Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** LokaLutuset tiistaita ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ei tainnu pinoa tälle päivälle olla ???

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Oli jännä lukea, miten YrjöLunnille ei maistu juuri muu kuin kuiva ruisleipä (joidenkin muiden ruokien ohella, toki). Mulla taas ruisleipä on kinkkuleikkeleen ohella suunnilleen ainoa ruoka, joka tökkii. Olen leipäfriikki, joten sikäli surku ;)

Onko kenelläkään muuten ruokamielitekoja? Minun tekee mieleni vaaleaa sekaleipää, jonka päällä on perinteistä Olympia-juustoa sekä tomaattia. Lisäksi haluan appelsiinimehua ja mansikkarahkaa. Onneksi kaikki mieliteot on toteutettavissa helposti.

Tintti23: Haaleakin viiva on plussa :) Usein viiva vahvenee esim. viikon kuluessa, mutta toisilla viiva pysyy aina haaleana. Minulla ainakin kävi niin esikoista odottaessani, viiva ei koskaan vahventunut, vaikka tein kaikkiaan neljä (!!!!) raskaustestiä.

Meillä esikoinen on valvottanut öisin herätellen jopa viisikin kertaa yössä. Hänelle on tulossa poskihampaita ja lisäksi kova nuha vaivaa.

Ghigi (rv 6+6)

Vierailija

Onnea plussasta Moonshine, Tintti ja Wilma! Tervetuloa Lokalutuisiin!

).( Mitäpä tässä, kuvottelee ja väsyttelee... Tuntuu, että kotosalla en tee muuta kuin kiukuttelen koko ajan. Pitää yrittää hillitä itseään.

Kertokaapa mitä pystytte syömään kun kärsitte pahoinvoinnista? Mulle maistuu ruisleipä (voilla, ei muita päällysteitä), kivennäisvesi, raikkaat mehut ja makeahko tee kaikkein parhaiten. Olen kyllä muutenkin pystynyt syömään suht ok. Eilen jostain syystä sain syötyä 140 g Pätkis-paloja, mutta sen jälkeen olikin tosi kuvottava, jotenkin sokerinen olo. Paino on vähän laskusuunnassa, esikoista odottaessa menetin alkuraskaudessa painoa 3-4 kiloa, saapa nähdä miten nyt käy.

Hyvää vointia kaikille!

Ykä 6+3

Vierailija

Päivittelin taas esittelylistaa. Uudet voisi taas tarkistella, että tiedot meni oikein. Kiitos.

Edellisestä esittelystä löytyi ikäviä uutisia Norkilta. Suuret pahoittelut. :(

Uudet: Tervetuloa! Hienoa saada lisää väkeä mukaan. :)

NEWMOM: 6+2 tarkoittaa 6 viikkoa ja 2 päivää. Kaikkea kannattaa kysyä, sillä tavoin asiat selviää.

Omaa itseä: etoo. Päivä päivältä enemmän. Kaikki menee silti kurkusta alas. Joistain ruuista tosin tulee vaan pahempi olo, mutta tuo tuntuu vaihtelevan ihan ruokakerrasta. Toisella kertaa rahka tuotaa huonon olon, toisella hyvän. Ei sitten tiedä mitä pitäisi syödä. Onneksi kuitenkin saa syötyä. Välillä ei tee mieli mitään, mutta kun jotain syö, niin olo paranee hetkeksi. Ainakin siksi aikaa kun suussa on ruokaa.

Iltaisin väsyneenä on tosi pelkäävä, itkuinen ja ennakolta surullinen olo torstain ultraa miettiessä. Ei sille mitään voi. Onneksi enää huominen. Mulla ei siis ole mitään erityistä syytä pelätä ikäviä tietoja (ei ole ollut vuotoja tai muuta erikoista). Mutta silti miettii.

Tiistai-illan jatkoa!

heliliina rv 7+

Vierailija

täällä Lahdes meni ainaki pari vuotta sitten niin tuo hammashoito, että raskaana oleva pääsi jonon ohi hammashoitoon kunnallisella puolella. Ja muistaakseni sinne pääsee vielä kun lapsi on alle 6 kk. Mutta kyllä se taitaa kuitenki maksaa sen, mitä nyt kunnallisella puolella yleensäki nuo käynnit maksaa..

Vierailija

Olin to kättäril ja eilen omas labras antamas verinäytteen.Noh tänää lääkäri soitti ja sanoi et to oli hcg 5000 ja eilinen oli 15000 ja nousussa on.Onnitteli mua ja sanoi et kaikki hyvin:)Oih oli ihanaa kuulla et kaik ok ja vauva meille tulee.IHANAA IHANAA!

).( ihan mieletön pahaolo varsinki illal ja aamul,närästää,pissittää yöl,mieliala vaihtelee,rinnat tod arat jne...Mutta onneksi on oireita ni tiedän vauval olevan kaikki hyvin.

Mul on tosiaa neuvola 28.2 ei kovin pitkä aika enää.Mies tulee mukaan jos ei ole töissä tai saa vapaata,kun tuo aika on 1,5h..Ultraan mennää ihan normaalisti,sitte kun ne ovat.

onnea uusille plussanneille ja meille muillekkin,toiv. kaikil menee hyvin=)

mewe ja toukka 7+0

Vierailija

Olipa kiirus päivä, mut nyt mukelot nukkuu ja saa hetken hengähtää. Mies kömpii vasta aamusta töistä joten siksikin ollu hektistä. Edelleen tulvahtaa huono olo ellei tarpeeksi ajoissa syö. Pakko siis koittaa tankata. Kiva lukea juttuja mieliteoista :) Mä ihastuin ihan kaurapuuroon ja sen päälle jotain valion mehukeittoa, kun en pystynyt vatsataudin jälkeen muuta alkuun ottamaan. Heti sillon ei menny mikään haukattava alas eikä oikein edelleenkään, eli mieluiten lusikoin. Kaikki leivät on yök ;)

Vakuutusasiaa -todella vaikea sanoa kannattaako vai ei. Meillä on ollut kaikilla kolmella atopia ja korvakierre, sekä nuorimmaisella maitoallergia, joten vakuutus korvaamassa yksityisen puolen kulut on ollut korvaamaton apu! Putkitus hoitui viikossa tarpeen toteamisesta jne. Toisaalta mulla on kavereita joiden perusflunssat on hoitunu helposti ja vakuutuksen otto ei olisi kannattanut.. Joka tapauksessa jos syntymättömälle ottaa niin 3kk ennen laskettua aikaa pitää hakea, aika menee tästä pian kevätkesään hihi..

Mjaa unohtui taas kaikki muu mitä piti sanoa, R-D rulaa ;) Tervetuloa kaikille uusille! Ä+poikakolmikko sekä pömppis rv 7

Vierailija

Hyvää tiistaita kaikille tasapuolisesti! Minulle se ainakin on hyvä, ilmestyiväthän ne molemmat viivat tänä aamuna siihen tikkuun =)

Osasin kyllä aavistaakin, kun perjantaista on ollut pahaaoloa aina välillä ja toista viikkoa naamakin kukkii kauniisti =) Vielä pitää käydä välillä tarkistamasta tikusta ettei ne viivat vain ole hävinneet mihinkään... =)

Meillä on kolmevuotias tyttö ja nelivuotias poika. Nyt ollaankin kotosalla kun lapsukaiset ovat olleet myös kuumeessa.

moonshine rv 4+1 (luultavasti)

Vierailija

mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Ja onnittelut uusille plussaajille minunkin puolestani:)

mewe: Ihana kuulla, että kaikki siellä hyvin:)

Olisin tänään niin kovasti halunnut kertoa siskolleni tästä raskaudesta, kun puhelimessa juteltiin, mutta enhän minä mieheltä kysymättä voinut. Hänen mielestä kannattaa odotella vähän aikaa. Mistäs minäkin saisin tuollaista malttia..

Viikonloppuna oltiin rakennuksella, ja mies siellä minua varoitteli: " älähän kanna liian paljon tiiliä kerralla.." " onkos sulla kuonokoppa(=hengityssuoja)" . Hmh. Ihan hellyyttävää, kunhan ei ala minua liikaa vahtia;)

Minulla koskee aina iltaisin pariinkin kertaa aika kovasti alavatsaan. Joku tuolla aikaisemmin sanoi, että se kuuluu asiaan, ja kipu voi olla joillakin pelottavanki kovaa, mutta vähäsen huolestuttaa.. Miten muilla?

Eipäs tällä kertaa enempää:)

-Nyyti

Vierailija

Saan minäkin aikaiseksi kirjoitella tänne. Ahkerasti olen seuraillut kirjoituksianne jo parin viikon ajan. Meille on siis tulossa lokavauva myös. LA 4.10. Esikoinen on 2v.

Ainoa raskausoire on oikeestaan tämä jatkuva syöminen! Esikoista odottaessani lihosin 22 kg (!!!!!!) joten nyt yritän hillitä meininkiä heti alusta alkaen. Mutta pirun vaikeata tää on.. Paha olo ja pään särky tulee heti, jos on hiemankin nälkä. Tosin ne ylimääräiset 22 kiloa olivat puolessa vuodessa jo pois. Enemmänkin painoa lähti imettäessä, mutta kaikki pelottelee, että toisesta ei enää paino sitten tipukkaan helposti. Olisi kurjaa, jos kaikki nuo ns. laihan ajan vaatteet jäisivät kaappiin turhaan roikkumaan :) Nyt on jo turvotuksen aiheuttama jättipallomaha, jonka seurauksena kaikki housut eivät mene kiinni.

Joo ja on mulla toinen oire: kiukuttelu. Voi mies parkaa! Olisi ehkä parempi, jos se vaikka muuttaisi maasta muutamaksi kuukaudeksi ;) Mutta keneen mä sitten purkaisin tuskani? Lapseen? Ei hyvä ratkaisu.

Läpinät täältä tähän. Palaillaan!

Jonna 6+5

Vierailija

Tuossa eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9581992&p=3&tmode=1&smode=1

Aloitin nyt sitten tällekin päivälle uuden kasan, kun eilen jo ehdittiin niin pitkästi pinoutua. Hyvä niin :)

Nyt täytyy sanoa, että kaiken jo unohdin, mitä piti kirjottaa/kommentoida. Hyvä kun jo tässä vaiheessa raskautta on näin lahopää ja tästä kun ei suunta oo muualle kuin huonompaan. ;) Palaanpa siis myöhemmin...

-S-

Vierailija

hey nyt kyl varmaa ootte :O et mita toi naikkonen kyselee..mut MIKA toi + juttu on...siis et vkoja on 6+ 2...ni mita meinaa se +2...?? Ooon pihalla...

Vierailija

katarina78: joo, musta kanssa on tosi mahtavaa katsoa että mitä just nyt sikiöllä on meneillään! Ainoo vaan että tulee stressi siitä että miten älyttömän terveellisesti pitäisikään syödä jotta alku saisi kaikki tarvitsemansa ainesosat elimistönsä rakentamiseen!

Ghigi: Mun tekee mieli kanssa leipää, sekä vaalea että ruisleipä käy. Margariinin, juuston ja kurkun kanssa. Kinkku oksettaa sitä en voi syödä. Mua muuten alkaa huolestuttaa tää painonkehitys, kun tuntuu että tarvis ruokaa koko ajan. Mä en edes tiedä mitä painan, kun en ole käynyt puoleen vuoteen vaa' assa. Mut veikkaan että nyt jo on tullut kilon verran lisää. Onneksi sentää makeeta ei tee juurikaan mieli. Mutta olen syönyt päivittäin varmaan nyt jo sellaisen 300 kaloria enemmän kuin normaalisti! Ajattelin ottaa jatkossa töihin mukaan pilkottuja vihanneksia, esim kurkkua ja porkkanaa. Niitä voi sitten hyvällä omallatunnolla napostella jatkuvasti ja jos ne pitäis huonoa olo loitolla. Pitää vaan yrittää sit liikkua ja sitä kautta hallita painonnousua.

Mä kävin tänään ostamassa uudet liivit. Entisten kuppikoko on 70D ja nyt ostin 75D sen takia ettei löytynyt mistään 70E- kokoa. Ziisus mitkä hinkit :) Mä olen vielä muuten pieni ja siro (toistaiseksi) niin toi etuvarustus alkaa olla aika huima...

Vierailija

Kumma, mulla kanssa tuo ruisleipä! Ja päälle koskenlaskijan sitä sulatejuustoa. Eilen hirveä himo iski luumutomaatteihin. Piti äsken käydä ostamassa uusi paketti niitä. Myös kaakaota on mennyt moooooonta lasia. Ja nämä kaikki ruisleipä, tomaatti ja kaakao on sellasia, joita normaalisti en syö melkein ollenkaan =) Sitä se tää raskaus kai teettää.

Vierailija

Onnea uusille plussanneille.

Tintti: miulla raskaustesti näytti ensimmäisen haamun kp 24/28 dpo 11 ja joka päivä vahvistui kunnes rv 4+2 oli testiviiva ja kontrolliviivaakin vahvempi eli 6 päivää ekasta haamusta. Miekun oon sellainen testihirmu että joka päivä piti tarkistaa etten ollu nähnyt harhoja tmv.

Mielitekoja.. ei vielä oo varsinaisesti mutta makea äklöttää, ei kertakaikkiaan tee yhtään mieli vaan ruisleipää, maitoa ja lämmintä ruokaa voisi syödä vaikka kuinka ja kun karkki ei maistu niin viikossa on paino tippunut kilon kun normaalisti syön puoli pussia päivässä.

Tänään on vihleksinyt ja nippaillut vatsaa ihan urakalla, paljon kovempaa kuin esikoista odottaessa. Pidin koko esikoisen yritys ja raskaus ja vauva ajan ja edelleenkin päiväkirjaa kuten myös tästä yrityksestä ja raskaudesta, on mukava lukea minä päivänä tapahtui mitäkin kun kaikki on niin tarkkaan ylhäällä

Joku kirjoitti mahan turpoamisesta. Esikoista odottaessa vedin mammahousut viikolla 8 jalkaan ja ei ollut turvotusta vaan ihan pyöreä vauvamaha joka sitten kasvoi vaan ihan valtavaksi, tänään ei mennyt farkkujen ylin nappi kiinni ja tiedän että kuukauden päästä siirryn mammahousuihin enkä malta odottaa.

Eipä muuta moi

Pepsi rv 4+3

Vierailija

tuossa reipas pari tuntia sittten luulin etten selviä tästä päivästä sitten millään, miehellekkin jo soitin että pääsiskö se mitenkää kotiin aiemmin töistä... oli niin huono olo etten pystynyt liikkua.. nyt vähän on parempi olo, mutta edelleen huono!

soitin neuvolaankin ja varasin ajan, puhelimessa terveydenhoitaja kyseli vointia ja kun sanoin että pahoinvointi on kauhea, huomattavasti kauheampi kun eka raskaudessa, alkoi hän pyöritellä ilmassa sitä että saattaapi olla että olis tuplat tulossa.. ei kai nyt kuitenkaa??? sanoi että laitetaanpa aika heti tuohon parin viikon päähän, mä kun kuvittelin että eka neuvola olis vasta tuolloin kun viikkoja on 10.. käski kovasti levähtää, mutta se on taaperon kanssa hiukkasen hankalaa!

en ole tänään edes lapsiparan kanssa kyennyt pihalle lähteä...

voi kunpa tämä olo helpottaisi

-piipii rv 6+2 (?)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat