Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä voin tehdä, jos mies ei suostu lähtemään pois yhteisestä asunnosta (ero)?

Vierailija

Haluan erota. Mutta enhän voi kantaakaan häntä pois! (Tavarat vielä voisinkin). Kyseessä on asoasunto, molempien nimet ovat sopimuspaperissa ja molemmilla yhtä suuri pääoma kiinni panttina.

Vaikka sitten itse muuttaisin pois, niin jos hän haluaa tehdä kiusaa, olen kai vastuussa edelleen oman vuokraosuuteni maksusta, kun ei sopimusta voi yksipuolisesti purkaa. Vai voiko?

Haluaisin itse jäädä asuntoon, se on alun perin minun " jonotusnumerollanikin" hankittu.

Kommentit (7)

Vierailija

Avioeron yhteydessä ainakin voidaan pyytää päätöstä myös yhdessä asumisen lopettamisesta. Samalla haetaan päätöstä myös siitä kumpi lähtee ja kumpi jää. Jos kyse on avoerosta, voidaan tässä tapauksessa (asunto molempien nimissä) varmasti myös kysyä vastaavaa päätöstä käräjäoikeudelta.

Vierailija

Jos teillä on lapsia ja sun on tarkoitus jäädä asuntoon lasten kanssa, niin minusta sinulla on täysi oikeus saada mies pois talosta. Otapa yhteys vaikka kunnan sosiaalitoimeen ja sinne lastenvalvojaan, niin varmaan osaa sinua auttaa, että kuinka tuossa tilanteessa kannattaa toimia.

Uusimmat

Suosituimmat