Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on asua Kaarinassa? Kannattaako pienten lasten kanssa muuttaa sinne? Koulut, paivakodit, julkinen liikenne Turkuun kiinnostaa.

Vierailija

Kommentit (10)

Vierailija

Asuntojen hinnat ovat Kaarinassa kyllä nousseet viime aikoina reilusti, on ollut sen verran suosittu. Esim. Liedossa edullisempaa, vaikka Turun naapuri sekin.

Vierailija

Mulla koululaisia ja päiväkotilaisia ja pelkästään hyvää sanottavaa! Aivan ihana henkilökunta, hyvät tilat ja hoitopaikatsaatu heti tarvittaessa. Koulu ja pk ovat molemmat vihreän lipun paikkoja eli ottavat ympäristöasiat huomioon tavallista enemmän.

Entisenä turkulaisena olen ällistynyt siitä miten hyvin tk, päivystys ja hammaslääkäri toimii.

Lietoa joku mainosti, en suosittele... Eräskin koulu ollut homeessa monta vuotta mutta asialle ei tehdä mitään...

Vierailija

Littoisten järvi uimarantoineenkin lähellä.

Minä mainitsin Liedon, en tiedä mistään homekoulusta, mutta kunnasta kuin kunnasta löytyy sekä viihtyisiä että ei-niin-viihtyisiä asuinalueita ja varmaan niitä homeisia koulujakin. Kaarinassa on ollut viime aikojen ongelmana koulujen liian suuret oppilasmäärät jatkuvasta muuttovoitosta johtuen, joten kannattaa tarkistaa juuri ko. alueen tilanne. Littoisiin on ainakin tullut hiljattain uusi koulu (Kotimäen koulu?). Päiväkotitilanteesta en sen tarkemmin tiedä.

Vierailija

" Keskustan" alueella tosiaan on tarpeelliset palvelut eli muutama ruokakauppa (K-kauppa, Euromarket, LIDL ja olikohan vielä SIWA), alko löytyy, optikko, pankkipalvelut, apteekki, kirjasto, Seppälä...

Julkinen liikenne: no sitä on, mutta mun mielestä aikatauluissa pysyminen ei aina pelaa. Mutta periaatteessa tuolla mainitulla 110 -bussilla pääsee turun kautta Naantaliin asti (esim Muumimaailmaan).

Koulut tosiaan kamppailevat resursseista, Kotimäen koulun rakentaminen taisi niellä ison osan kouluille varatuista rahoista. Hieno koulu kylläkin, jossa luokat 1-9.

Muutenkin kaupungin talous on mielestäni hieman kuralla, mutta nähtäväksi jää saako uusi kyläpäällikkö asioita ajettua kohti parempaa.

Lapsille Kaarina on mukava paikka, tarpeeksi pieni, joten aika nuorina voivat rauhassa liikkua harrastuksiin yms omin päin. Kaarinassa on myös lapsia ajatellen yksi parhaista uimahalleista, joita olen nähnyt. Ja kesäisin pääsee myös keskustan alueella uimarannalle kuten Littoisissakin.

Vierailija

Julkinen liikenne pelaa, 110-bussi kulkee monta kertaa päivässä Turun kauppatorille ja siitä Naantaliin (kai). Kaarinassa on kyllä kaikki, Prisma, Alko, Lidl ja vähän kauempana Hong Kong, Huonekaluliikkeet ja Gigantti. :D

Lasten asioihin en ole perehtynyt.

Uusimmat

Suosituimmat