JOULUTONTTUJEN -05 viikkopino 7-9

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt kaikki kirjoittelemaan kuulumisia edes lyhkäsesti! Uhkaavasti alkaa tämä pino haihtumaan... :(

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Olipa tosiaan mukava huomata et pakkasta on taas -30! Oli tarkotus mennä laskeen mäkeä heti kahdentoista jälkeen, ku esikko tulee koulusta, vaan värjötelläänpäs taas sisällä. Illemmalla kyl pitäs mennä synttäreille (oli jo sunnuntaina) Eilen oltiin jo menos, mut sillä aikaa kun minä itteeni laitoin ylhäällä valmiiksi, ni isäntä oli nukuttanut Juliuksen,eipä sit päästykkään.

Voimia Äityliinille, toivottavasti paranette kaikki pian!

Mansemamman tyttötriolla on nätit nimet! Varsinkin kun alkaa tolla J-kirjaimella, =) (meilläkin kumpikin poika alkaa J-llä samoin isi)

Vaan nyt on taas se päivä, et pitää keitellä Juliukselle ruokaa pakkaseen.

Ainekset odottaa, heippatirallaa ja kirjoitelkaa....

K ja Julius 1v 1½kk

Vierailija

että varmana pysytään ekana heh

eikun piti sanoo että täällä meillä ei ole 1v3kk neuvolaa vaan 1-v neuvolan jälkeen vasta 1v6kk neuvola eli Juholla vasta toukokuussa.

Juho oli 1v1,5kk iässä ylimääräisessä painokontrollissa ja silloin oli 9000g,nyt kun puntaroin joku aika sitten oli poika 10kg=)meidän digivaakan mukaan.Paino siis nousussa,kait tuon pahan korvakierteen loppuminen vaikuttaa!!

Vierailija

aika menny todella nopeeta, pitkästä aikaa kirjauduin sisällekkin nyt tänne, joskus käyny vaan lukemassa täällä.

Meidän joulutonttu ei vieläkään kävele, lähti kyllä muutenkin liikkumaan tosi myöhään , reilu 10kk, kun oppi ryömimään ja siitä 3vko, oppi konttaamaan. Parikuukautta on kyllä tulien jo kävellyt, muttei vielä uskalla päästää irti. Isoveli on ollu mielettömän mustasukkanen pikkuveljen liikkeellelähdöstä, että koko ajan on tönimässä, kaatamassa jne, ei anna toisen rauhassa harjoitella.

On tää nuorimmainen kyllä muutenkin aika vauva ;-), imetän vieläkin, tosin lopettelemassa ollaan.

Töihinpaluuta mietin, päätöksiä pitäs alkaa tekemään, koska olen hoitovapaata hakenut vain toukokuulle. luultavasti kuitenkin menisin vasta kesän jälkeen, saa paremmin hoitopaikat lapsille ja saa itekkin olla kesän vielä vapaa töistä.

-smiigus+ pojat, 4v2kk, 2v9kk ja 1v2kk

Vierailija

Onkohan nämä Joulutonttuset jotain siivousintoilijoita... Meilläkin Aada on ahkerasti äitiä aina auttamassa. Moppaaminen ja lattian lakaisu on lempipuuhaa. Niin ihania tällaiset vuoden vanhat. Tuntuu että osaavat jo vaikka mitä.

Sanoja meillä tulee mm. ikka(veikka), apuva, nänä(nämä)ym.ym. selkein sana on äiti. Mutta monikohan tietäisi mitä tarkoittaa " ukka aapaa" .NOh,sukka varpaisiin. Huvittaa, että kotiväki ymmärtää typyn puheista jo vaikka mitä,mutta menee varmasti aikaa ennenkuin muut niitä ymmärtää.

Meilläkin on pulkkailu ja mäenlasku ehdottomia hittejä. Ja veikan kanssa stigalla hurjastelu. Nyt ollaankin kovassa flunssassa ja kuumeessa,kirjoittelen taas jokupäivä lisää.

terkuin:Liinuksi+Aada 1,2v

Vierailija

Pitkästä aikaa ehdin koneen avata ja lukaista teidän kirjoituksia... Aika juoksee niin nopeaan ettei oikeasti ehdi enää tällaista harrastamaan ; ) Menen niin aikaisin töihin, joten on myös pakko mennä ajoissa nukkumaan ja kun pääsen lapsen kanssa kotiin niin siinä on ruuanlaittoa ja leikkimistä ja taas puuroa ym kotihommaa... Pari kuukautta on nyt töissä oltu, Joulukuussa olin melkoisen masentunut töihin paluusta. Kotona olisi ollut niin mukavaa ja " turvallista" , vaan nyt maistuu ihan hyvältä tämäkin elämä taas. Tytöstä huomaan että on valtavasti kehittynyt hoidossa, alkanut matkia toista tyttöä, puhuukin ihan samalla tavoin. Kävelyn aloitti varmaan kuukausi sitten ja sanojakin on jo aika monta. Äiti ja isi uusimpana. Aamulla sanoin tytölle että mene herättämään isi, niin tämä heti huutamaan IZI ja kipitteli makkarin ovelle. Niin hienosti jo ymmärtää ja osaa näyttää mitä tahtoo...

Vauvakuume jyllää, mutta se on nyt pakosta hiemän taka-alalla. Odottelen pääsyä laparoskopiaan, kun molemmat johtimet ovat (taas) tukossa. Toukokuussa olisi operaatio edessä :(

Mitäs muuta? Terveinä ollaan säilytty tämä vuosi ainakin toistaiseksi. Hoidossa on nyt flunssaa, mutta tyttö onkin isänsä kanssa lomilla ensi viikon...

Nytpä se napero taas heräsikin, joten ruuanlaittoon ja sitten vähän ulkoilemaan. Ollaan oltu koko päivä sisällä, kun olen vähän noita kotihommia tehnyt alta pois. Hirvittävän nopeasti viikonloppu suhahtaa ohitse!

Vointeja kaikille ja koittakaa jaksaa kirjoitella! Niin on mukava lueskella, vaikka harvemmin tänne enää ehdinkään, ompa sitten kerralla enempi tarinoita!!

Tähti ja tyttö 121205

Vierailija

...muistin just, että täällähän sitä tuli joskus käytyä.

Meidän heppu on nyt 1v2kk ja on päikkärissä osan viikkoa. Olen koulussa ja omaa yritystä perustamassa, joten kaikki muut hommat unohtuu - ei kerkee / jaksa tehdä kotihommia (poika keräilee villakoiria sänkyjen alta) saatikka lojuu netissä tai nähdä ystäviä. Huhtikuussa sitten vähän lomaillaan :)

Anton oppi kävelemään jo 11 kk, mutta on onneksi varovaista ja " järkevää" tyyppiä. Nyt kiipeilee joka paikkaan, mutta osaa tulla alaskin. Kovasti on touhu päällä koko ajan ja maha senkun kasvaa, kun syö niin paljon ihan tavallista ruokaa! Hirmu hellä mieli on, kun äitiä ja tarhan tyttökavereita täytyy koko ajan paijata, suukotella ja halia. On se ihana tunne, kun saa kunnon halin :)

Ihanaa, kun tulee kesä ja sitten voikin jo alkaa harjoittelemaan potalla käyntiä. Kovasti on pojalla omaa tahtoa ja jos jotain ei saa (esim. kuulakärkikynää) niin pitää puolen tunnin huutokonsertin. Lohdutuskaan ei auta, vaan mököttää yksinään lattialla :( Noh, elämä on pettymyksiä täynnä...

Mä olen edelleen pettynyt siihen miten vähän isi haluaa olla pojan kanssa...varsinkin nyt kun on entistä enemmän takertunut minuun, kun on hoidossa. Kaikkea ei voi kait saada...mieli maassa miehen takia vähänväliä.

Muuten on ihanaa, kun on paljon lunta ja linnut laulaa jo kevätlaulujaan :)

Mukavaa hiihtolomakautta kaikilletaaoperoiden äideille!

¤Ghiaggio ja Anton 1,2 v¤

Vierailija

Ei ole taas hetkeen tullut käytyä..

meillä kanssa on toi siivoominen jotenki kiva juttu lattian lakaiseminen ja imuri siinä on joku juho-magneetti kun se näkeekin imurin niin se on kimpussa. ja sitten jos hän kaataa jotain pöydälle niin ottaa paperirullan, pannulapun tai mikä hyvänsä on käsien ulottuvilla, pyöydältä ja pyyhkii itse sotkun pois tai jos ei mitän ole ulottuvilla niin sitten se pyyhitään kädellä.

piti laittaa keittiöön turvaporttin kun tuo ylettää jo oven kahvoihin ja kokkaaminen hänestä on kivaa. kerran laitto levyn päälle ja oli laittamassa muovikippoa levylle onneksi olin lähellä siinä hetkessä.

sanoja tulee ihan kivaa tahtia äiti, kenkä, jalka, kakka, kone(=tietokone ja pesukone), ukki ja pappa

Vierailija

Moi

Kirjoittelen todella pitkästä aikaa. Lueskellu olen kyllä välillä juttujanne. Ei tohdi olla enään aikaa kirjotuksille. Ja kun saa pojan nukkuun on ihan poikki ja haluaa vain kömpiä miehen viereen tutimaan.

Meil poika on todella vauhdikas, juoksentelee ja kiipeilee joka paikkaan. Näpräilee kaikenlaista, titokonetta, soittimia, hellaa yms. Meillä ei poika siivoile, paremminkin tuppaa sotkeen. Kaataa mukistaan tahallaan maitoa pöydälle ja levittää sen kädellä. Lusikalla mättää välillä ruokaa pöydälle ja syö siittä sormin taitaa kyllästyttä jo lusikalla syöminen, etsii uusia konsteja ruokailuun.

Sanoja ei vielä kauheasti tule, mutta ymmärtää sen minkä tahtoo ;)

Tykkää olla ulkona lumessa. Tykkää myös kiipeillä luikumäkeen ja tulee sieltä mahalaskua alas, välillä äitiä pelottaa kaikki päättömyys.

Nyt sohvalle pötkötteleen.

Vierailija

Erica oppi kävelemään noin kuukausi sitten eli oli jotain 1v2vko. Nyt on sitten jo hurja meno päällä kun siskon kanssa yrittää kilpaa juosta. Sanoja ei tule muuta kuin äiti ja nyt varmaan viikon on osannut huutaa ANNA. Kyllä tuntuu, että yht äkkiä on niin iso.Varmaan tuo kävely teki sitten niin ison näköiseksi.

Käydään 2-3 kertaa viikossa äiti/lapsi kerhoissa. Nyt olen kyllä alkanut tuolle isommalle(3v) kaipaamaan jotain päiväkerhoa, mutta ei pääse vielä minnekään =(

Erica on onneksi rauhoittunut aika paljon ja yötkin menee jo aika mukavasti tosin viime yönä taas valvoi pitkästä aikaa. Yritettiin siirtää syksyllä siskon kanssa samaan huoneeseen, mutta sitten loppujen lopuksi nukkukin vain meidän välissä. Siirrettiin sitten pinnasänky takaisin meidän makuuhuoneeseen niin nukkuu yöt siinä. Eilen vaihdoin sängyn paikkaa niin ei tainnut siitä tykätä =) ei oo enää meidän sängyssä kiinni. Pikku hiljaa siis hivutan nukkumaan irti äidistä.

Meillä on elämä aika paljon muuttunut kun mies lopetti vuoden vaihteessa yötyön. Kuukauden oli työttömänä. Kävi pari viikkoa koulua ja nyt sai uuden PÄIVÄtyön =) Tosin joutuu aika myöhään olemaan illasta mutta onpahan sama rytmi kun meillä. Saa sitten viettää vapaita yhdessä. Se hyvä puoli myös että vie sitten lapset hoitoon kun aloitan työt 1.8. Ei taida tietää vielä mihin on lupautunut ;) 6.3 on päiväkotiin haku ja vuoropäiväkotiin haen tytöille paikkaa. Onneksi on tuossa viereisellä kadulla niin ei ole pitkä matka.

Olen vähän jo alkanut kaipailemaan töihin vaikka kotonakin on hommaa riittämiin. Kesä on kyllä varmasti mukava viettää kotona.

Alkaakos muilla joulusilla olla vauvakuumetta? Onko kukaan raskaana? Mansemammalle olikin jo tyttö syntynyt =) Itse tässä jo hetken luulin että olen raskaana ja ihanaahan se olisi ollut. Mies ei vaan vielä ole valmis kolmanteen lapseen.

mutta ehkä tämä taas riittää tällä kertaa =)

Vierailija

Koitan äkkiä saada kirjotettua ennenkuin Aada herää, nukkuukin harvinaisen myöhään. Tuli kai univelkaa kun oli to-pe mummulassa. Flunssa ja korvatulehdus taas tällä erää ohitse, josko nyt hetken saisi olla ilman uutta. Aada onkin reipastunut hoidon aloituksen jälkeen huomattavasti. Ei enään itke siellä koko päivää, vaan leikkii siinä missä muutkin ja nukkuu hyvät päiväunet. Nyt oli mummulassakin ollut oikein kullanmuru, heilutti vaan meille kun lähdettiin sieltä ja iloisena tuli vastaan, kun mentiin hakemaan. Alkaa tuo äitin helmoissa roikkuminen vähenemään.

Ghiaggio: Tuli tuossa mieleen, kun harmittelit ettei mies oikein lapsen kanssa touhua. Se kyllä tuntuu olevan niin yleistä, ei ne kaikki kai oikein osaa olla lasten kanssa. Meilläkin pikkuvauva aika oli melkein äidin hoidon varassa.Mutta nyt kun isä on ollut osan viikosta kotona lapsen kanssa (minä koulussa) ja kaksi viikkoa oli putkeen kun tyttö oli kipeä. Niin johan on ihan erilainen side syntynyt tytön ja iskän välille, kun ovat olleet kahdestaan ilman äitiä. Jotta ajattelin vaan, että jos teillä olisi mahdollista, niin isän ja pojan kahdenkeskeinen aika voisi kanssa vähän auttaa asiaa....Kun tuntuu, että jotkut miehet vaan ei osaa osallistua siihen lapsen kanssa touhuamiseen vallankaan, jos äitikin on paikalla.

Kyllä olen kade äityliinille, kun on ollut Yö:tä katsomassa. Se on yksi minunkin lempparibändejä. Meidän paikkakunnalla vaan ei juuri tuollaisia esiintyjiä käy, eikä tule lähettyä mihinkään kauemmaksi.

Vauvaseni: Sinua saakin onnitella kovasti!!!!!!!!!!!! Juhlanaiheita on riittänyt. Varmasti aika jännittäviä hetkiä nuo uudet vauvauutiset.

Mulle ei kyllä ole vauva kuumetta tullut, eikä tulekkaan. Olen tehnyt sen viimeisen ratkaisun, eikä meille enään lapsia voi tulla.

Nyt on otettava kaikki irti tästä ihanasta ajasta pienen lapsen kanssa.Aada on kanssa kova halittelemaan ja minä kun jatkuvasti lisään vettä myllyyn, kuinka ihana tyttö äidillä on ym. niin haleja saan jatkuvasti. Sanoja opitaan nyt kovaa vauhtia, joka päivä useampi uusi.

Sellasia nyt tälläkertaa. Meidän kone meinaa hajota käsiin ja on välillä niin jumissa, ettei paljoa kirjoittelemaan pääse. Mutta kurssilla sitten käyn lukasemassa välillä toisten juttuja.

Kevättä odotellessa Liinuksi + Aada 1v 3kk

Vierailija

paaaaljon onnea ja voimia!!! Miten olet jaksanut kolmen pikkaraisen kanssa? Meillä kaksi ekaa ovat 1 v 10 kk ikäerolla, ja nyt Almaan tulee ikäeroa puolisentoista vuotta. Hauska olisi kuulla tuntemuksiasi!

Ja nyt ripulikakkaa pyyhkimään vessaan esikoiselta...

Vitanova

Vierailija

Tultiin juuri Niklaksen kanssa lääkäristä, alkava korvatulehdus ja keuhkoputkentulehdus! Eilen illalla nousi taas kuume, tilasin onneksi heti lääkärin, aamulla kun ei ollutkaan enää lämpöä niin olisi pian jäänyt käymättä. Josko tämä saatu lääkekuuri nyt katkaisisi Niklaksen tautikierteen, Nea on jo miltei terve kun söi oman kuurinsa, yskii tosin vieläkin.

Mulla piti olla vapaapäivä, viikonlopun olen töissä. Mutta tähän tämä taas meni... Viimeksi vapaapäivä meni tytön kanssa, käytiin labrassa ja lääkärissä ym. Mies saa jäädä huomenna pojan kanssa kotiin, mä meen töihin vaihteeksi, alan olla kurkkua myöten täynnä tätä sairastelua. Lääkärikin sanoi, että on ollut 2½ kertainen määrä potilaskäyntejä edellisiin vuosiin verrattuna (lastenlääkäri siis).

Jahas, Niklas tuli vaatimaan leikkiseuraa, täytyy mennä. Mukavaa viikonloppua!

T.Emppu ja Niklas 1v2kk

Vierailija

Oon täs Juhon kanssa kaksin kotona n.klo 22 asti,mies raveissa ja Katri meni Nurmoon serkuilleen leikkimään.ja kummeilleen kans=)

pitää mennä kylvettään Juhoa>>>

äityliini ja Juho liki 1,3vee

Vierailija

Nostetaannpas pino etusivulle näin perjantain kunniaksi!

Viikonloppu tulos, niin jospa ne uudet ja vanhat kävis skriivaamassa jotain...

Tulipa sit eilen kerrottua velipojalle ja sen vaimolle vauvasta. Tai esikoinen sen halus kertoo. Mä sanoin et Joni haluaa näyttää teille yhen jutun. No, toinen kovana pyysi arvauksia ja loppujen lopuksi laitto ultrakuvat pöydälle ja sano et " Siinä on mun tuleva pikkusisko tai veli" , hetken näytti et käly ois tukehtunu kahviinsa mut ei onneksi. Voi kun ois saanu ilmeet ikuistettua kameralla, oli meinaan sen verta hyvät! No, jos sen kameran varais sit sunnuntaina käsien ulottuville ku aateltiin kertoo muille samalla tavalla.

Mut Julius rupes nokosille ja mä taidan lähtä leipomaan sitä kakkua, hyvää viikonloppua kaikille ja KIRJOITTAKAA!!!

K ja Julius 1v 2kk(tasan huomenna) + masuasukki rv 11+6 (11+2)

p.s. Mä oon vähäsen pettynyt kun tilasin uuden maton olkkariin eikä se tainnu tulla vieläkään (otin kotiinkuljetuksen ni ois jo pitänyt puhelimen soida) Samperi, muut tavarat on tullu jo mut noi matot näkyy aina viipyvän ja kauan....

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat