Äiti kotona, lapsi hoidossa.

Vierailija

Olen nyt työskennellyt päiväkodissa ja huomannut miten halveksivasti hoitajat puhuvat vanhemmista joilla lapsi on hoidossa vaikka jompikumpi vanhemmista on kotona. Ei niistä, joiden lapsi on hoidossa tukitoimena, vaan niistä joilla esim. 2 v hoidossa kun äiti vauvan kanssa kotona.

Ja perustelut ovat hyvät: lapsen ensisijainen paikka on koti, toissijainen päivähoitopaikka. Päivähoito on tarkoitettu hoitopaikaksi silloin, kun vanhemmat ovat töissä tai opiskelevat.

Kommentit (3)

Vierailija

Ei ole heidän tehtävä edes pohtia moista. Meillä on subjektiivinen oikeus ja.

Se mikä on lapsen etu, ei liity nyt tähän.

Itsellä lapset ovat olleet kotona, kun olen itsekkin ollut. Mutta en jaksa käyttää elämääni pohtimiseen, miksi joku toinen valitsee toisella tavalla kuin minä.

Vierailija

Ainakin kuopiossa on tosi tiukkaa saada lapselle paikka, vaikka töitä tiedossa. ja ihan hirveesti on niitä, joiden vanhemmista ainakin toinen on kotona koko ajan, esim vauvan kanssa tai työttömänä.

eikö tälläinen virikepaikka voisi olla ehdollinen, että lapsi saa olla jos ei ole muuta tarvitsijaa, mutta heti kotihoitoon vaan kun tilaa ei enää ole?

Virikkeitä kyllä on lapsille vaikka kuinka ilman päiväkotiakin, jos vain vanhemmat itse viitsisivät jotain tehdä. On ilmaisia kerhoja, ulkoilutapahtumia... ihan vain laiskuus vaivaa, jos lapsi on vain virikkeiden vuoksi viemässä hoitopaikan tarvitsijoilta. Tämän pitäisi olla laitonta!

Vierailija

Niin sairaanhoitajatkin ruotii asiakkaitaan ja kaupankassat vakiasiakkaita. JA ylläri, ylläri, it-alallakin virnuillaan asiakkaille selän takana. Ei tuollaisia asioita kannata ajatella niin vakavasti. Pääasia, että hoitavat työnsä hyvin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat