Rattaista värimielipiteitä kiitos

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eipä sillä etteikö itsekin osaisi värin valita, jos ne näkisi, mutta kun olen kotona jumissa ja nettikuvien varassa, niin olisi kiva kuulla värimielipiteitä. Tässä taustatietoja:

Meille tulee Quinnyn Speedit, jos ne vaan suostuvat mahtumaan hissiin ja niihin ostan varmasti myös sen Dreami-osan, joten ne voivat olla eri väriset varmaan ne itse rattaat ja Dreami-osa, kun ymmärtääkseni rattaista ei jää yhtään kankaita esille, kun Dreami siihen laitetaan.

Sitten mikäli nuo ei mahdu hissiin, niin sitten ostetaan Teutonian Timmyt pehmeällä kantokopalla. Ja mielestäni niissäkin voi olla se kantokassi erivärinen kuin rattaat, mutta niiden värien pitää sopia yhteen.

Niin ja sitten kevyiksi rattaiksi tulee vielä Quinnyn Zappit, joten niihin kanssa väri.

Sitten meidän perheen värirajoitteet eli varsinaisiin rattaisiin ei haluta mustaa väriä eli ehdotelkaa Quinny Speediin ja Teutonian Timmyihin jotain muuta kuin niin trendikästä mustaa. Zappeissa saa äänestää mustaakin ;-)

Niin ja sitten tuleva vauva on poika, joten sen vois kanssa ottaa huomioon värivalinnassa.

Timmyt näkee tästä:

http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/vaunut.kuomurattaat/teutonia_ti...

ja Quinnyt

www.quinny.com

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Enpä ole ikinä ajatellutkaan ostaa omaan takkiin sopia rattaita, kaikkea sitä näköjään oppii kun vanhaksi elää. Mun takit on sitten kivasti vaikka minkä värisiä... kesätakit on vaaleansininen ja beige, sitten villakangastakki on kuin poltettu oranssi, talvitakit on musta, ruskea vaaleanpunaisella somisteella ja mitähän vielä on... Miehen takit on musta, kirkkaanpunainen, kirkkaan vaaleansininen, tummanharmaa, musta... jee...

Musta ei tule kyseeseen meillä todellakaan (mä en voi mun mielleyhtymille mitään, samoin kuin Ticketin suhteen), joten nyt vaan pitää miettiä ja kovasti. Tänään löysin tummansinisen vanhaa mallia olevan jalkapeiton, joten nyt yritän suostutella miestä tilaamaan jalkapeiton yksitään järjettömällä 50 euron kuluilla... ja sit vois ottaa sen oceanic blue värisen ratasosan...

Noita Speedejä meille on katseltu ja soviteltu suomen lastenvaunutukussa ja meinaan että me pärjätään niillä täällä talvellakin ainoina isopyöräisinä rattaina. Aikaisemmin on ollut vaunuaitassa kans zappeja ainakin, mut quinnyjen maahantuoja on nyt vaihtumassa ja niillä ainakin tuossa vuodenvaihteentienoilla oli homma ihan jäissä.

sori et nuo isot kirjaimet tuntuu nyt uupuvan, kun kirjoittelen makuuasennossa, niin ei jaksa...

Vierailija

Että vaikka musta muuten hyvä väri, mielestäni Zappeissa vie jotain niiden rattaiden " hengestä" pois. Jopa mustaan täysin rakastunut mieheni, piti mustia Zappeja ihan tylsinä, oho :)

Vierailija

Kun sitä vauvaa lykit vaunuissa ja hän on siellä kantokassissa, niin eipä hän sieltä paljon erotu, mutta sen sijaan Sinun takit ja vaunut ... No, niiden pitää sopia mukavasti yhteen. =)

Vähän samanlailla kuin käsilaukku. Toi vaunu vaan on " vähän" käsilaukkua suurempi ja huomiota herättävämpi asuste, heh. Että totta maar oikeeta sävyä täytyy olla.

Ja joku raju värikin voi olla hauska, jos oma vaatetus on tota harmaa-beige-mustaa linjaa. Silloinhan omenanvihreä tai oranssi vaunu on kiva lisä!

Juu, nyt meni taas säädön puolelle. Joku sanoo kohta, että: " voi, voi, hän on kyllä 20 eurolla ostanut lastenvaunut ja hyvin on kelvannut, eikä siinä ole väriä ajateltu" . Mun mielestä ajatteleminen ei maksa. ;-)

Vierailija

Poppyn kanssa olen vähän samaa mieltä, että rattaat sais olla klassiset, mut kun en tykkää mustista, niin siinäpä sitten sitä tänä armon vuonna 2007 ollaan. Kävitkös kurkaamassa Quinnyjen värit? Ei minusta kovin klassista löydy hakemallakaan, ei Speedeistä eikä edes zappeista.

Vauva ei ole vielä syntynyt, mut tuskin noiden rattaiden värisiä löytyy edes kaupoista pojille...

Vierailija

Tietysti sopii vain tytöille, mutta mitä mieltä olette väristä?

Itse olen aivan kyllästynyt siniseen, mustaa ja vihreään, jota meidän pojalla on ollut ja nykyisissä Emmaljungissakin siis vihreä-mustayhdistelmä.

Tytölle siis olen noita katsellut ja valintaperusteena ainoastaan, että tässä värissä meidän tyttö näyttäisi kaikista söpöimmältä :o)

Joudumme siis pakosta hankkimaan uudet kankaat, kun lentomatkalla edellisiin tuli öljyä :o(

Onko joku nähnyt tuota " livenä" eli minkä värinen vaaleanpunainen tuo on?

Vierailija

No nyt on yö hauduteltu ajatuksia ja paljastelen vähän omaa kantaani. Mitään ei ole vielä hankittu/tilattu, joten kaikki mielipiteet ovat edelleen tervetulleita.

Eli ainut, mistä oli itsellä selkeä mielipide oli Timmyt, mutta kun nuo Speedit mahtuivat tuonne hissiin, niin ne kyllä nyt sitten varmaan meille tulee. Eli Timmyt olisin ottanut tummansinisenä vihreällä kantokopalla. Ajattelin, että tummansinisiä jaksaisin katsella kolme vuotta, mutta kantokoppa taas toisi alkuunsa väriä elämään.

Zappeissa tällä hetkellä ajatuksissa johtavat mandariini ja musta. Ei vielä siis päätöstä kummat.

Speedeissä ihastuin eilen illalla tummansinisiin, mutta ne olivat edellisen vuoden mallia ja rattaiden runko ei ollut kunnossa, joten nyt on kyllä valittava ei esittelykäytössä olleet rattaat meille eikä siis noita sinisiä saa. Tällä hetkellä ratasosaan parhaimmalta tuntuu se kirjava eli Papillon. Niissä on nyt sitten vaan sellainen juttu, että Dreami-osasta en siitä sarjasta oikein tykkää ja papillonissa on siinä tavarakorissa aika erikoiset värit, joten sen Dreamin pitäisi olla joku siihen sopiva. Mustaa en halua enkä dreamia eli mikäs sitten kävisi? Olisiko se apple green? Samoin rattaiden jalkapeitto mietityttää, että kun en oikein siitä papillonista tykkää, niin tarvitseeko koko jalkapeittoa vai tilaisinko jonkun muun värin ja mitenköhän ne sit sopisi niihin rattaiden väriin?

Vierailija

Näyttää olevan kompaktin kokoiset raattaat nuo Quinny Speedit vaikka voi käyttäää kantokopan kanssa. Onko myös hyvät työnnettävät huonommissa olosuhteissa kuten maastossa tai lumessa?

Ja kuka suomessa myy vai ulkomailtako kannattaisi tilata.

Valmistajan sivuilla annetaan yhteystiedoksi Lastentarvike, mutta kuten arvata saattaa niilltä sivuilta ei löydy juuri muuta kuin Emmaljungan hehkutusta enkä muutenkaan ko. puljussa mielellän asioisi...

Vierailija

Joo, mustia vaunuja en missään nimessä halua, mutta rattaat kyllä menee, jos rattaan runko-osat eivät ole ihan mustat (kuten Zappeissa ja Speedissä ei ole). Noita navyjä ei taida enää saada mistään paikasta suoraan (eli hinnan päälle tulisi vielä kulut Suomeen), joten kyllä ne oceanic bluena tulee saman isomman toimituksen mukana. Uskoisin, että ei tuo koppaosa meillä kauaa ole käytössä eli jos vauva niihin puolikin vuotta mahtuu, niin ihmettelen. Sit voinkin laittaa Dreamin kiertoon vielä kun tredi toimii ;-)

Sinänsä sillä jalkapeitolla ei minusta ole niin väliä et miten sopii muihin osiin, sillä ei kai Zappeista tai Speedistä jää näktyviin mitään kangasosaa, kun niistä otetaan se ratas- tai koppaosa pois. Kaukalo on meillä se tylsä black reflection, mut ei siitä jää esiin mitään, paitsi kahva, joka on tuossa meillä on se hopeinen kahva (monessa muussa mallissa on musta).

Niin ja matkarattaat on nyt valittu eli kotiin ilmesty Inglesinan Espressot. Ja kuinkas ollakaan ne mahtu meidän kääpiöauton takakonttiin! Kerrassaan laadukkaan oloiset pelit ja kevyet ja uskoisin että kantokopan/kassin kanssa uskaltaa käyttää jo ihan pienellä. Nyt vaan kysymys, että mistä niin pieni kantokassi, joka niihin mahtuis. Mietin jo, että jos askartelis vaan sellaisen pohjan oikaisevan levyn toppauksella ja kankaalla.... pitää miettiä.

Ja näissä Espressoissa oli kyllä sellainen väri, että oksat pois. Jos on pojalla, niin näyttää tyttömäiseltä ja jos on tytöllä, niin näyttää poikamaiselta. No, mutta ihan jännä yhdistelmä on, yhdistelmä jotain vaaleaa, violettia ja vihreää/khakia ja runko-osat harmaata. Ei se meidän menoa haittaa, jos noin näppärät menopelit vielä jostain löydettiin (tän vuoden malli tosiaan painavampi ja siksi ei niitä uusia 2007 huolittu).

Vierailija

Minusta kuulostaa kivalta idealta tehdä rattaista moniväriset niin, että yhdistelee eri värejä eri osista (Ne papillonit on minusta aika levottomat....) Otatko Dreamin navy vai oceanic blue -värisenä?

Noista jalkapeittovaihtoehdoista valitsisin varmaan Skydyverin, sen vuoksi että siinä näyttäisi olevan samoja värejä kuin muissa setin osissa.

Vierailija

ja vuoden 2007 väreissä klassisia on punaiset ja mustat. Ja jos ne on eivät tule kyseeseen, niin sitten minun kriteereillä kyllä mennään trendiväriosastoon.

Minuun ei nuo kaksiväriset iske... Turkoosista en pidä, näytöllä pronssi näyttää kummalta (voi olla luonnossa ihan eri...) joten jäljelle jäisi omenan vihreä kai sitten.

Mutta itse ottaisin mustat - ei varmaan olisi sinua yllättänyt ;-)

Zappeista itse harkitsin oransseja tai punaisia (pojalle) mutta mies tyrmäsi, ja mustat meillä siis on. Oranssit on minusta kyllä kivat.

Vierailija

Timmyistä ehdottomasti nuo vihreät ja sit kantokassi oranssi.

Quinny Speedi apple greenillä ja Dreami oceanik värillä.

Zapp sitten lime tai mandarin

Vierailija

.. Joten meillä voi iloitella noiden ratasvärien kanssa. Tosin meidän ykkösvaunut ovat beiget, ettei niissä hirvittävän raflaavaa väri otettu. Toki aina jälleenmyyntiarvo on parempi, jos on jokin hillitty, aikaakestävä ja yksivärinen kuosi. Mieluiten vielä unisex-värillä.

PS. Miksi lämpöpussit on " aina" tummansinisiä? Varsinkin nämä edullisemmat yleispussit.

Vierailija

Musta se on ratkaisevin kriteeri.

Eli mustat on siitä hyvät, että ne sopivat moneen asuun.

Tämä on meillä neljässä vuodessa todettu, mutta kun et mustaa halua, niin joku tummanharmaa, peruspunainen tai tummansininen on myös hyvin klassinen ja pitkäikäinen.

Sopiiko Sun takit tummansiniseen? :-)

Lapselle todennäköisesti tulet hankkimaan sinistä vaatetusta, kun hän on poika. Toki hän voisi erottua vaatteineen sieltä vaunusta/rattaasta, joten punainen olisi siinä mielessä hyvä.

Nuo kevyemmät rattaat, joita pidät autossa tai käytät muuten, voisi kyllä ostaa " rajumman" värisenä eli Zappit on mageet oranssina.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat