Suosittele shetlanninponiratsastuspaikkaa lähellä pk:a!!

Vierailija

Haluaisin mennä 5- ja 7-vuotiaiden lasten kanssa kertaluonteisesi ratsastamaan shetlanninponeilla. Onko tämmöisiä paikkoja lainkaan, mihin mennään, hypätään ponin kyytiin, ja tehdään joku lenkki. En ole koskaan ratsastanut, eikä lapset, ja sen varmasti tästäkin viestistä huomaa! Eli miten tämä homma toimii? Olenko kuitenkin ymmärtänyt oikein, että jo tuon ikäiset voivat ratsastaa ilman kokemusta?

Valaiskaahan vähän ja suosittele jotain paikkaa pääkaupunkiseudulla tai sen ympäristössä!

Kommentit (10)

Vierailija

Itse etsiskelen shetlanninponia (mielellään vaikka yksityistä), jota voisi vuokrata esimerkiksi 45 min. talutusratsastus käyttöön - itse olen harrastanut n. 10 vuotta aktiivisesti ratsastusta nuorempana ja omistanut silloin oman hevosenkin. Kokemusta siis on :-). Nyt on tyttäriä, joita ponit kiinnostavat - tosin vasta 5 v ja 3½ v. Tunneille en vielä heitä (tietenkään) voi laittaa, mutta taluttaessa ratsastus jo hienosti onnistuu.

Mistäköhän tälläisen ponin löytäisi? (Pk-seutu meilläkin).

Vierailija

Harvassa paikaassa kuitenkaan järjestetään. NYkyään pk-seudullan ponit pidetään ratsastuskoulussa ja sitten pitää maksaa koko tunnista. Joissakin paikoissa voi vuokrata shettistä itsenäiseen käyttööln mutta siihen vaaditaan jo ihan harrastuksen aloittamista ja alkeiskurssia. Ilmeisesti kuitenkin kirkkonummella Rehndahl -kotieläin puistossa on talutusratsastus mahdollisuus. http://www.rehndahl.fi/ratsastus.htm

Tuon ikäiset pysyvät hyvin kyllä selässä talutettaessa.

Vierailija

Sain tietää, että tuo 5:n mainitsema paikka on ilmeisesti ainoa paikka pk-seudulla, jonne voi soittaa ja varata lapsille talutusta.

Kaikki muut paikat edellyttävät osallistumista kurssille, ja niissä vähimmäisikäraja on 8 v. Poneissa on myös eroja: monessa paikassa ne ovat kilpaponeja ja suurikokoisia, pienen hevosen kokoisia.

Asiantuntijat varmaan huomaavat, että en ole minäkään mikään ratsastuksesta enempää tietävä ;) Kunhan olen selvitellyt, minne ponihullut lapseni pääsisivät kokeilemaan ratsastusta.

Vierailija

Siellä tenavatunnit on lauantaisin. mutta soittamalla voi varata myös talutuslenkin, käsittääkseni puoli tuntia kerrallaan. Ei opetusta vaan hoitajatytöt taluttaa.

Vierailija

Siellä on ohjattua talutusratsastusta myös pienemmille lapsille.

Tunnit ovat täynnä, mutta kannattaa kysyä peruutuspaikkoja.

Se on mukava paikka.

Oma 6-vuotiaani ratsasti siellä

Muitakin poneja, kuin shettis tosin.

Vierailija

vaikkapa ponihakaan tai tuomarinkylään.. niillä ainakin luulisi olevan viikonloppuisin järjestettyä ponitalutusratsastusta... Et missään SRL:n hyväksymässä paikassa voi lapsia vaan laittaa selkää ja mennä tekee lenkin...

Etkö kuitenkin halua lapsillesi turvallisen ja asiantuntevan paikan jossa voivat kokeilla ratsastusta??

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat