Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten neljä lasta eroaa kolmesta?

Vierailija

Kertokaa äipälle joka nelostansa hieman sekavin tuntein odottaa.. Vauva ei siis ollut suunniteltu, mutta en hetkeäkään harkinnut aborttia, jos niin kovasti on tullakseen että ehkäisyn läpi tulee, niin tulkoon,mutta kieltämättä hirvittää ajatus kaiken uudelleen aloittamisesta sun muusta. Kuopus on kyllä jo 5v kun vauva syntyy, mutta kolme edellistämme ovat vuoden välein syntyneitä, joten kun pienimmäisen aikoinaan vaipoista pois sain, ajattelin että hullu pitää olla jos tähän vielä uudestaan ryhtyy :0)

Kommentit (9)

Vierailija

Nelonen asuu miehen ja kolmen lapsen kanssa (Helsingissä, töiden takia) 59 neliön kaksiossa. Meillä ei ole varaa muuttaa täällä isompaan ja kovin kauas ei haluta. Ei tosiaan ole pakko olla 350 neliön omakotitaloa, mutta jotain rajaa ahtaasti asumisellakin on pidettävä.

Lisäksi haaveilen siitä, että joskus olisi ehkä mahdollista matkustaa johonkin lomalle koko perheen kanssa. Jos meille tulee vielä lisää lapsia, emme todennäköisesti ikinä voisi maksaa lentolippuja koko porukalle.

Jos huolellisesta ehkäisystä huolimatta tulisin raskaaksi, pitäisin lapsen. Silloin myös suhtautuisin koko asiaan ihan eri kantilta. Mutta tietysti nuo meidän ongelmakohdat pitäisi ratkaista jotenkin.

Vierailija

Mutta tällaisia syitä mulla on siihen, ettei neljäs ole suunnitelmissakaan.

1. Meidän asuntoon ei mahdu. Ei meinata mahtua näiden kolmenkaan kanssa.

2. Meidän autoon ei mahdu. Meillä on tavallinen 5 rekisteröity auto. Vaihtaminen olisi tosi kallista.

3. Mulla ei ole aikaa, eikä hermoja kasvattaa enää useampaa. Nykyisetkin saavat odottaa joskus kohtuuttoman kauan huomiota.

4. Haluan siirtyä jo " eteenpäin" elämässäni. Olen vaippoja vaihtanut tauotta 7 vuotta, lukenut lehteni parin lauseen pätkissä, leiponut yhdellä kädellä yms. Haluan keskittyä enemmän itseeni jatkossa.

Tuossapa tärkeimmät _minun_ ajatukseni. Tietysti jokaisen tilanne on erilainen, teillähän ap esim. nykyinen kuopus on jo aika iso.

Jätin tästä nyt kokonaan pois kaikki hyvät puolet, sillä vauvakuume on alkanut täälläkin taas nostaa päätään. Ja se on parasta kitkeä pois heti ja vauhdilla, muuten olen pian aika pulassa!

Vierailija

itse asiassa olisikin myös kysyttävää, mitä autoa ihmiset suosittelette, olisiko joku tietty merkki jossa jäisi vähän tavaratilaakin 7 penkin lisäksi? ap

Vierailija

Kyllä sitä viiden vuoden takaiset asiat vielä muistuvat mieleen kun vauvaa hoitaa. Ihanaa se tulee olemaan, saat nauttia yhdestä pikkuisesta, onnea.

Vierailija

mainitsemiasi seikkoja 4. Viihdymme nykyisessä asunnossamme hyvin ja olenkin yrittänyt ajatella asian niin että ovat ihmiset ennenkin ahtaasti asuneet ja ehkä pienillä huonekalu- ja tilaratkaisuilla pystymme nykyisessä asumaan ainakin pari vuotta eteenpäin. Oma aika jää tietysti kortille, mutta toisaalta, pääsenpähän ainakin kamalasta työstäni vapaalle joksikin aikaa, sekin on jo paljon se..ap

Vierailija

Mieti nyt kaikkia lestadiolaisia. Harva heistä on miljonääri. Lapset voivat nukkua kerrossängyissä, huoneisiin voi tehdä muutoksia. Ennen on asuttu paljon ahtaammin. Hölmö ajatus, että pitäisi olla 350 neliön talo, jos on yli kaksi lasta.

Uusimmat

Suosituimmat