Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntopyörä kotiin? Jaksatteko käyttää? Onko auttanut laihduttamisessa? Vai crosstrainer?

Vierailija

arvon siis crosstrainerin ja kuntopyrön välillä.

Veikkaan, että crossari olis tehokkaampi mutta toisaalta sillä tehdessä on vähän vaikeempi lukea tms. Mutta onko kuntopyörästä mitään hyötyä?

Kertokaa kokemuksia ja näkemyksiä, kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija

Meillä on ollut kumpikin tuolla tuvassa ja kuntopyörään kyllä kyylästyttiin lopulta kokonaan. Crossarilla oli mielekkäämpää tehdä harjotteita ja on edelleenkin, se on meillä vieläkin. Sijoitettu sillain, että siitä näkee telkkarin. meillä on ainakin sellainen malli (en tiedä onko niitä muunlaisia) että voi itse säätää vastuksen ja erilaisia ohjelmia, vaihtelevuutta vastukseen siis yms. Tykkään kovasti ja crossari onkin ollut melko kovassa käytössä aina raskauksien välissä kun olen ottanut painon takaisin normilukemiin.

Vierailija

Kun kotiäitinä on ja vielä yh, niin ei pääse oikein lenkille niin kuntopyörä on hyvä juttu. Voi katsoa telkkaria samalla kun kuntoilee.

Laihduttamisessa toimii siinä samassa kuin muukin liikunta. Itse olen ollut dietillä ja painoa on pudonnut 10kg. Ei se pelkkä liikunta laihduta, pitää vähän katsoa että mitä suuhunsa panee.

Vierailija

Ja varmaan sitä ei tule käytettyä, jos motivaatio ei ole muuten kohdallaan. Mutta minulle iski liikuntavimma, ja kuntolaitteen avulla liikunta ei ole siitä kiinni saanko lastenhoitajaa. Ja voi tehdä muutakin kuin juosta vaunujen kanssa.

Minäkin ajattelen, että crossari on monipuolisempi kuin kuntopyörä, vaikka minulla ei jälkimmäisestä kyllä ole juuri kokemusta. Olen siinä lukenutkin, vaikka se varmasti käy hitaammin kuin pyöräillessä, sillä kyllähän ne rivit vähän meinaa hyppiä silmissä, kun siinä vatkuttaa. Mutta onnistuu jos tahtoa ja kärsivällisyys riittää.

Tv:n katsominen käy kyllä hyvin crosstrainerin kanssa, mulla ainakin on ihan hiljainen malli.

Uusimmat

Suosituimmat