munasolun luovuttajaksi....?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä vaaditaan luovuttajalta, miten tapahtuu/mitä hoitoja vaaditaan? miten vaikuttaa luovuttajaan, esim. hedelmällisyyteen..jne.. Kaikki tieto ja kokemukset kullanarvoisia..

Kiitos

Keru

Kommentit (5)

Vierailija

Sellainen juttu vielä, että imetyksen pitää olla loppunut, jotta voi luovuttaa munasoluja ja ikää alle 35 vuotta.

Meinaisitko luovuttaa suoraan kaverillesi soluja?? Olisi varmasti " helpompaa" luovuttaa ns. ristiin, joka tarkoittaa sitä, että luovutat jollekin toiselle pariskunnalle(jota et tiedä ja pariskunta ei saa tietää keneltä solut ovat)munasolujasi ja näin ollen ystäväsi pääsee nopeammin hoitoon. Jonothan ovat luovutussoluhoitoihin todella pitkät, jopa 2 vuotta!!!

Munasolun luovutus ei vaikuta millään lailla mahdollisuuksiisi tulla raskaaksi myöhemmin:)

Luovuttajista on huutava pula eli mikäli asiaa tosissasi(jos ja KUN) mietit niin ota yhteys johonkin lapsettomuusklinikkaan.

Käyt läpi aivan samanlaisen hoidon munasolujen keräykseen asti kuin IVF-hoidoissa käyvät naiset.

Kannattaa vaikka Googlettaa " ivf" , niin saat tietoa miten hoito etenee käytännössä.

Itse olen käynyt läpi yhden luovutussoluhoidon(huonoin tuloksin tosin) ja tällöin ystäväni luovutti ns. ristiin ja pääsimme " jo" 6kk jonottamisella hoitoon, joka oli kaikkiaan meille jo 7. (kaikki epäonnistuivat). Tulin kuitenkin raskaaksi ihan luomusti ja nyt poika tänään tasan 4kk :)

Tsemppiä ja toivon kovasti, että toteutat tämän " suunnitelmasi" !!

Terkuin: Je_Ni

Vierailija

Heippa!

(en ole itse luovuttanut, vaan enemmänkin tarvitsisin luovutettuja munasoluja, ehkä... mutta tässä jotain tiedonmurusia)

Tässä linkkejä luovuttajalle:

http://www.avaclinic.com/index.php?5

http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuus/lahjasolut_ja_spermapankki/

(ja tässä ihan vain tiedon vuoksi lahjasolun vastaanottajalle:

http://www.avaclinic.com/index.php?23 )

Lyhyesti:

munasoluja voi luovuttaa terve, mielellään synnyttänyt nainen (en ole varma tuosta seikasta, voiko synnyttämätön nainen luovuttaa). Luovuttajalle tehdään periaatteessa samanlainen hormonistimulaatiohoito kuin sellaiselle naiselle, joka on menossa koeputki- tai mikrohedelmöityshoitoon (ivf/icsi). Luovuttajan ja vastaanottajan hormonitoiminta pyritään " synronoimaan" samatahtiseksi ja vastaanottajan kohtu valmistellaan tulevaa alkiota varten. Munasolut punktoidaan (tästä toimenpiteestä erikseen tietoa löytynee netistä), ja munasolut hedelmöitetään esim. pariskunnan miehen omilla siittiöillä, ja mikäli saadaan hedelmöittyneitä alkioita, yksi alkio siirretään vastaanottajan kohtuun.

Saako kysyä, Keru, oletko aikeissa itse luovuttajaksi vai kaipaatko itse lahjasoluja?

-Hektikko

Vierailija

Hei uudelleen, niin luin vähän huonosti sun aloituksen, eli harkitset itse luovuttajaksi ryhtymistä...

Kysyit vielä, miten vaikuttaa omaan hedelmällisyyteen nuo luovuttajalle tehtävät hoidot. Luulisin, ettei mitenkään, jos alunalkaenkin on " hedelmällinen" tapaus. Käytetyt hormonihoidot eivät tutkimusten mukaan myöskään aikaista vaihdevuosien alkamista eivätkä aiheuta rintasyöpää.

Ota ihmeessä yhteyttä jonnekin klinikalle, sinunlaisiasi tarvitaan!

-H

Vierailija

Sait varmaan vastauksen luovutukseen liittyviin kysymyksiin. Kannustan todella hedelmällisiä,synnyttäneitä naisia luovuttamaan solujaan, koska todellakin niistä on ympäri Suomen huutava pula ja jonot kasvaa koko ajan. Näin autatte suuresti lapsettomia pariskuntia. Minulla on yksi luovutetuilla soluilla aikaan saatu neitokainen, jota rakastan yli kaiken. Olenkin taasen jonossa, jotta saisin joskus toisen lapsen. Mutta luovuttajia on vähän.

Vierailija

Ystäväni tarvitsisi...ja mietin että olisiko minusta siihen.. (piikkikammoinen yms..) itselläni on 6kk vanha lapsi..Miten voisin olla luovuttamatta jos voin muille tarjota tämän saman onnen...?Vaikeita asioita..

keru

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat