Saako opiskelija kotihoidontukea? ov

Vierailija

Jos lapsi hoidetaan kotona, saako opiskelija kotihoidontukea? Miksi ei saisi toisaalta, mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Tarkoitus jatkaa opintoja yliopistossa syksyllä ja mietin saanko opintotuen lisäksi kotihoidontukea.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Eli pahoittelen väärää kotihoidontuen summaa!! Ei se noin paljoa äprahakauden aikana ole!!! Epähuomiossa kiireessä nappasin vaan papereista väärän summan! Oli siis todellisuudessa vähemmän..

Vierailija

o.

Niin ja minulle tulee kuntalisääkin 180 euroa. Ja siis äitiyspäiväraha sen n 300 euroa. Että vähän päälle tonni kuussa kolahtaa tilille.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Opiskelen Helsingin yliopistossa ja lapseni on kotihoidossa. Saan opintotukea, kotihoidontukea, kuntalisän ja lapsilisät. Mies on ihan hyvin palkatussa työssä.

Nyt olen raskaana ja tulen saamaan näiden lisäksi siis vielä äitiyspäivärahaa. Tässähän ihan rikastuu :) Ihan yllärinä tullut mulle.

Kelan sivuilla sanotaan näin :

" Opiskelijoiden lapsesta kotihoidontukea ei makseta."

Vierailija

Kyllä niitä päällekäin saa, minäkin koko viime vuoden.

Äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukeakin voi saada päällekäin, mutta sitten aletaan vähentämään se kht äippärahasta eli plussan puolelle ei jää jollei ole oikeutettu hoitolisään.

Vierailija

Opiskelen Helsingin yliopistossa ja lapseni on kotihoidossa. Saan opintotukea, kotihoidontukea, kuntalisän ja lapsilisät. Mies on ihan hyvin palkatussa työssä.

Nyt olen raskaana ja tulen saamaan näiden lisäksi siis vielä äitiyspäivärahaa. Tässähän ihan rikastuu :) Ihan yllärinä tullut mulle.

Vierailija

Yleensä etuuksia ei saa yhtäaikaisesti, mutta opintotuki ja kotihoidontuki ovat poikkeus. Pitää tosiaan vain katsoa, että veroprosentti nostetaan tarpeeksi suureksi kotihoidontukeen. Kun saa kahta etuutta niin se 20% ei riitä vaan sitä pitää nostaa, muuten tulee mätkyjä. Puhun kokemuksesta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat