Onko videofilmi liian vaativa lapselle jos ikee nallepuhin mukana?

Vierailija

Kommentit (6)

Vierailija

jos NallePuh itkee pahaa mieltä tms. niin lapsi vain samaistuu asiaan. Halaa lasta, ota syliin ja katsokaa loppuuko NallePuhin paha mieli. Täytyyhän tunteita opetella.

Eri juttu tosiaan jos filmissä tapahtuu jotain liian jännittävää (minusta Nalle Puhit ei ole jännittäviä vaan tosiaan tunteisiin vetoavia)

Vierailija

Meillä ainakin vielä vajaa 2-v pelkäsi Nalle Puh-tarinoita, niitä alettiin näyttämään vasta n. 2,5-vuotiaana, kun kerran kokeilin, ja huomasin, ettei enää pelännyt. Kyllä niitä on paljon sellaisiakin piirrettyjä paljon, jotka ei pelota pienempiäkään. Esim. Myyrä ja Puuha-Petet.

Jos empatiasta itkee, niin sehän on ihan tervettä ja normaalia. Toki siinä voi aikuinen olla silloin vieressä, ja jutella lapsen kanssa asiasta. Ettei jää mitään epäselväksi.

Vierailija

Mä muistan että esikoinen aikoinaan itki nalle puhia katsoessa yhdessä kohtaa. Meillä oli se nalle puhin joulu video ja se kohta kun se lintu lähti pois niin poikaa lako kans itkettää ja sanoi että on niin surullista. Min mielestä se oli vaan ihana asia että osasi olla empaattinen. Tietysti halasin ja lohdutin poikaa aina silloin, mutta annoin silti katsoa koska tykkäsi sitä videoa katsoa. Nyt on jo ekaluokkalainen ja edelleen joskus herkkä ja mun mielestä se on positiivinen luonteen piirre pojassa. Pojan isoisä kuoli pari vuotta sitten niin poika silloin kysyi että onko isoukki kuollut että tarkottaako se sitä ettei isoukkia enää voi nähdä. Kun vastasin että kyllä näin on että isoukki tosiaan on kuollut ja häntä ei voida enää tavata niin poika alkoi itkeä ja niiskutti että kuka ukkia nyt mökillä auttaa niissä traktorihommissa. Mun mielestä oli ihana kun poika osasi tunteensa tuoda esiin ja osaa vieläkin. Olisi vaan hyvä juttu että se myytti ettei mies saa itkeä murtuisi :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat