Kotihoidontuen jälk työttömäksi. Onko todella 5kk karenssi, kuten työkkärissä mulle kerrottiin?

Vierailija

Työssäoloehto ei tietenkään täyty, kun olen kotihoidontuella.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

...ja minä en TIEDÄ miten pitkä karenssi on, en ole tuollaiseen kuseen itseäni onneksi saattanut. Mutta jos karenssi on noin pitkä, se on vain oikein ap:lle. Ymmärtääpähän (ehkä) hakeutua koulutukseen! Nykyään on kyllä vaikea saada edes siivojan työtä ilman kokemusta, joten ei taida olla neidillä nyt muita vaihtoehtoja kuin koulunpenkki!

Vierailija

koulujen käymisestä, koska tuo karenssi tulee silloin, kun ei ole ammattikoulutusta.

Ja minä olen kyllä käynyt siivoamassa ihan vielä maisteriksi valmistuttuanikin, koska minusta kaikki hyvintehty työ on arvokasta.

Ja sillä samaisella asenteella olen nyt päässyt erittäin hyväpalkkaiseen koulutusta vastaavaan työhön.

Ja kyllä ap ihan itse on valinnut tehdä lapsen ennen koulutusta ja sen, ettei edes hoitovapaalla ole millään tavoin itse huolehtinut koulutuksestaan tai jatkotyöpaikasta. Niin makaa kuin petaa.

Vierailija

et voi välttämättä ruveta ihan valikoimaan. Työtä tai työvoimakoulutusta. Sinun asenteellasi karenssi taitaa olla ihan oikein, kasvattaa vähän.

Vierailija

alla eikä juuri työkokemusta, se on otettava mitä tarjotaan! Itse siivosin päiväkoteja, sitten pääsin kouluun ja toivoa paremmasta palkasta.

Vierailija

tämä ei päde.

Itse jään myös työttömäksi hoitovapaan jälkeen (ulkoistettiin tässä välissä), mutta saan ansiosidonnaista 1. päivästä.

Vierailija

eteenkin, kun monet siivoustyöt alkavat klo 6, jolloin ei päiväkodit ole auki.

Ja tässähän oli kyseessä työttömäksi jääminen ja se, että onko todella tuollainen karenssi (jospa jollakin olisi kokemusta) ei minun työni ja kouluttamattomuuteni.

Vierailija

Jos ei ole koulutusta, työkkäri tarjoaa myyjän ja siivoojan työtä. Sitten se lapsi pitää todella laittaa hoitoon, jolloin kotihoidontuki lakkaa.

Vierailija

Jos siis olet ajatellut ens syksynä ainakin jo töihin lähteä. Jos aikaisemmin niin sen ajan voi tehdä jotain työtä. Kyllä opiskelu kannattaa :)

Itsellä semmonen tilanne että kuopus täyttää 3v kesän lopulla ja olen jo työpaikkaa kysellyt ja olisin sen aikasemmin saanut mutta en voinut sitä silloin vielä vastaan ottaa. Sovittiin että soittelen myöhemmin ja työhönottaja jättää mun paperit vielä sinne sivuun. Kuulosti että luultavasti sieltä työpaikan saisin ja mun mielestä kiva työ olisi. Haluan kuitenkin nyt hakea opiskelupaikkaa ja menen töihin jos en opiskelemaan pääse. Muutetaan vasta kesällä uudelle paikkakunnalle niin sinänsä työpaikan haku sieltä hankalaa kun välimatkaa on lähes 200km uuteen asuin paikkaan :) Tämä yksi " roikkuva" työpaikka olisi juuri uudella paikkakunnalla ja pelkään pahoin että se ehtii emnnä ennen muuttoa koska paikan olisin saanut jo joulukuussa. Saa nähdä miten tässä käy :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat