Kun oman lapsen käytös mietityttää! Koskee 3-vuotiasta tyttöä...

Vierailija

Käymme muskarissa yhden mammaystäväni ja hänen 3-vuotiaansa kanssa ja koska tyttömme ovat olleet vauvasta asti " bestiksiä" , niin nyt on alkanut ilmenemään todella vahvaa mustasukkaisuutta tyttäreni puolelta, sillä kun tämä ystävän lapsi on alkanut leikkiä siellä erään toisenkin tytön kanssa niin oma tyttäreni saa raivarit ja huutaa ja meuhkaa tälle vieraalle lapselle, että -*piip* on minun kaveri, ei sinun.

Tulee aivan oma lapsuus mieleen :/

Miten voisin opettaa tyttärelleni olemaan välittämättä sellaisesta ja kehottamaan leikkimään itsekin toisten lasten kanssa tai näiden kanssa yhdessä.

Tämä kaverin lapsi vielä oikein haluaa näinä hetkinä olla tämän vieraan lapsen kanssa ja ikäänkuin " hylkii" omaani.

Miten voisin vahvistaa lapseni itsetuntoa olemaan piittamatta tällaisesta vai pitääkö meidän alkaa näkemään harvemmin, jotta ei tule tällaista?

Kommentit (10)

Vierailija

Että nyt Milla leikkii Sallan kanssa, mene sinä leikkimään Nellan kanssa. Eivät parhaat kaveritkaan ole koko ajan vain kahdestaan.

Vierailija

olen puuttunut näihin tilanteisiin ja ohjannut oman tyttöni mukaan muiden leikkiin ja sanonut muille tytöille että X tulee mukaan leikkiin ja kun kaikki leikkii yhdessä on jokaisella mukavaa ja saa paljon paremmat leikit. Toki jos on joku toinen lapsi ilman leikki kaveria niin saatan myös ohjata tyttöni hänen kanssaan leikkimään mutta jos ei niin mukaan porukkaan vaan. Itseäni inhottaa tuollainen sorsiminen varsinkin kun on tahallista.

Vierailija

Että kavereita voi olla monta, ja että monenkin kanssa voi leikkiä yhtäaikaa. Puhu positiiviseen sävyyn lapsellesi niiden uusien kavereiden hankkimisesta, ja korosta ettei se kaveruus entisen kanssa mihinkään häviä vaikka molemmilla on muitakin kavereita.

Vierailija

Ehkä (jos oikein kaivetaan :D) niin ärsyttääkin tämä mammaystäväni, sillä hän vain naureskelee ja jotenkin nauttii tilanteesta...ei puutu siihen mitenkään. Varsinkin kun ottaa huomioon tilanteen olleen joskus toisinpäin, niin olen omaa lastani " nuhdellut" moisesta ja kehottanut leikkimään kaikkia yhdessä.

Hmm, mikähän mua nyt oikeasti sitten ärsyttääkään ...;D

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat