Lähihoitajaksi opiskelemaan?

Seuraa 
Liittynyt6.5.2007

Mitä pitäs huomioida kun hakee opiskeleen lähihoitajaksi?

Oisko parempi sos ja terv alan oppilaitos vai diakoniaopisto?Mikä ois hyvä suuntautumisvaihtoehto?

Teettääkö opiskelu kovasti työtä? Oon nelikymppinen pienten lasten äiti.Työkokemusta yli 15 vuotta, ei tosin hoitoalalta juurikaan vaan toimistotyöstä.

Kommentit (2)

Vierailija

Itse opiskelen sairaanhoitajaksi, mutta sama ala kuitenkin niin ajattelin vastata.

Itselläni ei ole mitään tietoa diakoniaopistoista, mutta jos uskonto ja uskonnollisuus on sinulle tärkeää niin miksei. Ja varmaan mahdollista työllistyä seurankuntiin paremmin kuin " tavallisen" koulun käyneiden.

Suuntautumisvaihtoehdoista on paras se joka eniten kiinnostaa:) Vanhuspuolella töitä on 100% varmasti. Lähihoitajat työllistyvät hyvin myös yksityisiin vanhusten hoitokoteihin.

Opiskelun vaativuudesta en tiedä, mutta harjoitteluissa tehdään kolmivuorotyötä. Se yksinään on vaativaa ja työhän on raskasta niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Työkokemuksella ja äitiydellä varustettuna pääset kyllä " lähihoitajakouluun" ja voisit tiedustella myös oppisopimuskoulutusta.

Tsemppiä!

Vierailija

Itse opiskelin lähihoitajaksi ja ensimmäiset 2 vuotta diakoniaopistolla.

OPiskeluissa ei kyllä MILLÄÄN muotoa heijastunut uskonnollisuus yms. Opettajat oli mukavia mutta alkuun tuntui että opetuksessa oli ihan turhaa lätinää eikä kunnon opetusta mutta pikku hiljaa asiaa alkoi tulla.

Opiskelin iltakoulussa koska olin äitiyslomalla ja päivät siis lapsen kanssa. Äitiysloman loputtua hoidin lapsen päivät ja illat olin koulussa ja vkl töissä.

Kaikki lomat yms meni työharjoitteluun ja läksyjä ja kirjallisia töitä oli paljon. Tein 2 harjoittelua Diakonialaitoksen omassa vanhusten hoitokodissa ja siellä sai tosi hyvin sovittua harjoitteluajat. Tein esim lyhyitä iltoja ja sitten viikonloppuja ja välillä kun sain lapsenhoitajan niin tein pitkän harjoittelupäivän.

Viimeisen eli erikoistumis vuoden opiskelin Lehtikuusentiellä sillä erikoistuin suu-ja hammashoitoon jota ei ollut diakilla. Meidän alalla on tajuton työvoimapula ja kaikki luokkakaverit pääsi heti töihin.

Opiskelu oli rankkaa ja lomaa ei ole ollut 2 vuoteen mutta tänä kesänä sitten on, valmistuin viime kesäkuussa.

Pitää varautua tekemään paljon kirjallisia töitä ja itse joutuu aktiivisesti etsimään esim harjoittelu yms paikkoja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat