukkumaan, huomenna olis miehen isäpuolen uurnan lasku. Täytyy toivoa että huominen matkustelu laittais kunnon supparit aluille ni sais Iivarin jo kainaloon :)

Henna ja Iivari, 38+4

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat