Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puuro ei kelpaa, mitä muuta voisi antaa!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli otsikossa tuo ongelma, 8kk vauva tuntuu inhoavan aamu- ja iltapuuroaan sillä seurauksella, että ruokailut ovat menneet jo ihan pipariksi :( Varsinkin aamupuuro tökkii.

Olen tarjonnut Piltin ja Muksun valmispuuroja soseella terästettynä ja Eloveenaa hienonnettuna, mutta ei maistu. Ei myöskään yleensä jugurtti. Lihasoseet kyllä uppoaa.

Olisko vinkkejä? Tykkää syödä omin käsin kaikkea, kurkkuja, leivänkannikoita yms.

Kommentit (6)

Vierailija

Onhan se puuro ihan hyvä vatsantäyte, mutta ei se ole mikään pakollinen ruoka! Meillä tyttö ei ole ikinä sietänyt minkään sortin puuroa ja jossain vaiheessa lopetin tuputtamisen. Puuro ei edelleenkään uppoa, oksennusrefleksi pukkaa heti päälle vaikka sisukkaasti päiväkodissakin aamiaisella pakottivat mun kielloista huolimatta.

Meillä kelpasivat vellit ja nyt vanhempana (3v) jugurtti, rahkat, näkkäri ja maito (mieluiten oboella höystettynä ;-) )

Neuvolassa karsastavat velliä ja kovasti lobbaavat puuron puolesta nyt kakkosen ollessa 10 kk. Poika syö puuroa toisinaan, mutta aina ei maistu vaikka millä höystäisi. Velliä olen tarjonnut toisinaan ja nyt kun päiväkotiura käynnistyi, vellistä tulee arkiaamujen aamupala - paljon helpompaa kuin säätää sen puuron kanssa jonka syöttämiseenkin menee pahimmillaan 30 min. Poika sentään syö leipää eli saa viljaa, tytöllä ainoa viljatuote oli pitkään pasta!

Vierailija

ja vauvani ei suostunut sitä alkuun syömään. Mutta luumusose seassa on alkanut maistumaan oikein hyvin. Olet ehkä jo kokeillutkin..

Vierailija

on meidän vauvelin lempparia! Eli ihan pakkauksen ohjeen mukaan valmistan puuron mikrossa, Nania voi käyttää puuron valmistukseen, mutta ravintoaineiden säilymisestä ei ole takeita. Mutta maistuu taatusti paremmalta kuin veteen keitettynä ;o)

Toimii muuten muidenkin vesipuurojen kohdalla, eli loraus maitoa joukkoon ja maistuu paremmalta.

Vierailija

voisi kokeilla välillä niinkun joku jo ehdottikin. Mukista tai helpommin pullosta jos siis sitä käyttää. Meillä maistui pojalle vaihteeksi riisihiutalepuuro nalle-hiutaleista veteen tehtynä ja tuttelia valmiiseen puuroon. Ei kai se niin vaarallista olisi jos vähän aikaa antaisi aamulla vaikka hedelmäsosetta ja leipää, kurkkua tms. Alkaisi sitten varmaan puurokin taas maistua!

Vierailija

Meillä nyt 1 v kaksoset.. pitkän aikaa sieltä noin heinäkuusta asti syöneet eri puuroja aamuin sekä illoin.. aloitin aamun hyvä kaurapuurolla(ei tarvitse hienontaa..) siitä laajensin nalle puuroihin(neljän viljan ohra kaura yms.) nyt tullut aamuihin ongelmat.. olen vaihtanut aamupuuron velliin tosi kätevää välissä keitän itse esim. mannavelliä tai tarjoan valmista purkista ja kun itse juovat ovat äidin aamut helpottuneet..

velli toimii ainakin meillä vaihteluna niin jaksaa sitten taas puuroa syödä..

tikunen ja sara sekä eetu 1 v.

Vierailija

Tuonikäinenhän tarvitsee vielä paljon maitoa, joten velli on ihan hyvä vaihtoehto. Meillä ei syö puuroa, jos se on liian paksua. Jos et ole vielä kokeillut kannattaa testata Holle-merkkiset riisivelli ja hirssipuuro (siitä saa tiehtyä myös vellin), tulee tosi samettista helposti syötävää velliä/puuroa. Hirssi on maitoon tehtynä hyvin mieto ja maistuu aika paljon riisipuurolta. Ja voithan myös kokeilla esimerkiksi tehdä vellin, jossa on puolet jotain makeaa (bataatti, hedelmä) ja puolet mietoa viljaa (riisi, hirssi).

Uusimmat

Suosituimmat