MAALISMASUT tiistaihin mars..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

se linkki taas..joku hoi? Sinä fiksu? Idolini??

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Siitä parkkipaikasta kyselit... Kun menette synnyttämään, niin pyytäkää P-lupalappu. Se on sellanen punainen lappu... Se etuikkunalle, niin saatte parkkeerata ihan siihen oven viereen. Ne P-lupalappu-paikat on merkitty erikseen siihen mittaripaikkojen viereen...Tosin siinä ei välttämättä ole aina vapaita paikkoja tarjolla, sillä jotkut URPOT parkkeeraa siihen ilman lappujakin (ne ovat nimittäin ilmaisia)!! Mä olen kerran siitä yhdelle URPOlle (parkkeerasi siihen, eikä ollut lappua ja me olimme siihen paikalle juuri menossa ja hän vaan kylmän viileesti kiilasi eteen) maininnut aika tiukastikin. Taisi ukko-parka säikähtää ja luovutti paikan meille... :) Kannattaa siis pitää oikeuksistaan tiukasti kiinni.

Jos kuitenkin käy niin huonosti et paikkaa siinä ei ole, niin syöpäosaston parkkialue on ilmainen...

PS. Lupalappua ei kantsi hävittää synnytyksen jälkeen. Sitä kannattaa käyttää myös vierailuaikoina...

Vierailija

Minä jo ajattelin, että minussa on jotain kummaa :) Mutta hyvä että muillakin on samoja tuntemuksia.

Kiisseli on valmis ja jäähtymässä, taidan käydä pienille unille vielä kun ennättää.

Z

Vierailija

Ihan ekaks MÖHKIKSELLE onnittelut :)

DESPELOTE;

Mä ostin kerralla sitä harsoa 10m, tein neliöharsoja, eli jotai 80cm/sivu..helppo hurautella saumurilla.

RUUSUNNUPPU;

Just valmennuksessa sanovat että limatulppaa voipi tulla viikon verrankin..jos hissukseen irtoilee..kyllä se siitä, aikanaan.

EMMI;

Jooh, ainakaan EKKS;ssä ei mielellään enää käännellä, kun ei ne kestä ja usein siihen on joku syy etteivät käänny itse. Muualla voi olla toisin, mutta eihän siihen tosiaan ole pakko suostua!

3 ÄSSÄÄääää

Mussa on joku vika..mä vielä siivoan jotenkuten, mä saunonkin lyhyitä aikoja, mutta siihen se sitte jääkin..shoppailla voisin jos olis rahaa :) Älkää nyt yökkikö, mutta viimeks musta tuntu että oon jotenki niin turvoksissa sisuksistani ja jotenki niin " lyhentyny" ettei hommasta meinannu tulla yhtään mitään - tuntu vaan inhottavalta ja ihan liian " ahtaalta" ..ei taida olla enää mun juttu. Josko se tietäs että paikat on pehmenny/auennu..ees vähän.

valmennus oli ihan jees..nähtii salit ja kaikki..mut siitä huomenissa lisää..taitaa pako alkaa..siirryn töllön ääreen

Tappert ja potkiva Puksu

Vierailija

Mulla onkin täällä sellainen tuhiseva,örisevä vauvantuoksuinen nyytti sylissä:)

Eli siis meidän poju on kotilomalla :)) Vielä pitäis torstaina mennä silmälääkärille, ja siihen asti ollaan kotilomalla, mut sen jälkeen lääkäri vähän lupaili virallista kotiutusta! Jee...

Kyllä tekin nyt alatte moni jo kuulostamaan siltä että pian poksuu ja paukkuu.

Emmä tajua nyt mistään mitään. Pää tyhjänä vaan tuijotan ruutua. Olitte te paljon kirjotellu ja jotain mun piti ihan kommentoidakin, mut enpä mä mitään muista kun katselen tätä maskuttelevaa pikkuista. Ihana kun on koko perhe vihdoin yhdessä koossa :)

Onnea möhkikselle täältäkin!

Duppis ja tuhina 7vko+3pv

Vierailija

Yli 37 ja tolleen. Esikoista odottaessa la oli 30.6 joten tuntui, että mä oon ihan jälkijunassa ja muut tosi pitkällä. Silloin en palstaillut, olin vain taustailija.

Täällä ei oo kunnon supistusta tullut vielä yhtäkään. Semmosia pieniä menkkamaisia jomotuksia pitkin raskautta, mutta ei kovettumista kivuliaista suppareista puhumattakaan. Kaipa niitä ehtii vielä tulemaan.

Sairaalakassia oon pakkaillu pikkuhiljaa. Imetysliivit on kuivumassa, tutti jäähtymässä (keitin sen). Pillimehut ja suklaa on vielä kaupassa. Äitiyskorttia en säilytä kassissa. Toivottavasti muistan ottaa sen sit tosi paikan tullen mukaan tuolta laatikosta...

Turvotus on ihan hirveetä, vaikken ookaan kovin suolaisia syönyt. Ihan järkyt nakit nää sormet. Neuvolan vaaka taatusti särkyy torstaina. Jalkaterätkin on ku lihapiirakat! Verenpaineet on kuiteskin normaalit (128/68 tänä aamuna), eikä oo tullu mitään päänsärkyjä tai näköhäiriöitä, joten raskausmyrkytystä tuskin on. Varmaan on tullu painoa kilo päivässä, nyyh!

Poika halailee kissaa turhan rajusti, täytyy mennä väliin, kissa-parka!

rimma 35+6

Vierailija

duppis:

Aivan mielettömän ihania uutisia!!!!!Olen onnesta soikeena ja voin vain muistella kaukaiseen menneisyyteen miltä tuntuu pidellä sellaista pientä ja tuhisevaa nyyttiä sylissä!!!

Kaikkea hyvää pienelle miehelle! Ja koko perheelle!

Sane72:

Onnea,onnea,onnea,pienelle miehelle ja koko perheelle!!!!!

Vierailija

Mut millasia ne on ne kipeät supistukset? Siis että mihin ne niinkö sattuu? CAIUS??

Mulla kun tulee suppareita lähestulkoon koko ajan, mut ei ne niinkö silleen satu. Ei kyllä oo silleen ihan kivuttomiakaan. Mut että kyllä näitä niinkö kestää. Tosin kun pelkään, että mun kipukynnykseni on jossain hukassa..

Voi, että kun mä olen ylpeä taas lapsestani! Hän kertoi, kuinka oli ainoa lapsi, joka luistelun jälkeen kuivasi luistimensa. =) En minä nipo ole, mutta onpahan ne vähätkin menny hyvin perille.. ;-)

papu

Vierailija

Tuntuu että pää käy tyhjäkäynnillä parin valvotun yön jälkeen.Ja jostain kumman syystä ei ole tullut sitten myöskään päivisin nukuttua.Plaah.Ja tenavat kisuaa tuossa vieressä.

Eilen olin siellä äitipolilla ja kaikki muuten hyvin mutta painoarvio aivan huima neljäkiloa, nyt...ensiviikolla sitten uusi aika, jolloin katotaan onko paikat kypsynyt sen verran että voisi kuulemma alkaa käynnisteleen.Nyt oli paikat jo pari senttiä auki.Toiveessa olisi että lähtisi jo itsekseen syntyyn.

Nyt on kurkku jotenkin karheena ja tuntuu että ääni ei kulje ollenkaan.Flunssan tähän vielä pukkaisi niin olisi piste iin päälle.Olo olisi varmasti kuin pieksetyllä.Eikä sitten jaksaisi mitään synnytystä ajatella.

Muuten niistä ässistä.Ollaan aikaisemmissa loppuraskauksissa kokeiltu varmasti useasti kaikki ässät peräjälkeen samalle päivälle vaan ei niin ei.Pitäs varmaan meidän kaikkien alkaa uskoon että vauvat tulee kun sen aika on ja kun ovat valmiita.Vappuna kaikki me olemme jo nyyttimme saaneet.

Ei kertakaikkiaan jaksa enempää.Poistun taka-alalle...

uupu rv 37+jotain

Vierailija

ei mulla ole kokopäivää aikaa odotella että pino ilmestyy :) missä ne kaikki aamun kukkujat oikein on!!

Mä heräsin siihen että joku rapsutteli mun kylkeä pienillä varpaillaan :D

Ohoh..en kyllä yhtää muista mitä eilisessä pinossa oli.

TUKISUKKIS;

Pilates ohjeista kiitokset, löysin mä jonkinlaiset ohjeet niihinkin..kokeilin tehdä eilen illalla mutta lantionnostot tuntu jotenki ihan väärin menevän..oon mä ennen pystyny tekemää mut nyt oli kyllä ihan lauta-selkä ja ihan jumi. Kai se siitä vetreytyy.

Mä tein eilen mokkapaloja, ja luulen että se on taas jonku teidän vika..joku on taas menny mainitsemaan jotain joka sai sen aikaan..nyt niitä on sitte syöty niin paljon että oksettaa ajatuskin :) fiksua!!

Aaap, mä oon täällä näin " aikasin" kun pitää noutaa mies töistä että päästään kaupungille..tänään on sairaalalla (EKKS) synnytysvalmennus 14.30 alkaen..onko muita tulossa?? Sinne me sentäs saadaan mennä vaikkei muuta valmennusta olekaan. Sitä ennen vaan pitää ehtiä tehdä vaikka mitä.

Ja illaks suunniteltiin joko kavereilla vierailua tai leffaa (riippuu mitä menee) ja sitten illalla mennää syömään raflaan :) jippiiii!!

Funtsittiin, että miten sitte toi auto, kun synnyttämää menee..minne se pitää viedä kun EKKS:n menee? lähiparkit kun on kolikkoparkkeja - noloa sitte huudella että " älä akka vielä ponnista, kolikot loppuu parkista" ...kai niitä lippusia jostain sitte saa? vai pitääkö se auto hurruuttaa sinne kauas alas golfkentän luo parkkiin?

( . ) Puksu ei varmaan laskeudu ikinä, eilen illalla joutu väliin ihan ääneen voivottelemaan kun tyyppi punkee päätään (?) tonne ihan alas sellasella voimalla että tuntu et luut murskautuu. Aina se on sinne illalla menossa! Mutta aamulla tunkee taas peppua tissin alta läpi..miks se ei pysy siellä alhaalla??

Tappert ja Puksutti 36+2

Vierailija

taas on takana huonosti ja äärettömän levottomasti nukuttu yö. kääntyilin jatkuvasti kyljeltä toiselle kun mukavaa/sopivaa asentoa ei löytynyt millään. mieskin otti musta jossain vaiheessa kiinni, jotta olisin edes hetken pysynyt paikallani.

kuinkahan paljon/ monena päivänä tota limaa mahtaa tulla, ennen kuin on lähdön aika...

täytekakkupohja on kohta menossa uuniin. ajattelin vielä sellaisen pakastimeen saada. on sitten vieraille tarjottavaa kun vaavi on syntynyt. ihan mukavasti olen saanut suolaista ja makeaa tarjottavaa pakastimeen tehtyäkin. suosittelen muuten muillekin. sieltä on sit helppo sulatella kun tarjottavaa varmaan kuitenkin jotain " pitää" olla. paitsi tietty, jos sukulaiset/ystävät muistavat rotinat. eli tuovat jotain tullessaan. mä en uskalla luottaa moiseen tuuriin.

pesukonekin pyörii. yritän saada kaiken mahdollisen pestyä ennen sairaalaan lähtöä. ei meillä mies kuitenkaan " muista" että pyykkiä voi pestä joku muukin kuin minä...

reipasta päivän jatkoa!

ruusunpiikki rv 37 tasan

Vierailija

Tappert: Paljonkos ostit sitä harsokangasta silloin aikoinaan? Muistelin että päätit kans tehdä itse niitä vaippaharsoja kun ne on kaupasta ostettuna niin kalliita. Mun olis tänään tarkoitus mennä kangaskauppaan ja mietin vaan että montako metriä sitä oikein tarvitaan, mulla on nyt 5 kaupasta ostettua harsoa plus ne jotka oli ä-pakkauksessa (en ole edes katsonut monta siinä on). Saahan niitä sitten lisää mutta olis nyt ennen vauvan tuloa jonkin verran valmiina.

Raisa78: Jännä nähdä kumpi meistä saa nyyttinsä ensin!!

Despelote, rv 35+2

Vierailija

Mutta kone tilttailee, joten en ole saanut kirjoitettua!

Pitäis ottaa itteensä niskasta kiinni ja aloittaa siivoaminen, on se niin väärin, että kun ikää tulee niin joutuu siivoomaan syntymäpäivänään!

Mä on ihan varma, että meidän kummitytöstä tulee sen niminen, mikä nimi me haluttais meidän lapselle,mutta saa nähdä. Onhan niitä muitakin kauniita nimiä...

