Mikä avuksi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on neiti ollut nyt toista päivää yli 39 asteen kuumeessa. Ja aloin ihmettelemään kun aina kun nosti syliin ni tyttö alkoi itkemään ihan hervottomasti. Nyt äsken kun vaippaa vaihtelin niin huomasin et kainalot olivat aivan punaiset. Oikeen semmoiset ärtyneen punaiset.Et mikä nyt avuksi? Helpottaako Bepanthen voide vai onko lähdettävä lääkäriin??

Kommentit (6)

Vierailija

Neiti on kohta 8kk.Mä jo eilen soitin terveydenhoitajalle ja ne käski vaan katella sen 3pv kotona ja sitte mennä lääkäriin jos tila on samanlainen.

Vierailija

No ehkä katsot huomiseen.Oletko antanut jotain särkylääkettä? JOs olis herkistynyt sille?

Tai sit on vaatteet vain hiertänyt ,koita rasvata .Mutta jos sun mielestä yleiskunto menee selvästi huonoksi niin menisin lääkäriin.

Meillä on kakkonen 9,5kk ja yöllä alkoi kauhea räkä tauti saa nähdä koska nousee kuume.

Vierailija

kaikille vinkeistä.

Itsekin aloin epäilemään tota, et se punoitus tulee hikoilusta ynm. sellaisesta. Neiti on pullukkaa sorttia ja kaulan alunen on ainakin sellainen joka meillä on ollu joskus ärtynyt ja se on saatu hoidettua puhdistuksella ja rasvauksella.

Yllättävän pirtee se on ollut .Vaikka kuvittelee kuinka korkee se kuume oli/on.Kun se aamulla oli sen 39 ja risat.Annoin sille supon ja se kuume kyllä laski sillä.Äsken yritin antaa sille hiukan ruokaa mut ei oikeen maittanut.Onneks sentä rintamaito kelpaa.Nyt sainkin sen nukkumaan et jaksaa taas.

Toivon mukaan tämä alkaa helpottaa.Se on rankkaa kun itse on samassa taudissa.=)

Vierailija

itsellä on vähänkin sellainen olo.Mun mielestä sairaan lapsen kanssa ei ikinä voi mennä turhaan lääkäriin.

Mulla on sellainen ns.tuntosarvi että vaistoon kun lapset on tulossa kipeeksi jamies useasti sanookin että älä

siinä manaa kun kerrron aavisteluista ja niin se melkeen aina on että seuraavana aamuna on kipeänä.

Mutta jos vähänkin on epävarmaolo niin soita lääkäriin ja kysy sieltä.

Vierailija

Luulenpa,ettei nuo kainalot liity kuumeeseen. Varsinkin, jos on pullukka vauva ja nyt kun pitää pukea paljon niin kainalot hautuu helposti, ainakin meillä.

Pese kainalot joko veden alla tai vaikkapa kosteilla pumpuleilla.Sitten huolellinen kuivaus. Sen jälkeen voit käyttää kirvelemätöntä haavanpuhdistusainetta esim. septidin. Lopuksi parantavaa rasvaa. Olen itse käyttänyt mietoa kortisonia. Tällaiset oheet olen saanut neuvolasta. Toista eka päivänä illalla. Myöhemmin yksi kerta päivässä riittää. Pesu ja talkki sitten kun tilanne rauhoittuu.

Joillakin vauvoilla kainalot tosiaankin hautuu helpommin kuin toisilla.

Vierailija

Juolahti mieleeni että onko sulla mahdollista käydä esim. tk:ssa sh:n vo:lla arvioittamassa tilanne. Pikkuisilla kova kuume voi olla esim. vauvarokosta. Vauvan yleistila ratkaisee, eli syökö, juoko, tuleeko pissaa, jaksaako olla kiinnostunut ympäristöstään, reagoiko kuume lääkkeeseen (siis että kuume alenee lääkkeellä), onko hengitys vaivatonta, lapsen ihonväri hyvä, jne. Jos lapsi on selvästi kipeän oloinen ja käsittelyarka niin vie näytille. Pissatulehdus saattaa olla varsinkin tyttölapsien riesana. Vaikea sanoa liittyykö punaiset kainalot ja itse kuume toisiinsa. Luota omaan fiilikseen, sinä olet lapsesi paras asiantuntija. Voimia!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat