~Toukojen Tiistai~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uutta pinoa...

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Mä en oikeasti tiedä, mitä tälle laholle päälle vois tehdä! Mä olin kirjoittavinani eilen illalla pitkät rimpsut, mutta en sitten näkökään ollutkaan kirjoitellut...

Varjokkaalle, voimia sairastelun keskelle!

Almaeinolla oli ongelmia Kelan kanssa :( Yllätys! Ne on kyllä niin pyllystä kun olla ja voivat!

Kertokaa mulle, miksi verorahoista tarvii vielä maksaa veroakin? Ja kahdella % yksiköllä korotettuna??? Tää ei oikeasti mene mun jakeluun!

Laru kyseli lomista; Meillä kanssa sai lomaltapaluurahat vaikka jäi ä-loman jälkeen suoraan hoitovapaalle. Eli ompi ihan sun työnantajasta kiinni, soita vaikka palkkikseen, ne tietää :)

vai oli jollekkin sanottu, että lapsen syntymän myötä katoaa oma elämä. Lapsettomien puheita! Mä en ainakaan kaipaa mitää siitä ajasta mikä meillä oli ennen lapsia, nyt vasta olen alkanut elämään :) Ainoastaan kahdenkeskeistä aikaa voisi ukon kanssa olla enemmän, mutta sekin on itsestä kiinni. Lapsenhoitajia on kyllä saatavissa. Me ajateltiinkin mennä ens kuussa kylpylään yöksi ihan kahdestaan, kun 4 vuotis kihlapäivä on 20.4 ( ei viitsitä enään tuolloin lähteä ) joten juhlitaan etukäteen.

Täällä haaveilen jo intialaisesta päähieronnasta ja jalkahieronnasta.

Martina; suonikohjuja ei ole tullut, mutta noi hiton peräpukamat! Tuli esikoisen synnytyksessä, ja nyt ovat vaihtelevasti ilmoitelleet itsestään. Hoidatan ne pois kun synnytys on ohitse.

Koska 100% varmasti mulle tulee niitä lisää, yök!!

Tästä päästiinkin sopivasti synnytykseen; Ainoa toteutettavissa oleva toive on puudutus, pudentaali ( meniköhän oikein ) laittoi pään niin sekaisin, etten sitä enään halua. Epiduraali oli muuten hyvä, mutta niissä letkuissa makaaminen oli ihnotavaa, sekä se etten tuntenut ponnistusvaiheessa ponnistuksen tarvetta.

Molemmat toki auttoivat synnytystä etenemään, mä oli 1,5 cm auki varmaan 10 tuntia :( Ja supparit ei näkynyt käyrillä kertaakaan ( siis synnytysvastaanotossa ) Toinen toive olisi saada sama kätilö, oli aivan ihana, todella kannusttava ja auttoi imetyksenkin alkuun :)

Tuo toive tuskin toteutuu :(

No, nyt en muista enään mitään mistä oli puhetta...

Minnikselle vielä yksi kysymys; Kuinka pitkä toimitusaika tuolla Vaippalalla oikein on? Tilasin sen vaipan jo viikko sitten, maksoin ja vieläkään ei ole tullut... Oon vaan tottunut nopeseen toimitukseen ( nettiemon tuotteet tulee alle viikossa! )

OP, Käpy 28+0 ( vau, kun aika menee nopsaan ) ja " iivari" 1v5kk

Vierailija

Hei vain!

Lisäsin itseni listalle, mitä koodia tämä saitti muuten tukee?Olisi kätevää vaikka korostaa keskusteluaiheisiin vastaamista kursiivilla tai boldilla saati väreillä! Nyt tyydyn isoihin kirjaimiin :)

En siis mennyt minäkään luennolle tänään. Olo on toista päivää ihan mahdottoman nuutunaakka ja eilenkin torkahtelin sohvalle jatkuvasti. :/ Nenäkin on vähän tukkoinen ja maha omituinen..

HÄISTÄ vielä, ne ei nyt varsinaisesti ole olleet vielä suunnitteillakaan, mutta vähän ollaan sinne suuntaan silloin tällöin tuumailtu, ja nyt on ihan selvää, että niitä ei tarvitse ajatella hetkeen :D Jostain syystä vain pyörii nyt koko ajan mielessä, että olisi kiva olla rouva ja kaikilla sama sukunimi. :)

RAHA & KELA: tsemppiä! Olen itse takunnut ammatinvaihtoon liittyvistä jutuista (minulla ei siis voi olla ammattitauti, kun sain vaivan opiskellessa jo, en työelämässä, ja tipuin kaikessa väliin) yli 3 vuotta ennen kuin sitten aloitin nämä nykyiset opiskelut täällä pääkaupungissa. Lopulta tein Kelan kanssa niin, että joka kerta vein kaikki laput luukulle, tarkistutin ne ja pakotin ottamaan jokaisesta uudet kopiot. >:) ilkeää, mutta rupesi hommat hoitumaan hiukan ripeämmin. :P

Raha on koko ajan se huolenaihe, vaikka jo heti mietittiin sitä, kun päätimme alkaa vanhemmiksi tilanteestani riippumatta. Olen jo pitkään tottunut tulemaan suht vähällä toimeen, mutta silti asumislisän tippuminen pois ajaa aika ahtaalle.. työttömänä sain yli 200e enemmän kelalta kuin opiskelijana...

3xäippä74: söpöä :D ihan tuli oma lapsuus mieleen, kun juhlittiin tulevia pikkusisaruksia.

HESA: Alan opiskelijana vinkkiä koskien taidemuseoita: Kiasmassa ilmainen yleisöopastus joka pe klo 18. Lauantaisin kannattaa käydä tutustumassa ilmaisella opastuksella Sinebrychoffilla (sijaitsee Bulevardilla) klo 14. Nyt siellä menee pieni naistaitelijoiden näyttely, jonka lapsimaalaukset saivat minut liikuttumaan tosi mukavasti. ;) Museoissa on täällä ilmaiset wc:t *jee*.

Forumissa on BRlelut ihan ylhäällä ja muutenkin liikkeitä vaikka päivän tarpeisiin.

( . ) <-- ihana, alan itsekin käyttää!

Minulla tämä musiikkikriitikko on reagoinut jo joulukonserttia harjoitellessa sopraanojen kiekaisuihin (aina sama kohta) ja kun imuroin ennen joulunviettoon lähtöä Pohjanmaalle, mahassa tuntui säikähtänyt hypähdys ja rymistys, kun sikiö kai kääntyi melusta pois päin. Raukka, taisin imuroida liian harvoin solussa ;) Joidenkin ihmisten ääniin sikiö myös reagoi, toisia se rauhoittuu kuuntelemaan.

muistinkohan nyt kaiken... en varmaan, unohdan varmaan seuraavaksi oman pääni johonkin.. kiitos ainakin linkistä synnytyskommelluksiin! vedet silmissä nauroin ja pelasti se avokinkin työpäivän ;)

sammakkoinen aka toniquack 25+6

Vierailija

Kiitos kaunis kaikille neuvojille. Yöllä surffasin tosiaan siellä Pamin sivuilla (kun töissä käytössä kaupan alan työehtosopimus) ja se vähän selvensi asioita. Teidän vastaukset kyllä auttoi paljon. Kiitos. Varsinkin JanskuL jaksoit heti vastata noin tyhjentävästi ja muut sitten täydensi. Ongelma nimittäin meidän töissä on just se, että miellä ei ole palkkista vaan pomo maksaa itse palkan. Ja hän taas ei tiedä juuri mitään mistään tällaisista jutuista. Kaikki nämä sairaspäivärahajututkin olen hänelle " neuvonut" tai ainakin varmistanut Kelasta että menee oikein. Kyllä se pomo aina kaikki tarvittaessa selvittää, mutta kun jotain juttuja kannattaa itse tietää, ettei pomo vedä firmaan päin.

Ei tässä muuten mitään, mutta alan väsyä tähän paperisotaan. Nyt pitäisi vielä selvittää veroasiat, esikoisen päivähoitomaksut loppukeväältä, kerhoihin kuulemma pitää hakea nyt keväällä jne. jne. Esikoisen muuten pidän päivähoidossa loppuun asti, siltä varalta että joudun itse sairaalaan makoilemaan. Ja koska hän hyppii seinille, kun minun pitää nyt ottaa niin rauhallisesti enkä voi kauheasti puuhailla hänen kanssaan. Kai kohta jo rauhoittuu.

3xäippä74, ihana reaktio lapsilla. Hyvin on sinulla masu pysynyt piilossa heiltä tähän asti. Meidän 4,5 vuotias olisi kyllä jo mahasta tajunnut kun ystäväni sai juuri vauvan ja hänellä oli iso maha. Mehän kerrottiin pojalle vauvasta heti alussa ja hän ei uskonut juuri siksi vielä silloin, kun masu ei näkynyt. Nyt hän kertoilee kuulumisia ja lauleskelee vauvalle.

Muuten reagoiko teillä vauva ulkopuolisiin ääniin? Musta on nyt pari kertaa tuntunut, että vauva on potkaissut, kun on kuulunut kova, yht' äkkinen ääni.

Hyvä, etten ole siis ainut omituisten unien näkijä.

Ihaa, tervetuloa joukkoon. Selkäsäryistä en osaa muuta sanoa, kun että mulla on alkanut tulla yöllä selkä kipeäksi. Siihen on selvästi auttanut kun olen laittanut masun alle yhden tyynyn tai pitänyt sitä selän puolella tukemassa. Viime raskaudessa makasin täyslevossa sairaalassa pari viikkoa ja silloin fyssari kävi opettamassa nukkumista: yksi tyyny oli pään alla, toinen masun alla, kolmas selän takana ja neljäs reisien välissä. Arvatkaahan oliko kiva kääntää kylkeä, kun piti varoa ettei tyynyt tippuneet lattialle :)

Miitu, kysyit väsymyksestä. Minä nukun tosi paljon, mutta se ei varmaan johdu väsymyksestä vaan mukavuuden halusta näin saikulla :) Mutta väsymys on mulla helpottanut hieman nyt kun olen syönyt rautaa kolmisen viikkoa. Kiva kun löysit vaunut. Minäkin odottelen kovasti matkustajaa noihin esikoisen vaunuihin. Ne on jo pesty valmiiksi ja odottaa lakanan alla, ettei pölyynny.

Martina, tsemppiä rahajuttuihin. Samoja juttuja olen täällä paljon pohtinut, kun minäkin olen nyt sairaspäivärahalla. Me osattiin tähän varautua etukäteen (edellisen raskauden takia) ja esimerkiksi vaihdettiin jo loppuvuodesta auto halvempaan. Nyt yritän tiputtaa veroprosentin ja päivähoitomaksut vielä oikealle tasolleen. Rahan miettiminen on kyllä tosi rasittavaa, varsinkin kun iso asuntolaina painaa niskassa.

Masuviivaa oli monet pohtineet. Mulla oli viime raskaudessa se masuviiva ja tiedän varmasti, että se oli jo tässä vaiheessa, kun olin jo synnyttänyt näillä viikoilla. Eli varmaan se tuli ennen 20-raskausviikkoa jo. Nyt viivaa ei ole.

Lubina, harjoitussupparit kuulu asiaan. Esimerkiksi niin, että iltaisin kun rauhoitut, niin supparit alkaa tulemaan. Tai hieman pitkin päivää. Mutta jos niitä alkaa tulla sarjoissa muutaman minuutin välein tai ne muuttuu kivuliaiksi, niin sitten kannattaa jo ottaa neuvolaan tai päivystykseen yhteyttä.

Alpukka, valitettavasti synnytystä ei varmaan käynnistetä ilman yliaikaisuutta tai muuta " kunnon" syytä. Ja minä ainakin luulen, että jos joudutaan esim. käyttämään oksitosiiniä (kuten mulla viime kerralla) niin se koventaa suppareita. Mullahan synnytys pysähty kesken kaiken, mutta olin jo niin auki, että sitä oli pakko jatkaa, joten supparit käynnistettiin uudelleen oksitosiinilla. Ja sitten supparit tuli tosi kivuliaiksi. En tiedä olisiko niin käynyt joka tapauksessa.

Synnytystoiveista täällä oli juttua. Mulla on lähinnä toiveena se, että kunnolla katottaisiin mahtuuko alakautta tulemaan normaalikokoinen vauva. Viime synnytystä ei oikein voi verrata, kun vauvat oli 500-700 grammasia. Ja lisäksi mun sisko, joka on ulkoapäin ihan samanlainen kun minä lantiosta, ei saa enää synnyttää ahtaan lantion takia alakautta. Viimeksihän mulle ei mitään synnytystapa-arviota ehditty tehdä.

Muuna toiveena on, että kaikki mahdolliset kipulääkitykset kokeillaan tarvittaessa ja niitä tarjotaan aktiivisesti. Viimeksi kävi niin, että kun kivut muuttuivat sietämättömiksi, menin niin lukkoon, etten enää jaksanut puhua mitään eli en saanut pyydettyä lääkitystä. Lisäksi en tiedä, että yritettiinkö tietoisesti välttää esimerkiksi epiduraalia, joka kuulemma vaikuttaa jonkin verran myös vauvaan ja koska meidän vauvat tarvitsivat keskosuuden takia kaiken voimansa selviämiseen. Eli synnytin ilokaasun avulla, jota ei ponnistusvaiheessa saanut edes käyttää. Ja sitä en halua kokea uudelleen. Eli ei mitään luomusynnytystä tänne kiitos :) Olen myös ajatellut, että ainakin aluksi liikkuminen voisi olla kiva juttu, kun viimeksi tosiaan ei voinut edes kylkeä kääntää, niiden kaikkien piuhojen takia.

Nyt täytyy taas alkaa selvittämään jotain asiaa, että tulee hoidettua.

Laru ja masukki rv 24+6

Vierailija

Mukavaa viikkoa teille. Minä lähren sinne sokerihommiin pariksi päiväksi. Vauvan liikkeet ovat voimistuneet eilisestä huomattavasti..mikähän lie. Mutta täällä kaikki hyvin, miinus 16 pakkasta, koira nukkuu vielä kuten tavallista. Menen nauttimaan " tavallista aamiaista" ..sanovat että kyllä sinä VIELÄ saat sen syödä.. iskisikö rietti..voi pyh. Nyt kyllä syötte minunkin puolesta herkkuja..ja nauttikaa.

Vierailija

heips!

Mies lähti aamulla töihin ja mä jäin jatkaan unia. Pikkasen sen jälkeen soi ovikello ja luulin, että nyt siltä oli avain jäänyt sisälle. Siellä olikin joku tuntematon pappa sukkasillaan ja hätääntyneenä. Oli eksynyt, eikä muistanut missä asui. Päättelin sen olevan tästä samasta talosta, mut en oikeen osannu auttaa, joten mentiin sit soittaan talkkarin kelloa. Tää siis tapahtui tossa seitsemältä. Olin varmaan hyvä näky isossa yöpuvussa, tukka ja maha pystyssä:) Tuli myös " turvallinen" olo ton meidän " vahtikoiran" suhteen. Se kun toi innoissaan papalle nallen ja heilutteli häntäänsä, että jee, uus kaveri! Pappa pääs kotiinsa ja multa kaikkosivat unet silmistä. Ei kyllä varmaankaan voi kauaa enää asua ko.pappa yksinään.

Aamupala maittoi hyvin, mut sit tunnin päästä sitä jo oksentelin vessassa. Kävelin koiran kans pienen pyrähdyksen, mutta se repi liikaa ja tuntui ikävältä vatsasta. Taidan ottaa iisisti vähän aikaa tossa sohvalla. Jaksaa sitten siellä perhevalmennuksessa tutustua muihinkin. Se on siis klo 17.

Alpukka, siinä Kiasman vieressä lasipalatsissa on YLE:n kauppa. Käveltiin siitä ohi ja harmitti, kun ei poikettu. Siel ois ollu jotain kivaa lapsellekin. Mietin vaan sitä sun lahjaa esikoiselle.

Hauskaa tiistaita kaikille, palailen vielä lukeen pinoa myöhemmin!

AE 26+3

Vierailija

Minnikselle;

Laitoin sinne tänään meiliä ja maksu oli mennyt vasta 9. päivä perille, sehän oli pe, joten eihän ne ole vielä voineetkaan ehtiä :) Mia ilmoitti, että laittaa huomenna postiin, kun muutama hamppuimu oli tullut vasta nyt varastoon.

Kaikki hyvin siis :) Mä olen vain " vähän" hätänen ;)

OP

ps. Ihaalle tervetuloa joukkoon!! :)

Vierailija

eilen kirjoitettu mutta onnistuin laittaan väärään pinoon dementikko kun olen.

heidiS23 - 12.02.

Ehdin sitten ittekkin koneelle jälleen, oli aikomoista menoa viime viikolla vaikka pakkasta olikin paljon.

Omaan napaan ei mitään uutta viime maanantaina oli kivuliaita supistuksia mutta onneksi menivät ohi ja sain lääkäriajan neuvolaan jo tiistai aamuksi ja siellä kaikki oli hyvin,lepoa vaan suosittelivat ettei uusiutuisi.Kela päätti että mun äityisloma alkaa 24.4.Odottelen tässä äitiyspakkausta saas nähä kauanko kestaa paketin tuleminen.

Isäntä oli eilen illalla tilannut yhdistelmät ja turvakaukalon vauvalle kun olimme kattoneet valikoiman valmiiksi ja yhdistelmät ovat brio wave ja turvakaukalo oli carena toivottavasti ovat hyvät ,tilasimme ne hobby hallista kun yhdistelmän väri oli sopiva.

Onko muita jota väsyttää aika paljon? mulla oli alku pahoinvoinnin jälkeen sellainen virkeys jakso ja nyt taas on alkanut väsyyn helpommin välillä on tuiskikoneen täyttä ja pyykkikoneen täyttö ja molempien päälle laitto jo väsyttävää vai onkohan musta alkanut tuleen laiska :).

Masuun ei kuulu mitään uutta paitsi että postkut ja nyrkin iskut ovat jo aika voimakkaita ,kattelin yhtenä iltana kun maha oikein pomppi potkujen tahdissa heh,oli se vaan huvittavan näköistä.

Mutta kaippa tässsä taas pitää mennä tekeen jotakin.

heidiS23 rv 24+4

Ja sitten tän päivän kuulumisia:

Soittelin tänään ultra aikaa vikolle rv 28 mutta kaikki ajat olivat täynnä mutta rv 29 sain ajan,mulla on myös neuvolassa lääkäri aika ja varmastikkin vauvan koon arviointi loppuvaiheessa sairaalassa kun mullakin voi olla sektio niin kuin piti olla neidistäkin hih mutta neiti päättikin tulla maailmaan 2h ennen leikkausaikaa normaalisti.

Synnytyksestä:kaikki kivunlievitykset mitä vaan ehtii saamaan niin tänne kiitos :) oli sen verran kivulias synnytys toi edellinen kun kuulemma muuta ei voitu antaa kuin kohdun suun puudutus.

Mut taas poistun syömään ,tällä menolla mä oon ylipainoisen ylipainoinen ennen synnytystä heh.

HeidiS23 rv 24+5

Vierailija

3xÄIPPÄ ihania lapsia sulla:)

Tervetuloa joukkoon IHAA78! Valitettavasti en osaa auttaa noiden selkäsärkyjen kanssa. (Neljättä myös tässä itse odotan.)

Vierailija

Täällä olen koko aamun naureskellut eilisillan tapahtumille. Esikko kun osaa jo lukea aika sujuvasti, tuli ihmettelemään miksi mä aina meen tänne vauva-sivulle. :) Mietti siinä sitten ääneen olisko se pikkusiskon takia vai tulisko meille uus vauva. Näytin esittelypinoa ja siitä sitä tekstiä missä lukee ' laskettu aika toukokuussa 2007' . Silmät pyöreinä sitten kysyi: onko meille ihan tosi tulossa uus vauva? Ja kun asian myönsin, syöksyi pää kolmantena jalkana yläkertaan kertomaan pikkuveljelle: meille tulee vauva, meille tulee vauva... Pikkuveli tuli sitten vuorostaan kysymään tuleeko ihan tosi, ja kun sai myös myöntävän vastauksen, siitähän riemu repes. Rallattivat varmaan 5 minuuttia. :D Pikkuveli olis kuulemma toivomuslistalla, kun pikkusisko jo on, mutta ei sekään haittaisi. ;D Saas nähdä kuinka monelle kertovat päivän aikana... Jos muistavat.

Kelan kanssa on ollut ongelmia, useammallakin ainakin jossain välissä. Mulla oli myös kotihoidontukien kanssa joskus, piti maksaa takaisin, kun en huomannut toimittaa miehen palkkatodistusta palkankorotuksen jälkeen. Sen jälkeen veinkin aina puolen vuoden välein tarkastettavaksi, ettei taas tarvinnut maksaa. Nyt odotan toista palkkalappua, että sais taas tarkistaa, kun on noita muutoksia tiedossa muutenkin.

Mutta nyt loppu jutut, joten pitää kai palata siivoamaan, että saa lauantaiksi jotain valmista. Huomasin muuten, että sitä on jo alkanut viimeinen kolmannes, ainakin viikoista laskettuna... Kohta on enää 10 viikkoa jäljellä. Vau! :)

Äippä rv 27+2

Vierailija

Tänään en mennyt kouluun, vaikka tarkoitukseni oli. Kissa oli tiputtanut yöllä puhelimeni yöpöydältä, ja puhelimesta oli irronnut akku, eipä sitten herätellyt aamulla tätä unikekoa... :)! Miehenikin vain kuorsasi tyytyväisenä vieressä, hän kun saa nukkua pitkään, iltavuoro viikko nääs.

TERVETULOA mukaan Ihaa 78!! Kävin tuolta toukojen esittelypinosta tuijottelemassa ja huomasin meillä olevan sama LA, asuin" alue" , kuin myös synnytys sairaala. Tuo Kymenlaakso on vain niin laaja... Köllötelläänköhän me sitten sielä vierekkäisillä pedeillä :D!!

Jotain muutakin kommentoitavaa asiaa oli, mutta kun ei ylös kirjottanut, niin eihän sitä lahopäänä muista mitään!

Mulle on tullut uusi herkuttelun ja himon kohde: DOMINO KEKSIT!! Ne on niin taivaallisen hyviä ja niitä uppoaa tämän mamman napaan monta! Vielä olen malttanut pitää näppini erossa laskiaispullista, mutta kohtahan niitä saa syödä ihan luvan kanssa ja monta...

Tämä päivä taitaakin kulua rattoisasti pakkaillessa, kun on se odotettu ihana muutto jo ihan oven takana! Mieheni on jo valmiiksi valittanut sitä kun hän joutuu kantamaan yksinään suurimman osan tavaroista ulos ja sisälle, mutta onneksi minun veljeni ja siskoni mies ovat tarjoutuneet kantoavuksi. Minä saan sitten siivota, pakkailla ja järjestellä, kantamiset on mieheni jyrkästi minulta kieltänyt. Ihan hyvä vaan että kieltää ja on luvannut myös vahtia, koska muuten tarttuisin painaviin muuttolaatikkoihin ja kantaisin niitä samallalailla kuin muutkin. Ja sitten kärsisin kauheista selkä kivuista ja supistuksista!

Olen huomannut että en pysty välttämättä enää touhuamaan normaaleitakaan kotiaskareita samallalailla kuin ennen ilman että sitten supistelee ja paljon ja välillä myös kivuliaasti! Onneksi on kohta terveyskeskus lääkäri ja hän sitten tutkii onko paikat pysyneet kiinni. Pelkään kauheasti että paikat on jo ruvenneet aukeilemaan kun on sen verran näitä supistuksiakin ilmaantunut, ja niistä supistuksistakin pitää sitten muistaa mainita lääkärille... Toisaalta en odota kauhean innostuneesti sitä lääkäriä, kun on sen verran kovakourainen touhuissaan, että viime kerran jälkeen vuosin vähän verta ja sekös vasta säikäyttikin!!

Pitäisi käydä tänään kaupassakin ostamassa hyvää kosteusvoidetta, sitä kun kuluu tähän vuoden aikaan minulla niin paljon, kokoaika saa olla rasvailemassa ja silti on iho kuiva kuin korppu. Ja pitäisihän sitä ostaa jotain kivaa pientä ukollekkin ystävänpäivä lahjaksi. Sen tiedän että mieheltäni on turha mitään odottaa, se unohtaa ystävänpäivän tyystin, no tekstiviestin saattaa muistaa laittaa. Mutta minä olen sellainen romantikko, että haluan muistaa rakastani jollain kivalla pienellä lahjalla... <3!

Niin juu, jos sitä rupeaisi vaikka touhuilemaan eikä pelkästään suunnittelisi...

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja pitäkääs massuista hyvää huolta :)!

T: Mirmuska ja Vilperi 26+2

Vierailija

Ärsyttävä tietokone ja netti..tää yhtäkkiä lyö ittensä aina ulos netistä (langaton verkko nääs..) ja sitten menee puolituntia että se suostuu menemään takaisin...inhottavasti kiusaa raskaana olevaa ihmistä:(((((

Turvallista Helsingin reissua JANSKUlle..pidä hauska päivä ja tulehan kertomaan kuulumisia:)

Voi kun oli hellyyttävää lukea 3XÄIPPÄ74 lasten reaktioita. On ne niin aitoja ja välittömiä:) On se heillekin iso asia:D

IHAA78: Selkäsäryistä tiedän sen verran että iskiasvaivojen kanssa on taisteltu koko raskaus. niihinhän ei auta särkylääkkeet tms.. Niitä on melkein vain kestettävä ja sitten välillä ne helpottaa..ja palaa takaisin:( Fysioterapeutilla kävin myös selkäni kanssa ja se antoi hyviä jumppa- sekä venyttelyohjeita. Ainakin omalla paikkakunnallani sinne pääsi nopeasti ja kun mainitsi raskaudesta, niin pääsi vielä raskausselkäsärkyihin erikoistuneelle fyssarille. Hierontaa, jumppaa, venyttelyä sen verran kuin pystyy.. muuta en keksi:(

SAMMAKKOINEN JA MIITU78: Häät tosiaan vaatii sitä rahaa..en olisi ikään uskonut kuinka kalliiksi se loppujen lopuksi tulee. Ei pelkästään se paikka, ruoat ja puku.. Vaan kaikki pienet asiat: koristeet, kutsukortit (ja postimaksutkin on kamalia) kuvaus, meikki&kampaus&kynnet, kiitoskortit ja taas niiden postimaksut yms.. Vaikka meidän molempien vanhemmat maksoivat melkein kaiken, niin hävetti kyllä oikein kantaa laskua toisensa perään.. Vielä kun halusivat antaa lahjojakin... Loppusummaa en ole uskaltanut laskea...en varmaan koskaan uskallakaan.. Vaikka viikkoa ennen häitä haaveilin jo yksinkertaisista maistraattihäistä, oli ne isot kuitenkin sen arvoiset...näin jälkiviisaana:) Tsemppiä häiden odotteluun ja suunnitteluun...

LARU JA MARTINA1: Unet on outoja täälläkin..ihan himmeitä tai sitten painajaisia..ei oikein sellaisia " normaaleja" ollenkaan..Ja jostain syystä nämä eroottiset unet on valtaamassa öitä..no parempi niin kuin painajaisia joka yö:)

GALLUPPIIN: En oo hirveästi miettinyt koko synnytystä.. Silloin alkuraskaudessa kun olin synnärillä harjoittelussa kuulin lähes joka kätilöltä, että älä sitten toivo sitä..tai sitä...tai tätä.. Olin vähän vaikeena:( Nyt jotenkin on toisaalta kurja mennä sinne synnyttämään kun " tuntee" kaikki kätilöt ja niiden tavat&toiveet.. pelkään että tulee just se tai se kurja kätilö joka retuuttaa vauvoja kurjasti tms.. parempi kun ei tietäisi!!! Saisi keskittyä vain itseensä ja omiin toiveisiin!

Esimerkiksi oma ohjaajani sanoi että et kyllä mene ammeeseen, sitä on niin ärsyttävää täyttää... Ooppa siinä sitten hymyilevänä opiskelijana vieressä:(

Muuten toivoisin myös alatiesynnytystä, ja mahdollisesti sitä ammetta:) kivunlievitystä sen verran kuin tarvii ja toivoisin että miehellä olisi mahdollisuutta pitää edes sen verran isyyslomaa että saataisiin olla perhehuoneessa.. taitaa haaveeksi jäädä se, mutta silti.

Täällä meilläpäin kyllä kaikki täyttää sen lomakkeen, josta oli puhetta! Itse täytin sen ekalla neuvolakerralla, mutta vielä ei niistä nimistä ole kysytty..se paikka jätettiin tyhjäksi itse kun ei vielä ollut mitään hajua.. ei ole kyllä vieläkään...

(.) supistuksia tuntuu..ja jos toinen potkii samalla hetkellä niin silloin sattuu..närästää kamalasti joka ilta ja yö..pukamat vaivaa edelleen ja hengästyttää niin herkästi. Siinä ehkä tällä hetkellä vaivaavat asiat.

Mutta muuten kaikki hyvin:)

Pitää kai siirtyä niihin koulujuttuihin...yök... Palaillaan!

Mirage 27+3

Vierailija

Eiköhän tää tästä helpota kun pian lähdetään ulkoilemaan...

Ajattelin kävellä k-rautaan katselemaan tapetteja! (Ei o kovin pitkä matka) Jos vielä vaihdettais makuuhuoneeseen tapetit ennen vauvan syntymää! (Johan noi tapetit on 2 vuotta vanhat!=)

En osaa laittaa linkkiä eiliseen pinoon, joku viisaampi sen tehköön..

Laru siellä ainakin kyseli noista loma-jutuista ym. Itse en osaa niihin vastata.. Tai osaan siihen että äitiysloman ajalta kyllä kertyy normaalisti kesälomat! Ainakin näin entisellä työkaverillani joka oli ihan ihmeissään äitiyslomalta palatessaan kun työnantajamme tuli kyselemään koskas lomia pidät! Oli aika iloinen yllätys työkaverilleni! =)

Ida-Antoniako se oli kun sitä lahjaa muille lapsille oli suunnitellut. Itse olen myös ajatellut esikoiselle jotain ostaa, mutten vielä tiedä koska sen sitten antaisi... Sairaalassa vai sitten kun kotiudutaan? Joten jos joku aiemmin näin tehnyt niin vinkkejä kiitos!!

Ja sitten kysymys HELSINKILÄISILLE!! Ollaan miehen kanssa tulossa lauantai päiväksi sinne ostoksille ja olis kiva kuulla hyviä lastentarvike liikkeitä! Ja mielellään muitakin hyviä ostos-kohteita! Ja siis ihan vaan siitä keskustan alueelta, kovin pitkälle ei jaksa kävellä! ;)

(Mies jo kauhulla odottaa matkaa, kun pelkää että mä " kulutan" koko päivän katsellen vauvan vaatteita ym...=)

Kiasmassa olis myös tarkoitus käydä.

Ihana päästä koko päiväksi miehen kanssa kahdestaan " hömppäämään" !

Jotain piti vielä kirjoittaa, muttei just muistu mieleen... Ehkä myöhemmin!

-Alpukka rv28+2 &" Pinsku" 1v5kk

Vierailija

tulin vielä laittaan 3 nettiosoitetta niihin isoveli/sisko t-paitoihin ... löytyy eri variaatioita äideille ja iseille yms.

eli tietty tämä http://ecommerce.bhventures.fi/105/category/2207/

Vauva-lehden ja MEidän perhe -lehden nettikauppas siis.

Sitten Mannerheimin lastensuojeluliiton sivu www.mll.fi sieltä löytyy mummi ja vaari t-paitoja yms.

ja sitten sellanen kuin www.lahjakas.fi

Hyvää illanjatkoa...täällä oon sikana juonut vettä ja juossut sitten vessassa mutta alkaa se sokerirasituksen ällötys pikku hiljaa kaikkoamaan. Ihanaa että se on ohi!!! :D

Tsemppiä!

Ja olis kiva kuulla niistä jotka ovat hukkuneet takavasemmalle! Ilmoittautukaahan miten teillä menee!!!???

Toivoopi Mama2006 rv 25+5

Vierailija

Eilen tuli sitten kelan päätökset ja voihan helv... Siis minun moka, en ollut ottanut selvää kunnolla tästä uudesta äitiyspäiväraha jutusta. Siis ollaan vaan tässä naapureiden kesken puheltu että nousi sinne 90% ja empä sitä sitten ole ihmetellyt sen enempää..Mutta sehän olikin vain 56 ekalta päivältä.. Ja sitten ollaan konkurssissa. Lasten piti olla hoidossa toukokuun loppuun, mutta just soitin sinne ja sanoin paikat irti ens kuun alusta. että muutaman viikon vielä saavat olla ja sitten jäävät kotiin. Sitten ei ollakkaan enään niin pahassa suossa:) Miten sitä voi olla ihmislapsi näin tyhmä...Ihmettelen vain. Ja kun saikulla olen ollut sen 5 viikkoa, ihan kuin aikaa ei olis ollut ottaa selvää asioista. Ja vielä tosiaan kun tipun kelan saikkurahoille tässä justiinsa, 15 pv saan viimeisen palkan.... Hitto että pistää nämä raha asiat stressaamaan,vaikka eiköhän sitä nyt jotenkin pärjätä tässä tämä kevät...

Laru ihmetteli erikoisia uniaan. Täällä ihan sama homma. Viimeaikoina en ole muuta nähnytkään kuin eritavalla erilaisia unia. Painajaisista näihin ihaniin intiimi uniin:) Välillä kun herää niin miettii oikein jo omaamielen terveyttäänkin. Viimeraskaudessa mulla oli tämä sama,mutta jo alkuraskaudesta johonkin puoleen väliin. Nyt tämä alkoin vasta pari viikkoa sitten.

Synnytystoive galluppiin: Mä haluan kaiken mahdollisen kivunlievityksen ja nopeasti. ekassa synnytyksessä sain ilokaasunkin vasta kun olin 7 cm auki ja epiduraalin siihen samaan joka sitten ei toiminut juuri mitenkään. Nyt aion vaan vaatia, enkä hiljaa mielessäni alistua kätilöiden mielipiteisiin.

Toiseksi haluan myös liikkua. kaksossynnytyksessä sitä oli niin täynnä kaikenmaailman remeleita ja tippaa ja letkua ettei voinut mihinkään liikkua sängyllä. Nyt haluan ehdottomasti jos vain ei ole mitään vialla.

Muuta toiveita nyt ei ehkä olekkaan. Alatiesynnytys toiveissa myös,mutta se nyt ei taida olla minun päätettävissäni,

Mites muuten oletteko miettineet että mitäs jos vauva jääkin perätilaan? Meinaatteko yrittää alateitse? Mä olen sitäkin jo pohtinut,tämä kun tuntuu viihtyvän kaiken ajan potkien äitinsä virtsarakkoa,niin mitäs jos ei käännykkään. Mutta meinaan yrittää alateitse jos se vaan suinkaan on mahdollista ja vauva ei ole kovin iso. Pelkään niin kamalasti tota leikkuriin joutumista, en halua kuvitellakkaan sinne joutuvani.

Muuten sitten olo on hyvä kaikin puolin ja ei supistele. vauva potkii tosi kovaa ja tulee uniinkin nämä potkut:) viime yönäkin ihmettelin unessa että mikä onkun mahassa tökkii.. Selvishän se kun heräsin, vauvalla oli kovat treenit aamuyöstä:)

martina 28+1

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat