Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa mulle lupa pitää vapaapäivä gradun teosta.

Vierailija

Vatsassa kiertää heti kun vain ajattelenkin hommaan ryhtymistä. Deadlinea ei ole, joten voisin ihan hyvin pitääkin päivän vapaata, mutta omatunto kolkuttaa...

Vakuuttakaa minut siitä, että yksi vapaapäivä on ok!

Kommentit (8)

Vierailija

Vaikka sulla ei deadlinea olekaan, niin sellainen kannattaa asettaa. Sitten vaan pilkot työn niin, että ehdit sen siihen mennessä tehdä.

Mulla ainakin toimi hyvin. Vuoden vaihteen jälkeen päätin ryhtyä kirjoittamaan, ja tavoitteeksi otin keskimäärin 3 sivua päivässä. Silloin oli suurin osa tuloksista laskettuna, osasta piti vielä tehdä tilastoanalyysit. Kuudessa viikossa oli teksti valmis (noin 80 sivua), eli viikko sitten tiistaina lähti tarkastukseen! Mulla inspiraatiota antaa se, että jos olen puolivälissä maaliskuuta valmistunut, niin pystyn hakemaan yhtä silloin avautuvaa työpaikkaa.

Vierailija

Tuo päivätavoite kuulostaa mulle juuri sopivalta opiskelustrategialta.

Olen sellainen ihminen, jonka pitää saada paljon aikaiseksi ennenkuin voin olla tyytyväinen. Eli tästä lähtien teen 2-3 sivua päivässä, ja jos teen enemmän, voin pitää seuraavana päivänä vapaata.

Kiitos!

Vierailija

Enhän saisi mitään aikaiseksi jos tekisin sitä noin paljon.

Teen neljä tuntia päivässä neljänä päivänä viikossa, koska käyn myös päivätyössä ja olen ekaluokkalaisten kaksosten yksinhuoltaja. Eli aikaa on jäätävä muuhunkin.

Joskus vaan väsyttää niin pirusti, että tekisi mieli mennä takaisin nukkumaan, kun on saanut koululaiset matkaan...

Vierailija

Ei niitä vapaapäiviä töissäkään kerry ennen kuin työt on ees aloitettu!

Mutta oikeesti, työn pelkoon ei mikään määrä vapaapäiviä auta, ne vaan pahentaa tilannetta. Nyt heti kirja käteen tai teet sisällysluettelon /rungon ja sallit itsellesi sitten kello viiden jälkeen vapaaillan kunhan aloitat taas aamulla yhdeksältä. Ja lupaat itsellesi esim. vapaat sunnuntait joka viikko.

terveisin yksi onnellinen valmistunut ja töissä

Uusimmat

Suosituimmat