Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cerazette-minipillerit

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tämä kysymys pitäisi varmaan osoittaa lääkärille, mutta ajattelin nyt ensin kysäistä täältä olisiko kenelläkään tietoa/samoja kokemuksia.

Elikkä olen syönyt n. 6 kk cerazette-pillereitä, ensi alkuun ei ollut mitään sivuoireita ja olin ihan tyytyväinen. Nyt kun imetys on selkeästi vähentynyt alkoivat kuukautiset, jotka siis ovat olleet poissa koko ajan synnytyksen jälkeen. Eipä siinä mitään muuten, mutta kun nämä kuukautiset on kestänyt nyt jo kaksi viikkoa! Oletan että tämä johtuu juuri näistä pillereistä.

Kysymykseni siis kuuluu, onko jollakin samoja pillereitä syöneellä ollut samanlaista vuotoa? oliko kuukautiset näiden ekojen kuukautisten jälkeen aina samanlaiset (=yhtä pitkäkestoiset) vai normalisoituiko vuoto? Toisin sanoen, pitäisikö vaan jaksaa odotella ja kestää vai lopettaa pillereiden syönti saman tien?

Kommentit (8)

Vierailija

Eli siis piti sanomani, että itse käytin Cerazettea noin puoli vuotta ja toimi hyvin, tosin en silloin imettänyt.. Jouduin kuitenkin lopettamaan hormonaalisen ehkäisyn kokonaan migreenin takia ja noita pillereitä siis jäi minulle ylimäärisiä muutama levyllinen. Päivämäärää niissä on tuonne marraskuulle saakka, joten jos jollain on tarvetta noihin pillereihin niin voisin niistä kernaasti luopua.. Omassa tuttavapiirissäni kun kukaan ei ko. merkkiä käytä..

Yhteyden minuun saa asian tiimoilta s-postilla, osoite on frog2@suomi24.fi

Vierailija

Mä en kauaa jaksanut katsella sitä vuototouhua. Lopetin pillerit muistaakseni heti ekojen menkkojen aikana, jotka siis olivat kestäny tosi kauan. Vuoto loppui melkeen seinään. Muistaakseeni lääkärikin myöhemmin vahvisti tämän asian sanomalla jotain että " Vuotohäiriöt ovan normaaleja Cerazettea syödessä."

MUTTA eihän se tarkoita sitä etteikö Cerazette vois sopia jollekin toiselle!

Vierailija

mensut ei oo vieläkään alkaneet, synnytyksestä aikaa 7kk. Neuvolan terkkari sanoi että johtuu pillereistä kun ei oo mensut alkanu että pitää vaan ootella! Tää nyt ei ehkä auttanu alkuperäseen kysymykseen mitenkään, ajattelin vaan laittaa kommenttia kun samoja pillereitä syön.

Vierailija

mutta mä syön samoja minipillereitä. Mä en pystynyt koskaan oikeen täysimettään ja mulla ekat menkat tuli näiden pillereiden aloituksen yhteydessä jo. Tuskin oli edes jälkivuoto kokonaan loppunut sillon. Se oli 8 viikkoa synnytyksestä. Olen siis 3,5 kuukautta syönyt näitä pillereitä ja välivuotoa/menkat tulee 2 viikon välein ja kestää noin 5-6 päivää. Tosi siistiä, siinä sitä ehkäisyä kerrakseen:). Mä olen lopettanut imetyksen ja ajattelin kohta vaihtaa tavallisiin pillereihin, syön nyt nää pari levyä vielä loppuun. Eli mulla kyllä huonot kokemukset kanssa näistä pillereistä.

tähtinova ja tyttö 5kk2vko

Vierailija

Mutta Cerazetet on niin vähä hormooniset tabut, että ne tekee ainakin sitä ett menkat voi jäädä pois. Itellä vuotoa tuli n. 3 kk:n välein ja noita pillereitä syödessä lekurit ei puhuneet kuukautisista vaan välivuodoista. Niin taitaa tabujen ohjeistus-lappusessakin lukea.

Vierailija

Minullakin oli esikoisen jälkeen Cerazette-pillerit käytössä. Kun kuukautiset alkoivat 11 kk synnytyksestä, vuotoa tuli parin viikon välein koko sen 3 kk, kun pillereitä söin kuukautisten alkamisen jälkeen. Lisäksi minulla oli sellainen tunne, että pillerit olisivat vaikuttaneet maidontuotantooni negatiivisesti (vaikka tiedän kyllä, ettei niillä pitäisi olla vaikutusta). En siis pitänyt pillereistä ollenkaan.

Kakkosen jälkeen en halunnut sitten mitään hormonaalista ehkäisyä ja päädyin kuparikierukkaan. On toiminut hyvin. Kuukautiset ovat tällä kertaa olleet alusta asti säännöllliset. Ja alkoivat 11 kk synnytyksestä, joten niiden alkamisajankohtaan en usko Cerazettelillä olleen vaikutusta.

Uusimmat

Suosituimmat