Ristiäiset

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko teidän mielestä kuinka väärin, jos pitää ihan pienet ristiäiset joihin ei edes kutsu omia vanhempiaan? En kestä sitä äänen määrää mitä yleensä perhejuhlissa on... Millaisia ristiäisiä olette itse järjestäneet? Paljonko budjettinne ko. tilaisuuteen on ollut ja oletteko tehneet itse paljon ?

Kommentit (3)

Vierailija

... eikä minua kutsuttaisi lapsenlapseni ristiäisiin, olisi jotain tosi pahasti vialla!

Eihän ristiäisten tarvitse peijaiset olla mutta mielestäni isovanhemmat kuuluvat " vakiokalustoon" . Muut sukulaiset voi jo jättää kutsumattakin.

Meidän lapsien ristiäiset ovat olleen lähisuvun piirissä eli mukana isovanhemmat ja meidän omat sisarukset perheineen. Tosin meidän tapauksessa se tekee jo 40 henkeä :) Mieheni on 8-lapsisesta perheestä ja melkein kaikilla sisaruksilla on väh 2 lasta.

Järjesteyt olemme ratkaiseet niin, että kaste on ollut kirkossa ja ruoka/kahvitukset ravintolassa.

Vierailija

budjetti oli pyöreät 0 euroa, kun miehen äiti kokkasi kakun ja suolapalat, mehut ym pienet syömiset paikanpäälle.

Papin ja ristiäis paikan varaaminenhan ei maksa yhtään mitään, joten sekin oli helpotus.

Ihmisiä ei paikalla ollut paljoa; minä, mieheni ja poika, minun vanhempani ja tätini, miehen vanhemmat, miehen serkku perheineen (serkku miehensä kanssa pojan kummeja) johon kuuluu serkku, hänen miehensä ja 2lasta.

Vielä lisäksi oli pojan kolmas kummi tyttöystävänsä kanssa.

Olisi voinut olla vielä pienemmät ristiäiset, kun vanhempani ja mieheni eivät oikein ole väleissä..

Vierailija

Meillä ristiäiset kotona, paikalla me, isovanhemmat, vauvan täti ja kummit. Meillä isovanhemmat olisivat varmasti pitäneet loukkauksena, jos ei olisi kutsuttu. Ajan voit rajata, että vieraat tietävät, koska " heitetään ulos" . Ja ainahan voit paeta syöttämään, nukuttamaan, vaihtamaan vaippaa jne, jos alkaa ahistaa. Tokan lapsen kohalla oli sit isompi vierasjoukko, sillä kertaa tuntui itsestä hyvältä, samalla juhlittiin esikon synttärit.

Budjetit varmaan olleet molemmilla kerroilla pienet, mummot tekivät ja hankkivat mielellään tarjottavat, halusivat osallistua tällaiseen suvun merkkitapaukseen... Mikä oli helpotus varsinkin sairaan esikon kanssa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat