~*~TIISTAIN HELMINAUHA~*~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja tuossa linkki eilisiin jupinoihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9581910&p=&mpage=1&tmode=1...

ONNEA KAIKILLE JO VAUVANSA SAANEILLE!!!

Ja onnea matkaan myöskin kaikille menossa oleville!

Minä siis yökyöpelöin täällä taas. =)

Olen siis edelleen ehjänä, ja ahkerasti kyllä taustaillut teidän juttuja joka päivä, mutta oma olo on edelleen niin vetelä, ettei tahdo saada mitään aikaiseksi. Ihan niinkuin päivittäisessä pinoutumisessa olis kova homma... No joka tapaukses, täällä siis sama tauti edelleen... alkaa jo toivo loppua, että tämä tästä mihinkään muuttuisi. Mistähän tämmönen määrä räkää ylipäätänsä riittää?!

Omassa navassa ei sinänsä mitään muutoksia, viikonloppuna oli peräti harvinaisen rauhallista,supistuksia ei tullut kuin muutama hassu, ja olo oli räkätaudista huolimatta melkein siedättävä. =) (Huom. melkein) Nyt sitten tänään onkin taas rutisteltu senkin edestä. Tuossa vähän ennen puoltayötä alkoivat taas paineella ja niitä tulee nytkin n 3-7 minuutin välein, mutta kun eivät pirulaiset ole vielä tarpeeksi kipeitä.... joten tuskinpa siis tekevät mitään... korkeintaan kypsyttelevät paikkoja entisestään.

Huoh... ei auta kuin malttaa odottaa. eikä sen puoleen, ei meillä ole vieläkään täällä valmista vauvaa varten, hoitopöytä sentään eilen saatiin kasattua, mutta pinnis on edelleen varastossa... ja oma sairaalakassi pakkaamatta jne.

Taidan siis uhmata kohtaloa oikein toden teolla... =)

En kuollaksenikaan muista mitä kaikkea on pinossa ollut puheenaiheena, joten tyydyin tälläkin kertaa jauhamaan omaa napaa...

Muuten, onko mulla mennyt jotain ihan totaalisen ohi, vai onko PESSISTÄ kuulunut mitään?? Siitä kuitenkin jo useampi viikko, kun hän matkaan lähti... toivottavasti kaikki siellä kunnossa.

Vaivasin pikkuisen tätä flunssaista päätäni, ja keksiin ainakin muutaman gallupinaiheen, vastailee ken huvittaa! Ovat aikaslailla laidasta laitaan...

Ainakin saadaan pinoja kasvatettua! (saattaa olla että osasta on jo aiemminkin ollut puhetta, mutta kun ei muista....)

G1: ONKO TEILLÄ JO VAUVALLE OTETTU VAKUUTUS? ja jos on niin mistä firmasta, ja miksi juuri sieltä?

G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? ja mielellään vielä jos on jotenkin yllättävä ällötysaihe (entinen lempiruoka oksettaa tms...) esim. itseäni oksettaa ranskalaisten (siis perunoiden) haju, vaikka ennen en ole sitä miksikään noteerannut...

Toinen outo on raejuusto, jota normaalisti syön kyllä, mutta raskausajan se on ällöttänyt niin paljon, että suosiolla on saanut jättää ostamatta.

G3: ystävänpäivä on ovella,AIOTKO JUHLIA SITÄ JOTENKIN PUOLISON KANSSA? ja jos aiot, niin mitä olet suunnitellut?

JA MUISTATKO YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ YSTÄVIÄSI JOTENKIN? esim. onko piireissänne tapana antaa jotain pieniä lahjoja, tai muistaa toisianne muuten vaan?

G4: MISSÄ TAPASIT NYKYISEN PUOLISOSI?! Ja tiesitkö heti että SE OIKEA on löytynyt? =)

G5: MINKÄLAINEN RIITELIJÄ OLET? meitähän löytyy joka lähtöön, joten kertokaapa omat heikkoutenne ja myöskin vahvuutenne mitä tulee riitelemisen jaloon taitoon!

G6: LISTAA OMASTA MIELESTÄSI KOLME PARASTA PUOLTASI!! ja olkaa kaikessa rauhassa itsekkäitä nyt... turha ryhtyä vaatimattomaksi tässä kohtaa!

siinäpä nuota... eiköhän nuolla saada ainakin tämän päivän pinoon pituutta... toivottavasti eivät ole hirmu tyhmiä kaikkien mielestä... nyt keskellä yötä ei mun aivot pysty parempaan!!

Tulen itsekin vastailemaan tänään myöhemmin noihin omiin galluppeihini, nyt voisi taas mennä kokeilemaan jos uni tulisi...

Mukavaa tiistaita kaikille!!

T: Helmiina rv 38 ¤poks¤

Niin joo... tänään on myös neuvola, joten palaanpa niidenkin kuulumisten kanssa!

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

No nyt niitä vauva uutisia tulee.

Kovasti onnea kaikille tasapuolisesti.

Hanna-äiti=pikkukeskoset. Mukavaa kuulla sinustakin. Jaksamisia teidän tilanteeseen ja toivottavasti pikkuiset voivat hyvin ja pääsevät kunnossa kotiin.

PESSIN ja HENNAN kuulumisia ollaankin jo odoteltu =)

Tänään oli neuvola ja siellä varattiiin aika äippäpolille maanantaiksi. Sehän ei siis VIELÄ tarkoita mitään... Eli ei vauvaa näköpiirissä täällä.

FROG kyseli vauvapuolen esittelylistasta... Millainen sinne tehdään? Ehdotuksia kaikilta? Omat ja vauvan syntymätiedot? Ja jos joku haluaa listaa tehdä... nouseeko käsiä? Tiedän että oma palstailu vähenee kun vauva syntyy ja ehtiikö sitä sitten listaa päivittelemään. Teen tietysti jos kukaan muu ei tee.

Palailempa taas myöhemmin

MyQ 40+6

Vierailija

Jokos meidän toinen kestosynnyttäjä HEINÄ on ollut tositoimissa kun ei tämän päivän pinossa näkynyt? Muita pinoja en vielä ole ehtinyt lukemaankaan...

Lauantaina siis lähdettiin näytille ja säännöllisesten supistusten takia ottivat sisälle ja turhaanhan, mitään edistystä tapahtumatta siellä synnärillä iltaan asti oltiin. Kalvot pullotti, joten ne puhkaistiin ja siitä kahden tunnin päästä tumman tuuhean tukan omistava neiti oli katselemassa masun tältä puolen :) Synnytyksestä jäi ' hyvä maku' , epiduraalia tosin sai hieman odotella.. Ei tikkejä eikä repeämiä- tänään päästiin kotiin.

Galluppeihin en nyt ehdi vastailemaan, esikoinen roikkuu lahkeessa huomionkipeydessään kun äitiä ei ole kotona näkynyt hetkeen.. joten mentävä! Onneksi tämä uusi tulokas on hyväuninen eikä pieneen heräile- yölläkin on selvitty 1-2 syötöllä, olen ollut ihan äimänkäkenä. Esikoinen heräili tunnin välein tissittelemään..

Mutta nyt mentävä, semmoista huutoa nyt pitää! Palailen kurkkimaan myöhemmin keitä muita on jakaantunut ja muille OIKEIN paljon tsemppiä viimemetreille ja supistuksia niitä halajaville :) (voisin itse luovuttaa mieluusti parit jälkisupistukset jonkun muun kärsittäväksi.. )

Nähdään vauvapuolella!

-Henna ja pikkuneiti 3vrk

Vierailija

Koko yö nyt siis mennyt puolen tunnin välein suppareilla, jotka ovat jo todella kipeitä ja nyt viimeinen tunti 15 minuutin välein. Päätin taas nousta ylös ja katsoa, että kantaisivatko nuo jo niin pitkälle, että pitäisi lähteä synnärille takaisin. Jotenkin tuntuu kuin istuminen rauhoittaisi ne... Oletteko muut huomanneet mitään tämän kaltaista?

Mulla on aikaisemmat synnytykset käynnistyneet vesien menolla ja on se niin paljon helpompaa kun ei tarvitse arpoa koko ajan, että mennäkö vai eikö. Nyt kuitenkin luulen, että yölliset supistukset ovat tehneet työtään ja synnytys jälleen hiukan lähempänä. Katsotaan, jos tästä aamun aikana pääsisi lähtemään...

En jaksa vastata gallupeihin, sorry. Nyt vaan väsyttää jo koko tämä touhu!

Rosalunda 40+6

Vierailija

..ja vauvan sykkeet oli onneksi normalisoituneet, eli ei tarvetta lähteä vielä kättärille.

Onnea kaikille vauvansa saaneille!!!!!!!!!!!!!!

Voisin tässä vielä gallupeihin vastailla ennen päikkäreitä:

G1: Vakuutus on otettu Turvasta, jossa myös esikoisen vakuutus. Esikoista odotellessa kilpailutettiin yhtiöt ja tämä tuntui parhaalta ( eikä ole tarvinnut katua ). Ja esikoisen vakuutus on jo maksanut itsensä takaisin. Otettiin molemmille vauvoille jo odotusaikana.

G2: Ällötysruokaa ei nyt ole. Alkuraskaudesta taisi ällöttää lähes kaikki, mutta ei enää.

G3: Ystävänpäivää ei olla vietetty koskaan. Kavereiden kanssa saatetaan laittaa tekstarit.

G4: Ekan kerran tavattiin yläasteiässä kotibileissä kun pyörittiin samassa porukassa. Sitten oli monen vuoden tauko ja uudestaan tavattiin juhannusjuhlissa ja alettiin heti seurustella. Heti tuntui, että tämä on nyt se oikea ja edelleen siltä tuntuu vaikka elämä ei aina niin ruusuista olekkaan.

G5: Riitoja yritän välttää viimeiseen asti. Yleensä olen hiljaa tai poistun paikalta jos toinen yrittää riidellä. Mut sitten kun pinna palaa niin huudan ja heittelen tavaroita, mutta rauhoitun kyllä tosi nopeasti.

G6: Parhaat puolet: luotettava, empaattinen ja rauhallinen

G7: Huonot puolet: turhan herkkä, ylisuojeleva ja konflikteja välttelevä ( liiaksikin )

G8: Kaapinpaikka riippuu asiasta. Joissain asioissa mä päätän aika pitkälle ( yleensä meidän raha-asiat yms. ) ja toisissa taas mies ( lomat, menot yms. ).

G9: Kotityöt teen minä aika pitkälle nyt kun olen kotona, mutta kun molemmat on töissä niin silloin pyritään jakamaan enemmän. Jako on siinä mielessä perinteinen, että mies huolehtii aina kaikki autoasiat, korjaukset, pesut, katsastukset yms. sekä kotona kaikki remonttihommat, taulujen poraukset yms. Mä taas vastaan siivouksesta ja ruuasta, mutta tehdään myös aika paljon yhdessä. Ollaan huomattu, että meillä tämä perinteinen jako toimii parhaiten ja asiat tulee hoidettua.

Pirriäinen rv 38+1

Vierailija

älä kuitenkaan ole huolissasi. Se veriryhmä on mulla vaan yksi pikkutekijä koska muuten raskaus on edennyt ihan hienosti. Ei ole vasta-aineita kertynyt jne. Kyllä ne neuvolassa nopeasti tekee asioille jotain jos olisi joku veriryhmän takia hätänä!!!!

Odotusta vaan rauhallisisin mielin sinulle ja toivon mukaan sait jotain tolkkua tuosta mun sepustuksesta :D

Emppu (tänään taas häirikkö) mamma

Vierailija

3h jo valveilla eikä oikastaan kunnolla edes nukuta ja kello näkyy olevan puoli 5.. Mikähän siinä on, että kun vielä saisi nukkua kokonaisia öitä, niin EI siten mitenkään, tätä on nyt ollut vaivana jo usampana yönä. Olisi edes supistuksia tai joku muu kunnon syy niin ei tympisi niin kovin..

Neuvolassa kävin eilen, ei laskeudu tämä kaveri sitten mitenkään, joten jos vedet menisi niin kiireellä sitten sairaalaan. Yliaikakontrolli sovittiin jo ensi maanantaiksi. Olo on muuttunut jo niin tukalaksi, että mieskin päätti jo jäädä isyyslomalle, että saan vähän huilia. Kilttiä.

ONNITTELUT JJAE ja TIMBE ! Ja muille reipasta odotusmieltä ja hyviä hermoja..

lennard 40+4

Vierailija

Onnea kovasti kaikille vauvansa jo saaneille!! ja tsemppiä kaikille supistusten kanssa kärvisteleville. Mä kävin eilen neuvolassa ja kaikki ok, vauva on kiinnittynyt ja kovasti alhaalla, mutta supisteluja vaan ei ole. Lähetteen sain yliaikaiskontrolliin, mutta aika menee tod.näk. ens viikolle ja hyvä niin, kun vielä kovasti toivon spontaania lähtöä...

Vastailenpa vielä galluppeihin

VAKUUTUS:

Vakuutus otetaan Tapiolasta (josta esikoisenkin) kun vauva 2kk. Unohdettiin ottaa 3kk ennen LA:a... esikoisen kanssa ollut pelastus toi vakuutus, kun täällä julkinen on retuperällä ja ruoka-aineallergioiden kanssa Taysissa ei ole herkkua asioida. Periaatteessa oon sitä mieltä, että julkisen pitäis hoitaa, mutta kun ei hoida, niin...

YSTÄVÄNPÄIVÄ:

Miehelle ostin suklaakonvehdin jossa lukee " rakas" , ei olla kummemmin muutenkaan juhlittu. Kavereille laitan tekstareita ja parille kummilapselle laitoin kortit.

MISSÄ OLLAAN MIEHEN KANSSA TAVATTU:

3,5vuotta sitten baarissa ;) oltiin molemmat ekoista treffeistä lähtien ihan varmoja, että tää on nyt tässä (ja ollaan edelleen). Aika haipakkaa onkin ollut, menty naimisiin, ostettu talo, mä oon kolmatta kertaa raskaana (yks km, esikoinen 1v5kk)... enkä vois kuvitella olevani onnellisempi. Elämä on ihmeellistä!

RIITELYSTÄ:

Mä haluan puhua asian heti perusteellisesti läpi ja tehdä sovinnon, kun taas miehen pitää vetää henkeä ja olla itsekseen vähän aikaan ennen kuin on valmis puhumaan. Tästä mä sit hermostun lisää...

KOLME HUONOINTA PUOLTA:

Huonomuistisuus! (kts. vakuutus-kysymys)...

Puheliaisuus, joka välillä varmasti muista raivostuttavaa

Haalin itselleni hillittömästi tekemistä enkä aina aikatauluta asioita realistisesti=kova kiire ja stressi siitä miten ehtii kaiken

KOLME PARASTA OMINAISUUTTA:

Sosiaalisuus, tuun aikas hyvin juttuun ihmisten kanssa

Auttavaisuus, tosin välillä en osaa sanoa ei ja silloin yllä mainittuja ongelmia

Huumorintaju ja erityisesti sarkasmi ;)

KAAPIN PAIKKA:

Mä saatan antaa sen kuvan ulos päin, että määrään kaapin paikan (koska olen enemmän äänessä), mutta kyllä me yhdessä tärkeistä jutuista päätetään. Pienissä asioissa ollaan aikas höveleitä molemmat eli ei kauheasti väliä.

Joku kyseli siitä, tarttuuko flunssa helposti vauvaan. Mä oon siinä käsityksessä, että terveeseen vauvaan (erityisesti jos saa rintamaitoa ja siten äidin vasta-aineita) ei tartu. Meillä ainakin esikoisen kanssa pyöri ympärillä jos jonkinmoista räkätautia eikä me kumpikaan saatu niitä ekaan puoleen vuoteen. Toki kannattaa välttää turhia tartuntariskejä, mutta kovin peloissani en olisi.

Nyt tarvii kömpiä tuonne kullan kainaloon. Leppoisaa iltaa teille, siskot!

e75 rv 40+2

Vierailija

Nyt vihdoin ehdin koneelle...

Elikkäs: 24.1.2007 meille syntyi ihana pikku prinsessa klo. 22:58, painoa 2700g ja pituutta 46cm.

Synnytys käynnistyi kotona vesien menolla, silleen lorahti, että heräsin housut märkinä... 8.00 oltiin sairaalassa ja sieltä mut siirrettiin osastolle odottelemaan josko jotain tapahtuisi, sillä kohdunsuu oli vaan parille sormelle auki eikä supistuksia ollut.

Vasta 16.00 alkoi supistelemaan ja 18.00 tuntuvasti, niin että suu oli auennut reilu 4cm. Kävelin pitkin käytäviä ja olin lämpimässä suihkussa huojuttamassa lantiota :)

19:30 supisteli jo tosi kipeästi ja pyörittelin lantiota kaurapussi vatsalla, kunnes päätin, että nyt lähdetään synnyttämään!

20:30 oltiin synnytys salissa ja 21.00 suu oli auennut 6cm. Päätin, että olen niin kauan jalkeilla kun vain jalat kantavat! 22.00 oli pakko luovuttaa, kun jalat alkoivat kramppaamaan ja kätilön ja kandin oli autettava mut sängylle ja pidettävä mun tärisevistä jaloista kiinni, jotta tää mieslääkärikandi sai puhkaistua toisen kalvorakkulan.

22.30 olin jo täysin auki ja sitten saikin kohta ruveta ponnistamaan! Kätilö oli aivan mahtava ja auttoi sormilla ponnistussuunnan löytymistä! Pari ponnistusta ja tyttö oli maailmassa!! Ponnistusvaihe kesti n. 15min ja oli helppo. Siinä vaiheessa, kun pää oli näkyvissä ja venyttämässä paikkoja eikä saanut ponnistaa, oli kyllä pakko vähän huutaa! Senkin tein kyllä ensin varoittaen, että nyt huudan, kun sattuu niin perk...!

Luomulla siis meni eikä repeämiä tullut. Kätilö suihkutteli alapäähäni vähän väliä ceridalin öljysuihketta ja varmaan se sormilla venyttäminenkin auttoi.

Näyttivät vauvaa jalkopäästäni ja katselin vain ihmeissäni, että onpas sillä pienet munat, kunnes tajusin tytöksi! Ihana tunne saada vauva rinnalle, varsinkin kun nyt jopa jaksioin pitää silmäni auki! Synnytyksen kestoksi tuli 5h eli ei vienyt niin voimia niin kuin esikoisen synnytys.

Alhaisen verensokeriarvon takia tyttömme joutui keskolan teholle, jossa ilmeni myös alhaiset ja heittelevät verenpaineet. Aloitettiin lääkekuuri niihin sekä myös antibioottikuuri lapsiveden menosta johtuvan infektion vuoksi.

Parin päivän päästä sokerit tasaantuivat ja toiset pari päivää ja saatiin lopettaa verenpainelääkitys ja päästiin pois tehohuoneesta viereiseen huoneeseen tavalliseen sänkyyn.

Syöminen oli väsyttävää, joten nenämahaletkua piti käyttää. Viikko harjoiteltiin lääkekuurin loputtua juuri syömistä, että päästäisiin kotiin.

29.1 pääsin itse pois osastolta käymään kotona ja sitten asustelin loppu ajan säätiön lahjoittamassa ilmaisessa asunnossa tyksin vieressä. Mainio juttu, sillä meiltä on tyksiin n.90km ja nyt pääsin tytön luokse 5minuutissa! Neljän tunnin välein lypsin maitoa ja kiikutin ne sitten aina aamulla osastolle. Koti-ikävä oli kova... Onneksi myös esikoiseni ja mieheni pääsivät Wihurisäätiön asuntoon kanssani loppuajaksi.

6.2 nenämahaletku poistettiin, sillä tyttö oli syönyt jo parina päivänä joka syötöllä kaiken itse! 7.2 päästiin vihdoin koko perhe kotiin!!!

Olen vielä lypsänyt päivät pulloon ja yöt antanut tissiä. Pikkuhiljaa siirrytään pelkkään rintaan. On tämä vaan taas niin ihanaa!!!

Tässä sekava kertomus ensimmäisistä päivistämme... Olen täysin ulkona helmenkantajien jakautumisista ym. jutuista, joten pitänee selailla iakisempia pinoja.

Onko vauvapuolella meille jo oma " ryhmä" ? Entäs minne ne syntyneet kirjataan?

Pessi80 ja " Aada" 20vrk:tta

Vierailija

tulipahan mieleen hassu gallupin aihe....

Eli :

Kuka teidän perheessä määrää kaapin paikan? Vai onko teillä demokraattinen kansantasavalta jossa kaikistä päätöksistä neuvotellaan yhdessä ja päätetään yksissä tuumin? Kuka komentaa lapsia, vai molemmat?

ja toinen:

Onko teillä kotityöt jotenki jaettu eli tekeekö kumpikin yhtä paljon vai onko ihan selvä jako miesten hommat/naisten hommat?

Emppu-mamma edelleen....

Vierailija

Kirjoittelit, että sulla on käynnistys edessä ja yhdeksi syyksi mainitset veriryhmäsi. Vähän huolestuin koska mulla veriryhmä on kanssa o-. Mulle ei ole puhuttu mitään et se olis jotenkin riskitekijä. Osaatko kertoa aiheesta tarkemmin, koska asia jäi todellakin vaivaamaan.

Emppu-mamma kirjoitti:

Toinen syy on tuo minun veriryhmäni eli o- jonka takia olen rampannut verikokeissa ja kuulun riskiryhmään.

Silvermint

Vierailija

Paljon onnea kaikille vauvautuineille ja tsemppiä käynnistykseen, synnytykseen ja sectioon meneville!!!

G1: ONKO TEILLÄ JO VAUVALLE OTETTU VAKUUTUS? ja jos on niin mistä firmasta, ja miksi juuri sieltä? -Meillä otetaan vakuutus vasta vauvan synnyttyä, Tapiolasta kuten perheen muutkin vakuutukset..se vaan on meille paras vaihtoehto.

G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? -Mua ällöttää nykyään ruskeat kastikkeet,itse tehdyt ja paistetut pihvit (mistä yleensä tykkään TOSI paljon), ruisleipä ällöttää,tai oikeastaan se leivän haju..ei nyt muita tule mieleen..mut toivon että raskauden jälkeen noi alkaa taas maistumaan.

G3: ystävänpäivä on ovella,AIOTKO JUHLIA SITÄ JOTENKIN PUOLISON KANSSA? ja jos aiot, niin mitä olet suunnitellut? - Me ei ruukata juhlistaa ystävänpäivää mitenkään.

JA MUISTATKO YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ YSTÄVIÄSI JOTENKIN? esim. onko piireissänne tapana antaa jotain pieniä lahjoja, tai muistaa toisianne muuten vaan? -Parhaille ystäville lähetän kortit..nyt jää tosin sekin tekemättä kun en ole saanut aikaiseksi edes kirjottaa kortteja.

G4: MISSÄ TAPASIT NYKYISEN PUOLISOSI?! Ja tiesitkö heti että SE OIKEA on löytynyt? =) -Tapasin nykyisen mieheni eka yläateella koulussa ja siinä oli pientä flirttiä ja sitten kun alettiin olemaan yhdessä tavattiin silloisessa discossa (juu oltiin siis 15v silloin :D ) ja nuoresta iästä huolimatta aika äkkiä sitä huomas että tää taitaa nyt olla menoa. (Monet varmaan kauhistelee et kuin nuorena ollaan vakiinnuttu mut sopii meille täydellisesti)

G5: MINKÄLAINEN RIITELIJÄ OLET? -Noh olen aika äkkipikainen eli asiat tulee ulos joskus liiankin voimakkaasti ja saatan sanoa tosi pahasti vaikken sitä tarkottaskaan,haluan selvittää asiat puhumalla enkä mököttää..meillä vaan mies on se joka eka mököttää ja haluaa sit myöhemmin puhua ja mua ärsyttää se että asiaa ei voi puhua selväksi heti..hyväksyn kuites tämän ominaisuuden ja nalkutettuani jään odottamaan että mies avautuu. Oppimista varmasti minulla ois riitelemisessä..etenkin että aina ei tarvii ääntä korottaa.

G6: LISTAA OMASTA MIELESTÄSI KOLME PARASTA PUOLTASI!! - Hmm..tulen toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, olen hyvä kuuntelija ja pidän oman ja läheisteni puolen (siis että en anna muiden talloa jalkoihinsa).

Omaa ( . ): Viime yönä taas oli alamahassa menkkamainen olo..YHTÄÄN supistusta ei ole tullut..vauva kovasti vänkää ja se vihloo alapäätä niin että huuto meinaa välillä päästä..alhaalla siis on. Toiveissa on että syntyis pian niin jospa tämä pahantuulisuuskin katoais..en jaksa olla yks hermoheikko koko ajan. Saapas nähdä jos saisin synttärilahjan,täytän perjantaina (kun on laskettuaikakin) 24v.=)

Mut nyt menen aamukahvin keittoon että herään..meni viime yö vessassa rampatessa joten olo on sen mukainen. Aurinkoista päivää kaikille!!

Jonzu ja masukki rv 39+4

Vierailija

Ehdiinpäs vielä tälle päivää, niinkun viime yönä tuli luvattua!

Nyt siis jälleen kerran neuvolassa käyty, ja siellä ei ollut tällä kertaa yhtään mitään ihmeellistä. Pissa puhdas, verenpaineet hyvät, hb noussut, painoa 700g/vk lisää... ja sf mitta nyt pysynyt samana (35), mutta vauva ei vieläkään ole kiinnityneenä. Siinäpä nuo tärkeimmät... niin ja sykkeet 132, liikkeet kahdella plussalla.

Tuli oikein reippailtua, kun kävelin neuvolaan ja takas, niin pitkää matkaa en olekaan kävellyt sitten rv 16!

Toki nyt siitä taas kärsitään, kun alapäätä juilii todella kipeästi, ja supistukset vetää melkein pohkeista asti. Mutta ei auta valittaa, kun tulee kipeetä, viime yönähän mä juuri kirosin, kun supparit ovat niin laimeita, että tietää etteivät tee mitään. Nämä nyt varmaan jo tekeekin jotain. *hope so...*

TAAS PITÄÄ ONNITELLA NYYTTINSÄ SAANEITA!!

ja PESSILLE: onneksi kaikki nyt hyvin, olet kovasti täällä meidän ajatuksissa ollut, ja ainakin minua jo huolestutti, kun sinusta ei mitään kuulunut. Mutta siis onnea taas vauvan tuoksuiseen arkeen!

sitten noita galluppeja mitä itse tuossa yöllä kehittelin:

G1: Vakuutusta ei meilläkään vielä ole, eikä varmaankaan sitä itse oteta tällekään mukelolle, koska esikoisellekin minun vanhempani halusivat ottaa säästövakuutuksen yksivuotislahjaksi, ja toki tuon ilon mielelläni heille annan. =) Saapa lapsoset sitten n. kaksikymppisenä mukavat pesämunat itse kukin!

G2: Tuohon ällötykseen laitoinkin jo yöllä vastauksen, eli tuo raejuusto ja ranskanperunat... yäk.

G3:Ystävänpäivää ei meilläkään sen kummemmin muisteta... vuosi sitten MINÄ vein mieheni sentään syömään, ihan kahden kesken, nyt taitaa jäädä sekin tekemättä.

G4: Eli minä ja siippani opiskelimme samassa AMK:ssa, eri linjoilla ja vuosikursseilla tokikin, mutta kasvot olivat tutut kaikenmaailman opiskelijabileistä. ja sitten päädyimme erään alkoholin kyllästämän bile-illan päätteeksi saman lakanan alle, ja sen saman lakanan alla ollaan nukuttu siitä yöstä lähtien. =)

pitää varmaan keksiä lapsille (sitten joskus kun keksivät kysyä) joku vähän siveellisempi versio tapahtumista, etteivät ota mallia sangen " kevytkenkäisestä" äidistä...=)

ja nyt on ihan pakko vähän puolustella, että se oli ensimmäinen kerta kun minä tein mitään niin hurjaa...

Mutta katunut en siis ole päivääkään, tuota vuosien takaista " yhden yön-juttuani" (joksi sitä siis luulin....)

G5: minä olen varmaankin semmonen, joka määriteltäisiin " riidankylväjäksi" ... eli jos oikein ketuttaa, niin sanon melkein mitä tahansa, jotta saisin tuon siippani mukaan huutoon. Ja valitettavasti hän taas ei ole oikein riitelevää tyyppiä, niin yleensä minä " yliammun" , ja päädyn loukkaamaan tosi pahasti. Onneksi tuo ketutus-fiilis tulee aika harvoin, ja pääsääntöisesti meillä vallitsee rauha. Hyvänä puolenani tuossa riitelyssä on taas se, että en tosiaankaan ole pitkävihainen, vaan unohdan yhtä nopeasti, kuin aloitinkin.

G6: Olen loputtoman positiivinen ihminen, ja yritän aina nähdä kaikissa asioissa sen valoisamman puolen. (välillä tosin epäonnistun surkeasti...)

Minäkin olen melkeinpä yltiö-sosiaalinen, ja tulen yleisesti ottaen huomioon kaikenlaisten ihmisten kanssa.

Olen rehellinen, ja yritän parhaani.

G7: Huonoja puolia olisi huomattavasti helpompi keksiä vaikka kuinka paljon, mutta tässä kolme ensimmäisenä mieleentulevaa:

1. olen äkkipikainen, juuri sitä " kaikki mulle-heti-tässä-ja nyt-tyyppiä"

2. joissain asioissa olen uskomattoman saamaton. ikäviä asioita voisin

lykätä vaikka loputtomasti...

3. kun suutun, niin pelkään välillä itsekin itseäni... niin kurjia asioita

tulee tuolta leipälävestä päästeltyä.

G8: kaapin paikasta päätetään sangen yhteisymmärryksessä, toki sellaiset päivittäiset, arkiset jutut kaatuu enemmän mun niskaan, mutta isoissa kysymyksissä mietitään aina yhdessä.

Jos mennään " kaapin paikkaan" kirjaimellisesti, niin siitä päätän kyllä minä, eikä miehellä ole niihin asioihin mitään sanottavaa!

G9: Naisten ja miesten töistä... hmmm. no meillä on nuo vähäsen siinä mielessä sekaisin, että minä takuulla tiedän enemmän autoista kuin mieheni, ja siksi auton katsastukset sun muut on kyllä mun vastuulla. Samoin kun viime kesänä meille isompaa autoa katseltiin, niin minä sanoin viimeisen sanan sen valintaan. (taisinpa kyllä sanoa myös sen ensimmäisen ja keskimmäisenkin...)

Mutta muuten kaikki remppaukset sun muut " miesten" hommat on siippani vastuulla, minä huseeraan taas keittiössä, oikeastaan en edes kovin mielelläni päästä miestä sinne... olen siis ammatiltanikin ravintola alalla, joten tuo keittiö on sangen luonnollisestikin minun valtakuntaani. mies ei meillä kokkaa koskaan, jos minä olen kotona.

Siivoukset sun muut menee sitten hyvin yhteispelillä...

Nyt en muista oliko vielä muita galluppeja... jos oli ja jäi vastaamatta, niin suokaa anteeksi huonomuistisuuteni!!

Nyt teeveen ääreen, ja aivot narikkaan... jos vaikka yöllä sais nukuttua...

T: Helmiina

Vierailija

Laitan ensiksi linkin tuonne vauvapuolelle, josko jo vauvautuneet helmet sinne sitten paremmin löytäisivät..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9592497&t=9583604&appid=&p...

Sitten heti onnittelut Timbelle ja Jjaelle ja Pessille! Tulkaahan mukaan keskusteluun tuonne vauvapuolelle!:)

Ja PESSILLE vielä: Kyllä täällä on jo sinun kuulumisia kauan odotettu kun satuin silloin lähtöaamunasi bongaamaan sen pinon missä olit kysellyt siitä vesien menosta. ;) Kiva että kaikki on nyt hyvin ja olette päässeet kotiin nyytin kanssa!:)

Sitten kommentoin minäkin nyt noihin gallupehin kun olivat niin hauskoja!:)

Eli:

G1: ONKO TEILLÄ JO VAUVALLE OTETTU VAKUUTUS? ja jos on niin mistä firmasta, ja miksi juuri sieltä?

- kyllä on, otettiin tapiolasta kun lähivakuutukselta ei silloin saanut selkeää vastausta onko siellä tuota ennakkoon otettavaa vakuutusta vai ei.. ja asiaan vaikutti myös että sukulaiseni työskentelee tapiolassa ja hoitaa nuo asiat minulle kätevästi!;)

G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? ja mielellään vielä jos on jotenkin yllättävä ällötysaihe (entinen lempiruoka oksettaa tms...)

- minähän olen siis jo jakautunut, mutta nuo ällötykset jäivät ainakin vielä toistaiseksi: eli suolakurkut ja rasvainen ruoka *yök*

G3: ystävänpäivä on ovella,AIOTKO JUHLIA SITÄ JOTENKIN PUOLISON KANSSA? ja jos aiot, niin mitä olet suunnitellut?

JA MUISTATKO YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ YSTÄVIÄSI JOTENKIN? esim. onko piireissänne tapana antaa jotain pieniä lahjoja, tai muistaa toisianne muuten vaan?

- ystäville olen tavannut tekstarin laittaa, mieheltä odottaisin jotain enemmänkin, mutta taitaa olla turhaa haaveilua kun ei se muista ikinä mitään tuollaisia ' juhlapäiviä' vaikka kuinka vihjailisi etukäteen.. eilenkin ilmoitti menevänsä tampereelta hakemaan laminaatit meille työpäivän jälkeen ja kun kysyin eikö joku muu päivä sopisi siihen paremmin, niin tiuskaisi vaan että täytyy ne laminaatit joskus hakea ja keskiviikko on siihen juuri sopiva :/

G4: MISSÄ TAPASIT NYKYISEN PUOLISOSI?! Ja tiesitkö heti että SE OIKEA on löytynyt? =)

- me tapasimme netin välityksellä ja kun pari viikkoa olimme toisiimme tutustuttu rohkenimme sitten ihan ' oikeille' treffeille.. ja kyllähän minä heti hänet livenä nähtyäni toivoin, että tästä tulisi jotain pysyvämpää..;) ja tulihan siitä vaikka ensitapaamisesta ei ole kuin 1,5 vuotta! eli nopea tahti sopi meillekin;)

G5: MINKÄLAINEN RIITELIJÄ OLET? meitähän löytyy joka lähtöön, joten kertokaapa omat heikkoutenne ja myöskin vahvuutenne mitä tulee riitelemisen jaloon taitoon!

- olen hyvä kehittämään kärpäsestä härkäsen, eli suutun välistä liiankin herkästi.. toisinaan mökötän ja esitän marttyyria, toisinaan huudan ja raivoan, vittuilen.. mikä milloinkin tepsii.. minä siis olen oikea ' mestari' riitelemään ja luontoni on sellainen, että ikään kuin ' tarvitsen' välistä riitelyä ja huomaamatti oikein haastan riitaa, jos edellisestä on kulunut ' liian' kauan.. Ja mikäänhän ei koskaan ole minun vikani!;)

G6: LISTAA OMASTA MIELESTÄSI KOLME PARASTA PUOLTASI!! ja olkaa kaikessa rauhassa itsekkäitä nyt... turha ryhtyä vaatimattomaksi tässä kohtaa!

- tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa eli omaan hyvät sosiaaliset taidot, minulla on hyvät puheenlahjat (monet sanovat että olisin hyvä poliitikko, sillä pystyn puhumaan vaikka mitä sontaa todella vakuuttavasti) ;) ja mitähän vielä..? olen yleisesti ottaen positiivinen ihminen :)

Lisätäänpäs vielä yksi GALLUPKYSYMYS: Eli kuka uskaltaa tunnustaa ne KOLME HUONOINTA OMINAISUUTTAAN? ;)

- minulla ne ovat ailahtelevaisuus, turha riidan haastaminen ja toisinaan pitkävihaisuus/kostonhimo

Tälläistä tällä kertaa..:)

-frog2

Vierailija

kaipa mäkin sitten kirjottelen tänne.. esikoista odotellaan

levottomana jo, nyt kasassa rv40 elikäs yli taitaapi mennä

pikkusen. seuraava neuvola torstaina ja viimeks jo sanottiin

että kyl viimeistää 23.päivä käynnistetään, jos ei aiemmin

tykkää syntyä kun nuo proteiinit ja paineet on ollu hiukkasen

koholla.. kassi on ollu lähtöä varten valmiina jo ainakin reilun

kuukauden niinkun kaikki muukin.. ööh, odottavan aika on

pitkä eikä yhtään helpota kun kaikki kyselee etteikö vielä olla

lähdetty..

vastailen tuohon galluppii samalla aikani kuluks...

- ei ole vielä otettu, vaikka pitikin.. otetaan varmaankin kun on syntyny

G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? ja mielellään vielä jos on jotenkin yllättävä ällötysaihe (entinen lempiruoka oksettaa tms...)

- nyt ei onneks enää ole mitään, mut alkuraskauden aikana kaikki ruoka sai äklön olon. pahimpia oli makkarat ja etenkin valkosipulijauheen haju :/

- toivon mukaan juhlitaan synnärillä pikkusta :P ennen oli tapana kavereiden kanssa pikkupaketit ja kortit, nykysin jää tekstariin tai nettipostikorttiin ku asutaa niin erillää..

- " sokkotreffeil" , no ei kai.. monimutkanen juttu mutta hyvä näin :) nyt vasta sitä tietää että oikea on löytynyt.. menihän sen tajuamiseen aikaa...

- otan herkästi itteeni :/ pahimmissa riidoissa on tavarat lennelly.. mut sit taas rauhotun yhtäkkiä..

- sosiaalisuus, pitkä pinna!, aitous

t: ruujsal rv40 :)

Vierailija

tuli sitten käytyä taas IKEAssa ja rahaa kului jälleen sellaiset 50 ¿. Se on kyllä sellainen paikka josta en ilman kuluja selviä millään ulos. No sitten taas asiaan eli ensiksi ONNITTELUT Pessille sekä Hennalle!!

Sitten olikin niitä galluppeja lisää, niin etten varmasti muista mitä ne oli mutta yritetään eli:

KAAPIN PAIKKA meillä kyllä neuvotellaan yhdessä (ainakin mun mielestä) mutta kyllä ne ideat varmaan aina mun päästä ovat lähtöisin. Samoiten kyllä kaikki muutkin asiat. Meillä ei muutenkaan kumpikaan päätä yksinään yhtään mistää vaan kaikesta kysytään toisen mielipide, usein ihan käytännön syistäkin =) Ja meillä on miehen kanssa myöskin onneksi täysin samanlainen sisustusmakukin, joten ei tule kyllä riitaa tuollaisista jutuista.

Lapsia yritän komentaa minä, miehellä on ihan liiankin pitkä pinna ja hän antaisi lasten riekkua ja roikkua vaikka kuinka, eikä häntä häiritse jos lasten huone näyttää kaatopaikalta eikä lattialta löydy vapaata tilaa johon jalkansa laittaisi, joten sitten kun minä puutun asiaan niin sen kuulee koko kylä!

Siinä sitten tulikin jo myös minun paheeni elikä

1) Lapsille huutaminen (olen myöskin koittanut vähentää/lopettaa)

2) Äkkipikaisuus (kun jotakin keksin niin se täytyy toteuttaa sitten heti eikä vasta kohta)

3) Itsepäisyys (olen niin tyypillinen härkä kun olla ja osaa)

Onko teillä kotityöt jotenki jaettu eli tekeekö kumpikin yhtä paljon vai onko ihan selvä jako miesten hommat/naisten hommat?

-Meillä minä teen suurimman osan kotitöistä, koska olen päivät kotona ja mies töissä. Ruokaa kyllä laitetaan esim. viikonloppuna molemmat ja imuroinnit yms. siivoukset viikonloppuisin menee kyllä ihan tasan, mutta pyykit pesen aina minä, sekä vessat ja muut isommat puunaukset. Minä hoidan kaikki tuommoiset maalaus- ja näperrysremontit ja isäntä hoitaa sitten kaikki sellaiset isommat hommat kuten kylppäriremontit ja lattianlaitot yms. Autot meillä korjaa alan liikkeet, mutta autokaupat tekee meillä mies. Minä hoidan raha-asiat, tuhlaan ja säästän ja maksan laskut (meidän molempien rahoilla)ja miehelle jää ainoastaan rahan tienaaminen =)

t.kolomonen

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat