Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa selvitytymisvinkit kun olen sairaana ja lapset myös.

Vierailija

Eli eilen nousi kuume sekä mulle, että lapsille. Kurkku kipeänä ja nenä vuotaa. Mulla olo, että olen jäänyt junan alle; joka paikkaan koskee. Lapset ulisee ja teetättää lisähommia kun itse haluaisin vain maata sohvalla. Yks kaks neito 5v ei osaa enää pukea, pitää syöttää tms. Kaatelevat ruokia lattialle ja 3v pissi olohuoneeseen, vaikka on ollut vaipaton jo vuodenpäivät. Vissiin niitä hermostuttaa kun äiti vaeltaa pyjamassa jo toista päivää. Kysyin mieheltä, että voisiko jäädä kotiin hoitamaan lapsia, että itse saisin levätä, mutta heidän työpaikassa tarvitaan sairaista lapsista lääkärintodistus ja juuri nyt olen siinä kunnossa, etten jaksa minnekään päivystykseen lähteä lapsia viemään.

Että videoko vain pyörimään vai olisiko vinkkejä?

Kommentit (5)

Vierailija

Evästä mukaan ja kirjoja ja videot pyörimään, pyydät miestä tuomaan kaikennäköistä naposteltavaa kaupasta.

Näin me selvittiin kun olimme miehen työmatkan aikaan kaikki mahataudissa, tosin meillä oli eväiden tilalla oksennusvateja...

Pikaista paranemista!

Vierailija

Mulla oli juuri viime viikolla sama tilanne.. Hirveä flunssa ja olin rättipoikki väsynyt. Otin särkylääkettä tasaseen tahtiin ja aina kun se alkoi auttamaan ja jaksoin hetken taas olla pystyssä, tein lapsille pupellettavaa sohvalle, porkkana ja kurkku naposteltavia, mehua eväspulloihin, jotka ei sotke ja video pyörimään. Ota peitto sohvalle ja torku kun ovat hiljakseen. Meillä ei mies voinut työkiireiden takia olla pois, mutta tuli aina aikaisemmin kotiin kuin tavallisesti. Sekin auttoi. 4 päivää kärvistelin kotona, sitten helpotti. Anna niiden tapella/touhuilla keskenään, ei ne nyt muutamassa päivässä saa peruuttamatonta tuhoa aikaiseksi!! Ja pyydä miehen hakeen valmisruoat, ettei sun tarvi siellä kokkailla mitään. VOIMIA!!

Vierailija

etenkin jos saat sen menemään retkenä lapsille, sitten vaan videot pyörimään ja jotain naposteltavaa, meillä menee vaikka murot kuivana, kun ei muuta ole (jos ne vaan on jossain hienossa astiasssa) kyllä 5-v ymmärtää jos selität miksi olet yöpaitasillasi ja osaa varmaan auttaa kun selität asiaa " kun äiti on kipeä niin voisitko sinä kun olet jo noin ISO niin tehdä niin ja näin..."

Vierailija

Minä olin juuri 4 päivää reilu 39 asteen kuumeessa ja kyllähän tuo lasten/kodinhoito otti voimille. Isommat leikkivät ja katsoivat videoita, piirsivät päivät ja minä makoilin vauvan kanssa sängyssä ja sieltä sitten hyppäsin ruokaa antamassa välillä.

En muistanut ollenkaan miten väsyneeksi kuume vie ihmisen. Itse olen ollut viimeeksi kunnon kuumeessa 6 vuotta sitten.

Nyt kun itse olen suht tervehtynyt, oksennustauti rantautui asuntoomme...

Uusimmat

Suosituimmat