Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ohutolkaimiset topit!!! Onko mun tissit jotenkin väärässä kohtaa?

Vierailija

Siis kertokaa nyt olenko ainoa, jolla on sama ärsyttävä ongelma koko ajan: Kaikkien toppien (siis erilaisten olkaintoppien) etumus on AINA liian alhaalla. Ok, avokaulaisuus on muotia, mutta siis kaikkien toppien kanssa rintsikoiden keskiosa vilkkuu, ainakin ellei toppia koko ajan nyi ylemmäs. Toppien kaula-aukko on siis aivan liian alhaalla. Siis onko mulla tissit jotenkin liian ylhäällä rintakehässä vai mikä ihme mättää?? Olen lopen kyllästynyt aina lyhentämään toppien olkaimia (jolloin usein helmakin lyhenee liian lyhyeksi.)

Pituutta mulla 161 cm ja vaatekoko 38/40. Löytyykö Suomesta mistään petite-malleja, joiden koot on suhteutettu lyhyemmille naisille? Ehkä se olisi ratkaisu.

Kommentit (10)

Vierailija

Eräässä vaateliikkeessä kerrottiin, että eteläeurooppalaisilla naisilla on pidemmät selät kun meillä täällä pohjoisessa, siksi monet olkaimet ovat meille liian pitkät ja topin yläreuna tulee liian alas. Sen jälkeen olen etsiskellyt uusia vaatemerkkejä, yllättäen löysin Citymarketista oikein hyvin istuvan spagettiolkaintopin kahdeksalla eurolla. Yllätyin, kun muuten olen ostanut monia parinkympin toppeja, joista jokainen istunut huonosti.

Vierailija

Minä olen pitkä (177), mutta pituus on enimmäkseen raajoissa. Selkä on lyhyt ja rinnatkin aika pienet. Ja kaula-aukot aina liian isot. jos rinnat tukee kunnolla liiveillä (ei mitään pushuppeja, vaan ihan normaali tukeva kuppi), ne vaan jäävät aika ylös.

Varmaan isommat rinnat " auttaisivat" , joku D-kuppi on pakostakin alempana, jos ei ihan tötteröksi nosta. Ja silloin saisi kauniin vaon näkyviin, nyt pitäsi runtata rinnat sivuiltapäin keskemmälle, jos sellaisen haluaisi.

Vierailija

Ärsyttävää tosiaan kun lähes kaikkien toppien kaula-aukko on ihan törkeän avoin, etenkin näin talvella on tosi viileää ja esim. töissä jotenkin törkeän näköistä kun rintsikan paistavat pari senttiä topin alta ellei koko ajan justeeraa, ja tosiaan vaikka olisi kalliskin vaate. Minkä merkkinen tuo citymarketin toppi oli? Pitääpä käydä katsomassa, ehkä sen merkin topit ja yläosat on mitoitettu vähän lyhyemmille.

Vierailija

eli siis jonkinlainen sisäänrakennettu rintsikkaetumus. Mä en taas yhtään tykkää siitä, mun mielestä se on ilman rintsikoita jotenkin liian heppoinen ja rintsikoiden kanssa taas epämiellyttävän tiukka ja ahdas. Ja totta joo, usein tulee sitten kainalo-osa niin ylös, että melkein hinkkaa kainaloita. Huokaus, onpa tämä nyt vaikeaa. No, kiva kuulla etten ole ainoa joka on kironnut tätä ongelmaa enkä ole ainoa " ylätissinen" :-)

Vierailija

Suomesta ei juuri saa näitä petite-mitoitettuja vaatteita, vaikka nimenomaan pitäisi, täällä kun on paljon lyhyitä naisia. En käsitä miksi, sillä mitoitus olisi niissä just kohdallaan tällaisille 160-senttisille tappi-ihmisille. Kannattaa ehdottomasti katsoa, jos vaikka matkustelette jossain. Ja huom., petite-koot eivät tarkoita siis mitään laiheliinikokoja, vaan niistä löytyvät just samat koot kuin tavallisistakin vaatteista, mutta niiden mitoitus on tehty lyhyemmille sopiviksi (siis just selän, hihan, lahkeen pituus.) Petite-mallistosta voi siis niin 160-senttinen nainen kokoa XS tai XL löytää sopivan topin tai housut ilman mitään lyhentelemisiä.

Vierailija

Toppien etumus roikkuu lähes aina niin, että rintsikat näkyvät. Tästä syystä tosi harvoin viitsin käyttää toppeja ainakaan työ-yhteyksissä jakkujen alla. Mun mielestä vain suttuisen ja huolimattoman näköistä, antaa kuvan halpisvaatteesta vaikka olisi kuinka kallis ja laadukas toppi. Kakkosen saama vaatemyyjän selitys on varmaan totta, topit eivät ole mitotettu suomalaisille.

Vierailija

Mutta tuota asettelua pitää tehdä koko ajan päivän mittaan, mikäli ei halua että rintsikat paistavat topin alta, eli toppi ei yksinkertaisesti siis istu kunnolla. Ehkä pitäisi olla sitten isorintainen, että topit istuisivat, olisiko tässä siis siitä kyse? Mulla on b-kupit.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mutta tuota asettelua pitää tehdä koko ajan päivän mittaan, mikäli ei halua että rintsikat paistavat topin alta, eli toppi ei yksinkertaisesti siis istu kunnolla. Ehkä pitäisi olla sitten isorintainen, että topit istuisivat, olisiko tässä siis siitä kyse? Mulla on b-kupit.

Niin ja sekin tuntuu muita ihmisiä häiritsevän:O

Uusimmat

Suosituimmat