Vatsantoiminta asiaa, anteeksi että kirjoittelen tänne, mutta pitää saada purkaa... Mulla on ollut maha monta päivää sekaisin. Ensin tuntuu, että on hätä, ähkin ja puhkin vessassa ilman tulosta. Menee kymmenen minuuttia, alkaa koskea kauheesti mahaan ja peräsuoleen ja pissittämään aivan hurjasti ja sitten on juostava.. Ja tavaraa tulee, eikä oikeiden tiedä milloin loppuu tulemasta, vessassa saa ravata ja peräsuolta pakottaa vietävästi. Sitten jossain vaiheessa rauhoittuu ja sama rumpa alkaa alusta. Painaakohan vauva jotenkin tuota peräsuolta? Välillä tuntuu kuin joku sitä heiluttelisi..

Oli tosiaan ihana olla miehen kanssa kahdestaan, jotenkin tuntuu, että tuohon ukkoon rakastuu aina vaan udelleen <3.

Onkos tuolle meidän esittelylistalle löytynyt päivittäjää? Mä olen tosiaan aivan käsi tän koneen kanssa, en osaa linkittää, tehdä sydämiä tai värillistä tekstiä. Just ja just saan tän masinan päälle ja osaan kirjautua vauvan sivuille ;). Eli täällä huhutaan taitavampia koneen käyttäjiä!

möhkis ja tiitiäinen 34+4

Vierailija

Möhkikselle täältäkin ' ONNITTELUT'

Ai kun oli ihanaa lukea Duppiksen hyvistä kuulumisista, oikein sieluni silmin näin, miten pikkuinen siellä sylissä tuhisi :-)) Aivan ihanaa, ja toivotaan että jatkokin menee hyvin pienen miehen kanssa. Ja sisaret ovat onnesta soikeina ?? ..

Aika moni alkaa jo olemaan lähtötunnelmissa .. Tuo olikin hyvä mitä Rimma kirjoitti, pillimehut ja suklaa, voi helkkari en ookkaan ostanut ja huomenna täytyykin ostaa, että ne on kotona valmiina .. Kurjaa tuo turvotus, mullakin sormet on välillä turvonneet, ja TODELLA KIPEÄT, mutta se vaihtelee, ja ei liity siihen oonko vai enkö ole syönnyt suolaista .. No pian se turvotus on poissa !!!

Oma napa: Kaikki hyvin !! Vauva istuu, ei taida kääntyä :-// Kiitos Tappi, että kerroit siitä ettei näitä käännöksiä enää tehdä, voisko niissäkin olla eroja paikkakunnittain ? Koska, mulle ainakin th-puhui kääntämisestä .... Mutta mähän en suostu, vaikka mikä olisi ....

Täälläkin ollaan oltu taas tänään valmennuksessa :-))

Huomiseen t. emmi rv-34+

Vierailija

Käytiin tänään apteekissa ja samalla reissulla H&M:llä. Ostettiin tulokkaalle parit bodyt, yhdet sukkikset ja sellainen ohut ulkopuku. Reissu meni ihan ok. Nyt on ne " tavalliset" supparit rauhoittuneet, ainoastaan tuntuu aina kun jotain tekee niitä viiltäviä, jotka pistää kiljahtamaan.

Käytiin esikoisen kanssa kerhossa ja just tultiin kotiin. Sanoin miehelle, et jos se muksu ei ton kerhoreissun aikana syntynyt, niin ei ole kyllä mitään hätää. Poika riehaantui siellä ihan tyystin ja juoksenteli ees taas ym. tohottamista ja itse sain olla sitten pää kolmantena jalkana perässä jahtaamassa ja ojentamassa. Mrrrrrr..... Vieläkin savu nousee korvista. Kaiken lisäksi kun pakkasin poitsua autoon (ja nostellahan ei saanut...) se lingerteli istuimesta pois ja kipitti takapenkin toiselle puolelle jalkatilaan istuskelemaan... ja taas uusiksi ukon autoon pakkaaminen. Ai että mä välillä kärsin...*#*" #.

Noh, josko se huumori sieltä taas palailisi tähänkin tätiin. Miehelle sanoinkin, että saa lukea sen Vicky mikälien kirjan tyttökavereiden opas vauvavuoteen vielä ennen kuin uusi lapsi tulee taloon. Tänään kun sitä vähän luin, niin muistui mieleen yksi jos toinen juttu mistä synnytyksen jälkeen meikäläinen kärsi, lähinnä tota henkistä puolta... =).

Eli tänne ei kuulu mitään uutta, hermot vaan on vähän heikossa kunnossa =). Jostain luinkin, että kun maha kasvaa, niin pinna pienenee.. so true.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat