Ketä pyytäisimme kummeiksi, kun ei ole ketään ketä pyytää?

Vierailija

Tai yksi on sellainen varma valinta, jos hän vaan suostuu. Mutta sitten ei ole haluakaan!! Esikoisella on viisi kummia. Ketä pyydämme tälle kakkoselle. Meillä ei ole ketään yhteisiä pitkäaikaisia ystäviä tms. Itselläni ei ole kuin pikkusisko, joka vasta 12v eli ei tule kysymykseen. Miehellä kaksi veljeä, joista siis toinen esikoisen kummi ja toista ajattelimme tälle kakkoselle... Vähän on ideat vähissä.

Kommentit (15)

Vierailija

Jos ei teillä todellakaan ole ystäviä, serkkuja, omia kummeja, kummienne lapsia tms jota pyytää niin ei auta varmaan muu kuin kysyä joiltain esikoisenne kummeilta suostuisivatko toisenkin kummeiksi.

Vierailija

Mielikuvitusta vaan kehiin eikä mitään kaavoihin kangistumista. Esim äitini on yhden siskonsa yhden lapsen kummi, isäni on toisen ja molemmat vielä kolmannen. Siten voit ihan hyvin pyytää osaa edellisen kummeista nytkin!

Muista myös isovanhemmat. Heitäkin voi ihan hyvin käyttää ja uskoisin että oikein mielellään suostuvat!

Vierailija

Siis minusta ainakin tuntuu kummina vähemmän kummilta sellaiselle lapselle, jolla on muutenkin paljon kummeja kuin sellaiselle, jonka ainoita ollaan. Lisäksi kannattaa valita kummiksi esim. lähisukua, kaikkien näkemieni tapausten perusteella sukulaiskummit on parhaita pitämään yhteyttä.

Mutta tietysti, kun on monta kummia, saa monta lahjaa.... ja siihenhän lapsi pitääkin opettaa.

Vierailija

Itse halusin kaksi serkkuani esikoiselle kummeiksi ja mies halusi veljensä. No, näiden avopuolisoita ei viitsitty olla pyytämättä, niin tuli sitten viisi vaikka aikomus oli aluksi kolme... Onneksi kuitenkin pyydettiin avokit, kun nykyään ovat molemmat parit aviopareja... t. ap

Vierailija

Olisiko kannattanut vähän ennakoida.. mutta kuitenkin lapsilla voi olla samankin kummi joten pyydä joku joka on jo esikoisenkin kummi. Meillä siskoni on kaikkien kolmen kummi ja sitten on jokaisella yksi oma.

Vierailija

Minäkin olen kummina kahdelle lapselle, joilla on täydet neljä kummia ja vielä kummien puolisot epävirallisesti.

Me teimme sen verran kapinallisen päätöksen esikoisen kanssa, että pyydettiin vain yksi kummi ja hänen mukanaan tuli silloinen tyttöystävä. Sovimme heti, että jos ero tulee, niin tyttöystävän ei ole pakko pitää yhteyttä, jos siltä tuntuu.

Vierailija

Veljellä oli ihan lähisuvusta kaikki kummit. Sitä kun ei koskaan tiiä, mihin elämä vie.

Itse olen kummi lapselle, jolla 6 muutakin kummia. Ei mua haittaa, tiedän että vanhempansa puhuvat meistä kaikista hänelle kummina, en mä halua kilpailla kenenkään kans. Ihanaa vaan jos lapsella paljon kummeja.

Itsellesi taitaa lahja-asia olla tärkeä. Mä en ole siitä mitään maininnu. Tiedätkö muuten, ettei kaikki vaadi kummeiltaan mitään muuta kuin aikaa joskus?

13

Vierailija

heillähän on jo se isovanhemmuus... Mitä ootte mieltä, että jos pyytäisimme kummiksi erästä miehen kaveria (tunteneet melkein koko ikänsä)? Itse en ole häntä nähnyt kuin muutaman kerran, en voi sanoa tuntevani. Ja lisäksi hän asuu Ruotsissa eli ei pahemmin lapsi kummia näkisi... t. ap

Vierailija

Että mun veli itki pienenä kaikki joulut ja synttärit kun sen muutamasta kummista KUKAAN ei pitäny yhteyttä!

Päätin jo pienenä, että mun lapsilla on kummeja. Niinpä joku on aina olemassa heille kummina.

Tämän vuoksi en siis käsitä, miksi joillakin on vaan vähän kummeja.

ei ap

Vierailija

joita olisi tuntenut vuosia ja voisi kuvitella pyytävän kummiksi. Johtuen varmaan siitä, että muutettu ollaan niin monesti... Omat enot ja tädit ovat jo kuusikymppisiä ja lisäksi mun kummeja ja miehen setä on sen kummi. Serkkuihin olen kovasti yrittänyt pitää vuosien saatossa yhteyttä, mutta se on jäänyt yksipuoliseksi joten ei sieltäkään oikein löydy ketään... t. ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat