Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyysimme mieheni siskontyttöä (15-vuotta) tulemaan kesällä meille hoitamaan lastamme.

Vierailija

Hän tulee n. 600km päästä, mutta nyt hänen pikkuveljensäkkin (mieheni kummipoika) haluaa tulla mukaan.

Tyttö hoitaisi meidän rilu vuodenikäistä lasta, kun mä tekisin keikka hommia. Mutta uskallanko ottaa kaksi nuorta vastuulleni ja jättää oman lapseni heidän huostaan?

Kommentit (12)

Vierailija

Aika rankkaa oli hoitaa1,5 ja 3-v lapsia 7.00 -17.00. Ja palkaksi sain 700mk koko kuusta ja viikonloppuisin antoi rahaa karkkiin ehkä 20mk.

Eli tämä pohjustuksena siihen että myös 12-v pojastakin voi olla apua ja se 15-v tyttö kyllä pärjäisi vaikka kokonaiset päivätkin yksikseen lapsesi kanssa.

Vierailija

Minä en ottaisi, sillä se pikkuveli tulee olemaan teille kun yksi lapsi lisää. Eihän se 1-v:tä hoida, ja loppuajan saat sitten olla ihmettelemässä mitä uusia kavereita on löytänyt ja keiden kanssa luuhaa.

Sitäpaitsi minusta hän saattaa häiritä 15-v:n keskittymistä lastenhoitoon, minusta 15 on kuitenkin aika nuori hoitamaan noin pientä lasta (paitsi vauva-palstalla jossa aina 9-v hoitaa vauvoja ja hyvin menee)

Kutsu loppua kohden pikkuveli viikon visiitille. Ei maleksimaan koko ajaksi.

Vierailija

Ja vain sillä syyllä, että " haluaa" ! Huomaat hyvin äkkiä, että hoidat sekä oman lapsesi, että sisaresi lapset. Ja tuon 15v tytönkin pitäisi olla erittäin luotettava, että antaisin 1v:n hänelle hoitoon.

Vierailija

Kannattaa muistaa, että ovat kuitenkin sukua teille:)

Ja 12-vuotias on kyllin iso huolehtimaan itsestään, ei tarvitse perässä juoksennella vahtimassa.

Huomauttaisin vielä, että ehkä poika haluaa mukaan, ettei ole yksinäinen kotona, on kuitenkin siinä mielessä lapsi, että ero siskosta voi tuntua ikävältä:(

Ja millainen perhe on? Entä missä asuvat jne. jne. Tiedä vaikka vanhemmat kittaisivat kaljaa koko kesän/kärsivät parisuhde riidoista tmv. eli pojan olo olisi kotona turvaton...?

Vierailija

Oli sitten vaikka kuinka kummipoika. Riesa siitä tulee ihan varmasti jossakin muodossa, tuon ikäinen syökin jo reippaan aikuisen aterian! Hui, en todellakaan ottaisi mitään 12v kesäksi kotiini täyshoidolle. 15v:n kanssakin pitää olla jo jonkunlainen " työsopimus" ja säännöt ehdottomasti.

Vierailija

Ja voithan sopia siskosi kanssa lapsien elatuksesta, eli siis ettet joudu itse ruokkimaan siskon lapsia koko kesää (etenkin pikkuveljeä) jos oma budjetti ei siihen riitä.. tytön tietenkin varmasti ruokitte kun kerran itse olette pyytäneet, mutta tuskin tuosta pikkuveljestä nyt niin haittaa on.. Etenkin jos eivät lopulta kuitenkaan ole keskenään kuin muutaman tunnin päivisin..

Uusimmat

Suosituimmat