Lapsella tosi ihana hoitaja.. Mutta, kesäksi..

Vierailija

pitäisi irtisanoa hoitopaikka, jotta voin olla lapsen kanssa kotosalla.. Kotihoidontuella!

Tilanne ja onkelma tämä:

Olen opiskelija ja haluan viettää kesän lapsen kanssa kun se kerran on mahdollista!

Eli aion siis elellä kotihoidontuella kesän ja siksipä lapsen aivan mahtava hoitopaikka on pakko irtisanoa.. Harmittaa ihan vietävästi!!

Ja alunperin homma meni siis niin, että elokuussa piti syntyä pikkukakkosen.. Eipä synny ei!

Ja kesätöitä ei vaikuta hakea, tilanne plus -miinus nolla ja kaikenlisäksi olisin todellakin halunnut olla lapsen kanssa kotona pitempäänkin, mutta tuo koulu.. ja siksi ajattelin antaa lapselle kesäloman..

Menee sekavaksi..

Eli kesäksi toukokuun lopusta-syyskuun alkuun lapsi ei tarvitse hoitopaikkaa.. Ja jotta saan kotihoidontuen, pitää hoitopaikka irtisanoa..

Syksyksi siis pitäisi pikkuhiljaa jo hakea uutta hoitopaikkaa.. Kysymyksenä tässä mulla olis lähinnä, että irtisanonko tämän hoitopaikan mahdollisimman viime tipassa, jotta hoitajalle ei ehkä keritä järjestää uutta hoitolasta ja meillä olisi mahdollisuus päästä takaisin sinne syksyllä..?

Tämähän on totaalisen väärin hoitajaa ja kuntaa kohtaan.. Mutta.. Kun hoitaja niin mahtava! Hoitajalla itselläänkin siinä kuukauden kesäloma.. Joten.. hmm..

Lisäksi soppaa sotkee se, että saatamme vielä muuttaa paikkakunnaltakin pois.. Mitenkäs sitä sitten toimisi..

Eli joka tapauksessa lapsi on kesän pois hoidosta.. se palaako hän tämän kunnan hoitoon on vielä auki.. Ilmoitanko jo nyt ajoissa, jotta hoitajalle ehditään järjestää uusi lapsi.. Vai sitten kun on viimeiset hetket irtisanoa??

Tarvitseeko kotihoidontukeen ilmoittaa tuo, ettei ole hoitopaikkaa jollain lapulla vai tarkistaako kela sen suoraan kunnalta??

Kiitos jos joku sai selvää.. Ja osais antaa hyviä vinkkejä näissä kiemuroissa..

Kommentit (7)

Vierailija